Pijnlijke kies, help update

Gisteren heb ik dan eindelijk na 7 jaar mijn afgebroken kies laten vullen, ik had er nog geen last van maar toch maar laten doen voordat het echt mis zou gaan.

Aangezien ik vorige maand het verhaal van TaMA had gelezen.

Maar nu is mijn kies gevuld en gaat ie wel wat zeer doen, ik gebruik hem allang niet meer omdat ik altijd bang was dat ie verder zou afbreken.

En nu kan ik hem nog steeds niet gebruiken.

Moet het nog genezen ofzo, of moet ik toch de tandarts bellen om er naar te laten kijken.

Het gaat om mijn achterste kies, de tandarts zei al dat het niet veel meer was omdat m’n glazuur door de antibiotica was aangetast maar dat de vulling het wel zou houden.

Oh ben zo bang dat ie er nou toch als nog uit moet, kan iemand me een beetje moed inspreken.

Vondt me gister al zo dapper dat ik eindelijk na bijna 7 jaar m’n gaatjes heb laten vullen.

Ging wel al weer een jaar op controle, maar liet me nooit verder behandelen, nu had ze gister dus 2 gaatjes gevuld.

En achteraf viel het best mee. maar tijdens de behandeling stond het koude zweet op mijn rug.

Echt ik beval liever 10 keer dan dan weer terug naar de tandarts.

het is geloof ik een beetje warrig verhaal geworden sorry, maar ik krijg echt de bibbers van de tandarts bah :frowning:

:-*

meestal is j tand nog wel ff gevoelig na het vullen… de kern en de zenuw hebben natuurlijk een tijdje geen tegendruk gehad, en nu door de vulling wel. In mijn ervaring was dat een dag of wat vervelend… maar het trekt weer weg. Als het erger zeer gaat doen, of het gaat bonken/kloppen(en dat is echt pijn die je niet kunt negeren)… dan ff de tandarts terug bellen.

tjee ja wat zeg ik er over. toch even aan kijken meid misschien er wat voor innemen niet te veel natuurlijk.

en anders de tandarts morgen even bellen met de vraag hoe of wat.

Zodra het een kloppende pijn wordt of als je er wakker van ligt 's nachts dan moet je toch echt de tandarts bellen. Maar het klinkt gewoon als napijn.

Ik was nooit bekend met het hele fenomeen van napijn, maar sinds ik een nieuwe tandarts heb duurt de napijn bij mij dik 7 weken. En witte vullingen zijn sowieso al veel gevoeliger dan zilveren. Ik heb begin augustus 2 kiezen laten vullen waarvan eentje behoorlijk diep. En nog steeds kan ik er geen warm of koud op verdragen, dan schiet er een golf van “pijn” door m’n kaak. En daar kunnen ze niks aan doen is mij gezegd. :roll:

Hier ook,rechts een wortelkanaal behandeling gehad,helemaal mooi gemaakt maar nog steeds na 4 maanden kan ik aan die kant niet eten,geen echte pijn maar het voelt niet lekker gewoon.

Als het echt te gek word dan zou ik voor de zekerheid toch ff bellen naar de tandarts.

Succes

klinkt inderdaad als napijn hoor, en dat kan nog wel even duren voordat dat weggetrokken is. Ik heb een tijd geleden ook een kies laten vullen en heb er ook nog 2 maanden pijn bij gehad vooral met eten, een drukkende pijn voelde ik dan, langzamerhand werd het steeds minder en toen was het over.

sterkte!

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een tandarts een kies al niet veel meer van over is vult.

Helemaal omdat het ook je achterste kies is.

Een wortelkanaalbehandeling zal alleen gebeuren als hij je kies(je) probeert te redden.

Maar echt dat trekken stelt niks voor.

Het was bij mij zo gepiept, deed geen centje pijn en ik heb geen napijn gehad.

Heb wel 2,5 jaar met een zere afgebroken kies rondgelopen daarvoor.

Het doet al wat minder pijn dan gister gelukkig.

heb wel veel last met koud en warm drinken.

Jose, heb geen wortelkanaal behandeling gehad hoor.

Ik zei ook al tegen haar trek hem er anders maar gewoon uit, maar zij was van overtuiging dat ie het wel zou houden.

Nou ja de tijd zal het leren.

Ja sorry, ik wilde niet weer een toppic openen hiervoor vandaar dat ik het even zo doe.

Mijn kies gaat dus steds meer pijn doen, maar het trekt ook naar mijn oor toe.

Is dat normaal bij kiespijn, of ligt het dan aan mijn oor?

Ik heb echt nog nooit kiespijn gehad, dus ik weet ook echt niet hoe of wat.

Heb wel dat als ik voorhoofdsholte ontsteking heb dat m.n kaken en kiezen wat zeer doen maar dat is anders.

Ben verder niet echt verkouden ofzo.

klopt of bonkt het… of is het een zeurderige zenuwpijn??

Bij alles geldt, als je het niet vertrouwt, morgen gauw de tandarts bellen, anders moet je het weekend er mee in, en dat wil je niet!

wordt altijd zo boos als ik lees dat tandartsen kiezen gaan proberen te redden die niet meer te redden zijn…

Eerst geld verdienen aan het vullen ervan en dan alsnog geld verdienen aan het trekken… (soms komt daar nog een wortelkanaalbehandeling tussendoor die ook veel geld kost)…

Geldklopperij vind ik het…

Sterkte ermee…

En trekken stelt echt niks voor hoor…

gr patricia

@mv2kids wrote:

klopt of bonkt het… of is het een zeurderige zenuwpijn??

Bij alles geldt, als je het niet vertrouwt, morgen gauw de tandarts bellen, anders moet je het weekend er mee in, en dat wil je niet!

Het is een zeurderige pijn die echt vanuit mijn kies naar mijn oor toe trekt.

Ja ik ga echt morgenochtend bellen zal wel moeten he?

toen mij kies gevuld was had ik ook een hele tijd er nog last van en in het begin trok dat ook door naar mijn oor, staat wel in verbinding met elkaar. maar goed wat hierboven al gezegd wordt, als het niet vertrouwd gewoon even bellen!

Oh het doet zo’n zeer, wat kan ik doen nu?

Mag geen ibru vanwege de bv dus alleen paracetemol.

Kan ik nog spoelen ofzo met zout water?

En iemand enig idee wat ze morgen met me gaat doen, krijg ik nu een wortelkanaal behandeling of wordt ie er nu gewoon uitgetrokken?

Oh ik baal zo, eindelijk na zo lang al m’n moed verzamelt om er heen te gaan en nu dit.

Sorry voor m’n geklaag maar moet het even kwijt.

heb geen advies voor je, sorry. alleen veel :hug: :hug: :hug:

is je wang ook dik? als het bijvoorbeel zou zijn gaan onsteken ofzo dan zou je wang ook wat dikker moeten zijn, lijkt mij?

wat bij mij hielp tegen de zeurderige pijn was een warm compress er tegenaan. weet niet of je zo’n icepack hebt, die kan je dan in een pan met heet water leggen, doek er omheen en dan tegen je kaak aanhouden.

sterkte!

Heel veel sterkte ermee

hoe gaat het nu met je pijn? ben je nog naar de tandarts geweest?

@Pleuntje wrote:

is je wang ook dik? als het bijvoorbeel zou zijn gaan onsteken ofzo dan zou je wang ook wat dikker moeten zijn, lijkt mij?

Dat is bij mij niet zo. Ik had dus een ontsteking onder m’n wortelpunt :? ook achterste kies en die hebben ze nu dus ‘gered’ (4 keer voor terug moeten komen door fout vakantie tandarts). Ik heb de rekeningen er eens bij gepakt, en die kies heeft me bijna €800 gekost :shock: Dus echt…als het een ontsteking is geworden (wat ik denk dat het is bij jou) gewoon laten trekken hoor!

Ben benieuwd hoe het met je gaat.