pijnlijke harde buiken

Dames,

ik kom even bij jullie ten rade.

ik ben van mijn werk naar huis gekomen, ik heb ongelofelijk veel last van harde buiken. maar deze doen echt pijn. ik loop gewoon krom van de pijn.

Ik durf tegen mijn vriend er niet al te veel over zeggen want ik wil niet dat hij denkt dat ik een flauwe trees ben …

Ik voor de zekerheid bij de dokter maar een afspraak genomen om 19.20

heb geen idee of die me gaat kunnen verder helpen.

doet een gewone HA ook een inwendig onderzoek?

pff ik weet niet wat te denken

hebben jullie raad of tips

Enige raad: Bel je verloskundige!!

Harde buiken mogen geen pijn doen en als ik naar je termijn kijk zou je zomaar eens beginnende weeen kunnen hebben ofzo. Je vk kan ws zo bij je langskomen en kijken/voelen hoe het met je gesteld is. Succes!!

idd de vk even bellen om met hem/haar te overleggen.

affie thx voor je antwoordje.

ik ga zowizo vanavond naar de dokter gaan.

nu ik heb geen verloskundige …

hier in belgie is het zo dat wij standaard naar een gyn gaan, dus…

moet ik dan eens bellen naar de materniteit van het ziekenhuis?

grtz

kk

weet niet hoe dat bij jullie in belgie geregeld is, maar het kan idd zo zijn dat de ha inwendig onderzoek wil doen om te kijken of de harde buiken voor ontsluiting zorgen.

Hou eens bij hoe vaak en hoe lang je het hebt en of de frequentie en heftigheid toeneemt.

Wat moet je doen als je straks uitgeteld bent en de weeen zijn begonnen? Zelf direct de materniteit in het zkh bellen of wordt je dan ingestuurd door de ha?

Als je zelf de materniteit moet bellen zou ik die nu ook ff bellen, want de ha is een beste man/vrouw maar het zkh heeft bij jullie dé expertise wat betreft complicaties bij bevallingen en kunnen beter oordelen of het al dan niet kwaad kan en vlgs mij maak je je zorgen dus dan kunnen zij je wellicht gerust stellen.

Succes ermee :hug:

ziekenhuis bellen dan! Huisarts kan weinig doen denk ik, daarom zou ik de VK en/of GYN bellen meid!

Harde buiken mogen indd echt geen pijn doen…, :hug:

hoi!!

hier nog een belgje :wink:

Je belt het ziekenhuis waar je GYN zit, daar leg je uit aan de secetaresse van je gyn dat je erg veel pijnlijke harde buiken hebt. Dan passen hun je in, je huisarts kan niet veel voor je doen. gewoon je gyn bellen in het ziekenhuis en langs gaan!

En zeker tegen je partner praten over wat er gaande is in je lichaam! als hij denk omdat je pijn hebt dat je een trees bent dan heeft hij een klap voor zen kop nodig :wink: Je bent zwnager en je kan beter een keer te veel bellen dan te laat! dat zegt mijn gyn altijd en ik woon in belgie :wink:

xx

Gezien ik praktisch een beetje blok zit vandaag, ga ik straks eerst de klein van bij de onthaalmoeder halen en dan straks naar de dokter.

ik zie het echt niet zitten om met de klein naar de materniteit te gaan.

en ik kan niet echt op iemand tellen voor oppas …

(mijn vriend heeft de late shift dus is pas thuisom 22.30 Ã 22.45

Het is wrs een teken van dat je teveel doet of dat je een blaasonsteking hebt. De blaasonsteking kan de huisarts testen, maar alleen een staafje is niet genoeg. Moet op kweek worden gezet als je zwanger bent en veel huisartsen weten dit niet.

Als je rustig aan gaat doen, heb je kans dat het met een dag of 2 Ã 3 minder wordt.

So wie so moet je direct contact opnemen als er regelmaat in zit (bv om de 4 minuten) en dit langer dan een uur aan houdt.

Ik begrijp dat je niet met een kleintje naar de gyn wilt, maar als het nodig is, zou ik toch gaan. Ze leggen je dan aan een CTG (band om je buik) om de hartslag van de kleine en de contracties te monitoren. Een inwendig onderzoek doen ze liever niet, omdat het de baarmoeder verder kan prikkelen. Maar mochten het toch weeën zijn dan kun je maar beter vroeg erbij zijn, dan kunnen ze het nog remmen.

En praat er over met je partner hoor. Zwanger zijn is voor de meeste vrouwen gewoon heel intensief, zeker het laatste trimester.

:hug:

ik ben terug van de huisarts (niet wetende dat zij ook een verloskundige is) dus lekker handig meegenomen.

conclussie: mijn baarmoederhals is aan het verweken (ik heb al zeker een week platte rust aan mijn been!)

volgende week moet ik weer op controle en dan mag hij niet korter geworden zijn.

thx btw voor jullie reacties

grtz

kk

goed zeg dat ze verloskundige blijkt te zijn…

rusten dan meid, en maar hopen dat dat genoeg is om je beebje nog ff binnen te houden…

sterkte