Pijnlijke kont - beginnende BI??

Ik heb sinds een paar dagen een pijnlijk gevoel in mijn kont - alsof ik heel hard op mijn kont gevallen ben met schaatsen of iemand me heel hard geschopt heeft. Beurs gevoel aan mijn stuitje maar ook uitstralend naar binnenin billen zeg maar.



Als ik bijv boodschappen ben wezen doen (wandelend met mijn zoon), stofzuigen of boswandeling wordt het erger. Het blijft dan doorzeuren ookal lig ik of zit ik. Maar na slapen is het wel beter.



Zijn dit de beruchte bekkenklachten waar ik hier wel vaker over gehoord heb??



Met lasse dit totaal niet gehad en ik ken het ook verder nergens van.

:slight_smile: jaaaaaaaa bekende pijn!!! dat had ik ook!!! begon al in het begin van me zwangerschap… kon amper op me kont zitten…

hele rare pijnlijke plek vind ik dat nogsteeds…

had vroeger ook me stuitje gekneust toen ik klein was, en dit leek er weer sprekend op!!! lekker een kussentje op je stoel szetten onder je kont en gewoon rustig aan doen… ja toch???

:smiley: :vlinder: sterkte!!!

Ik heb het ook wel gehad, maar dan in periodes, nooit voortdurend. Nu nog heel af en toe. Heb verder helemaal geen last van BI, dus ik hoop voor jou dat het er niet op wijst. Bij mij trad het op bij enorme vermoeidheid, voelde dan echt alsof ik tegen mn stuitje was geschopt. Een warm bad en vroeg naar bed hielp goed.

@D. wrote:

Ik heb het ook wel gehad, maar dan in periodes, nooit voortdurend. Nu nog heel af en toe. Heb verder helemaal geen last van BI, dus ik hoop voor jou dat het er niet op wijst. Bij mij trad het op bij enorme vermoeidheid, voelde dan echt alsof ik tegen mn stuitje was geschopt. Een warm bad en vroeg naar bed hielp goed.


ja en bij mij was het van een pijnlijk stuitje naar ongelovelijke pijnlijke bekken enzo gegaan…

heb er echt ontzettend veel last van…

wijzen die ook naar vermoeidheid dan???

:vlinder: :slight_smile:

Echte bekkeninstabiliteit komt toch door de verweking van de botten onder invloed van hormonen? Of dat onderhevig is aan vermoeidheid weet ik niet, ik heb geen BI dus heb er verder geen verstand van :).

Ik ben van de trap gevallen, bam op mijn kont. Toen had ik op een of andere manier mijn bilspier verkeerd geraakt, nog een paar weken mee gelopen en toen naar de HA geweest, fysio kreeg ik en dat hielp bij mij, ze maakt beide bilspieren losser. Maar helaas kreeg ik langs mijn schaamstreek steeds meer pijn en het staat nu ook vast dat ik bekkeninstabiliteit heb, heb last van onderen, mijn rug …



Dus je kan wel naar de fysio gaan zodat het wat verlichting kan geven.

Is het bij je anus in de buurt of wat hoger (heilig been)? Want dat heiligbeen dat heeft met je SI gewricht te maken en klachten van het SI gewricht kunnen samengaan met bekkenklachten. Ik heb ook last van mijn bekken en loop nu bij een bekkenfysio. Het is (nog) geen bi volgens de fysio maar ik heb iig wel vast wat oefeningen om de bekkenbodem te ontspannen. Die is bij mij heel erg gespannen waarschijnlijk door de zware bevalling van Jim.

Het lijkt op de bekkenklachten (dat is niet meteen bi, overigens) die ik ook heb. Komt inderdaad door verweking onder invloed van hormonen en wat er vooral aan te doen is, is rust houden en rekening houden met o.a. tillen en uit bed stappen en dergelijken. Volgens mij staan hier op KOK (niet-forumpagina) nogal wat tips daarover.

Vandaag heb ik de klachten voorgelegd aan de fysiotherapeute die bij de fysiofitness rondloopt en zij beaamde dat het inderdaad van mijn bekken komt ivm de zwangerschap.



Tijdens het uurtje fitness voelde ik mijn kont goed maar de rest van de dag wonderbaarlijk geen last.



Zij raadde me aan om eerder twee maal dan een maal per week te komen (wat vaak niet kan ivm onregelmatig werk en alleen met lasse thuis als vriend werkt - maar kan het af en toe proberen) om lichaam goed te onderhouden. En ze wil me evt ook een paar individueel begeleiden en heeft nu ook al wat tips gegeven.



Inderdaad niet tillen - nou kan ik lasse wel wat vaker beneden op de bank verschonen en aankleden zodat ik hem niet op commode hoef te tillen maar in en uit bed blijft ook gedoe. En ik wil hem eigenlijk ook nog een half jaartje in ledikant houden voor hij naar groot bed gaat. En hij weegt wel 13 kilo.



Ik ben erg oververmoeid geweest de voorgaande weken en ook mijn reumatische artritus speelt op - viel me wel op dat ook dit nu naar boven kwam. Dus of vermoeidheid een rol kan spelen - ik kan iig niet zeggen dat het niet zo is.



Morgen en vrijdag werken - en eens kijken hoe me dat gaat vergaan.



Heb morgen een gesprek met mijn teamleider ivm zwangerschap en vermoeidheid en het regelen van kortere dagen enzo en ga gelijk maar het onderwerp bekkenklachten in de groep gooien - is hij alvast gewaarschuwd :shifty:



Oh ja ik zou ook niet met knieen over elkaar moeten gaan zitten - ik doe het dus om de haverklap en nu dus ook :wall:

@Bambi wrote:

Volgens mij staan hier op KOK (niet-forumpagina) nogal wat tips daarover.




Zal eens op zoek gaan.