Pijnlijke harde buiken na toucheren, normaal?

Vanochtend ben ik bij de gyn geweest en zij heeft me getoucheerd.

BMM verstreken maar nog geen ontsluiting. Wel zei ze: ik voel HIIIIEEERRR het hoofdje pookpookpook, auwauwauw

Het toucheren is om 10.30u gebeurd en nu heb ik de hele tijd weer pijnlijke harde buiken.

Is het eigenlijk wel normaal dat je na het toucheren behoorlijk wat pijn hebt? Nu heb ik de hele zwangerschap behoorlijke pijnen gehad, dus ik ben wel wat gewend, maar als ik nu een harde buik krijg, dan moet ik toch heel even mijn ogen dichtknijpen en een paar keer heel diep zuchten.

ik heb er geen ervaring mee, maar wel gehoord dat dat vaker kan gebeuren idd.

Ik had toen der tijd na het toucheren echt heel veel harde buiken en erge pijn. Ik denk dat het van het wroeten komt.

Bij mij is het helaas niet doorgezet.

Ik hoop voor jou dat het doorzet. En als je ergens over twijfeld gewoon de gyn bellen!!!

:-* Jannigje

Ja dat kan heel goed…ze heeft je bmmond toch geirriteerd…

Laat in de zwangerschap is dat nog erger,zou zelfs weeen op kunnen wekken met strippen gaan ze een stapje verder dan maken ze de vliezen los maar in principe irriteren ze dan ook jebmmond.

Ontspannen…buikademen…warme douche bad en even rustig aan dan trekt het wel weg.

:hug:

Hoi,

Ik kan best begrijpen dat je nu harde buiken hebt, maar zou de gyn dan niet gestript hebben ivp getoucheerd???

Waarom ik me dat afvraag.

Wel, ik woon in België en daar is het heel normaal dat je tijdens elke controle getoucheerd wordt. Elke maandelijkse controle (en op het einde van de zwangerschap frequenter) gebeurt een inwendig onderzoek.

Door mijn bezoekjes hier op KOK heb ik al lang begrepen dat dat in Nl niet gebeurt.

dus: ik denk dat je gestript bent ipv alleen getoucheerd.

Want anders zou dat bij ons - Belgische - mama’s toch elke keer leiden tot krampen, harde buiken enz… :think:

In ieder geval wens ik je toe dat je snel je beebje in de armen mag houden.

Veel succes !

liefs

Gerda

heb ik ook gehad heb dagen last gehad en pijn in mijn buik zelfs 2 dagen bloed verloren…het toucheren zelf was ook heel pijnlijk…maandag is het weer gebeurd maar door een ander en die was wat zachtaardiger…maar harde buiken is normaal