pijnlijke eisprong

Iedere maand in de week dat ik mijn eisprong heb, heb ik onwijs buikpijn. Tis een drukkend gevoel en als ik hoest, nies, druk zet als ik op toilet zit, dus op mn buik of een stoot krijg van de kinderen, etc ga ik echt ‘door de grond van de pijn’

ben al bij de ha geweest, die zegt er niet zoveel over. Dat kán een onsteking zijn maar dan moet je koorts hebben, het kán een geslachtsziekte zijn maar dat kan haast niet want zowel ik als mijn hub zijn niet vreemd gegaan (van mezelf én hub weet ik dat 100% zeker :wink: )

en zo had hij nog meer ‘vermoedelijke’ dingen, heb een echo gehad maar daar viel niets op te zien (had toen ook geen eisprong dus ook bijna geen pijn meer)

begint na ongeveer 1 a 2 weken van het begin van mn menstruatie en stopt de laatste week voor het begin van de volgende mentruatie.

Iemand herkenning? wil nu wel eens weten wat het is, kan hiervoor doorverwezen worden naar de gyn, maar eerlijk gezegd twijfel ik een beetje of ik dat wel moet doen.

overigens had ik dit ook een keer tijdens het gebruik van de nuvaring en anderhalve maand later had ik een doorbraakbloeding met veel slijm en stukken waardoor ik dacht dat het een miskraam was. Dit kon volgens de ha niet.

heb toen nog 1 maand de nuvaring gebruikt en daarna gestopt en sindsdien heb ik er iedere keer last van. Eerst netjes om de 4 weken ongesteld daarna na 6 weken, 5 weken en nu weer 4 weken :think:

ben niet ongeduldig ofzo :mrgreen: maar niemand die dit herkent???

Ja had ik ook , alleen niet zo lang , meestal 1 a 2 dagen , mijn gyn zei dat het zou kunnen vanwege mijn keizersnede

hier voelde ik na de geboorte van de oudste vaak wel mijn eisprong, maar dat was meer een zeurend gevoel van een halfuurtje/uurtje en dat was het en klaar.

Januari 2008 heb ik een curettage gehad en daarna heb ik ook afentoe zeeeeer pijnlijke eisprongen. De eerste keer na de curettage was de gyn zelfs even bang voor een buitenbaarmoederlijke zw.schap… achteraf was dat dus mijn eisprong waar onze jongste uit is ontstaan :wink: .

Het is hier gelukkig niet zolang als bij jou, maar een dag of 2/3 met dan vaak een piek waar het ei waarschijnlijk echt springt (moet dat zo hard :o ). De dagen ervoor begint het in mijn rug te trekken en te steken en dat bouwt dus op naar die piek en dan kan ik ook wel door de grond… hoop eigenlijk dat het in de loop der jaren een stukje minder gaat worden eigenlijk.

Ik voel m iig elke maand.

Vorig jaar maart ben ik gestopt met anticonceptie, sinds die tijd voel ik m. Het is een periode heel erg heftig geweest. Dan had ik 1 of 2 dagen heel erg last van opgeblazen buik en steken in mijn zij , de dag van de sprong zelf lag ik soms van ellende op bed. Zodra ik maar bewoog ging ik door de grond.

Ik heb dat bijna een jaar gehad, nu is het lang niet meer zo pijnlijk. Ik heb er nog steeds wel last van, maar zo erg is het niet meer.

Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit mee naar de huisarts ben geweest, dacht dat het er gewoon bijhoorde.

Ik herken het ook wel. Ik twijfel nog steeds of ik naar de ha moet (ben een beetje een struisvogel) Bij mij is het linksonder en rond de tijd van de eisprong. eerst was het ook niet elke maand (eisprong is wisselend rechts en links, maar ik weet verder niet of het echt netjes om en om is :think:

Maar als ik links een eisprong heb dan heb ik gedurende een half uurtje/uurtje echt heel heftige buikpijn en wat langer daarom heen (een paar dagen) idd dat het gevoelig is als er druk op komt. Ook heb ik de laatste tijd een heel heftige zwaarste dag van de menstruatie (meestal de 3e of 4e dag) dat ik echt accuut zeer heftige krampen (ook linksonder) heb en ik echt plat moet met paracetamol. Ook dat duurt een uurtje tot max 1,5 uur. Deze klachten heb ik nu denk ik een half jaartje en ik ben ruim 5 jaar niet meer zwanger geweest en slik of prik of gebruik verder geen anticonceptie, behalve het condoom, omdat ik nog zoekende ben.

Voor mij is het dus niet normaal en toch durf ik er niet mee naar de huisarts.

Hier ook heel herkenbaar. Kan hier ook een hele tijd aanhouden. Ik heb maandag de iui gehad en heb nu nog steeds last van mijn buik.

ik heb er zelfs een nacht mee in het ziekenhuis gelegen op verdenking van een blinde darm :roll: de volgende dag bleek dat ik een eisprong had. :evil:

‘gewoon’ mee leren leven dus :? Nouja, tis wel te overzien hoor, maar ik voel het dus ook als ik ga zitten en op moet staan, die druk van binnen. Net of er iets van binnen zit te duwen tegen …?? baarmoeder/eierstokken ofzo. Soms lijkt het wel een verzakking maar de boel van binnen zit nog gewoon op zn plek volgens mij, heb er tussen door geen last van alleen tijdens mn eisprong.

maar dat je dit elke maand hebt is gewoon niet normaal lijkt me.

ga er toch gewoon mee naar de huisarts joh…dat is toch geen schande ?

laat het even nakijken dan weet je zeker of er wel of niet wat aan de hand is.

Ik herken het

Ik heb daarbij ook hele pijnlijke menstruatie, vroeger nooit! Nu kan ik al normaal lopend opeens op de grond vallen van de pijn, en kan ik geen stap verzetten.

Week na menstruatie ovuleer ik al en dan heb ik weer pijn en sinds kort kom ik dan ook weer 5 kilo aan :roll: Dat is weg met de menstruatie maar daarna begint het allemaal weer :lol:

Ik vraag me ook af of het ‘normaal’ is. Gelukkig ben ik niet de enige dus.

O en nog geen kindjes hier

Ik had tijdens mijn eisprong altijd 1 Ã 2 dagen last van wat zeurderige pijn links of rechts.

Als ik net als jouw eigenlijk maar 1 week per maand pijnvrij bent dan zat ik allang bij de gyn.

Dus gewoon gaan daar zijn ze voor, doen hoor!!!

:hug: :-*

Ik heb het mijn leven lang al, zolang ik menstrueer dan. Als tiener had ik er vreselijk last van. Echt 2 keer per maand thuis met buikpijn. Het is een tijd minder erg geweest. maar sinds een paar jaar is het weer terug. Ik ben al bij de ha geweest, heb al een echo gehad maar ze kunnen niets vinden. Heel frustrerend en bovenal lastig. Ik heb me al een paar keer ziek moeten melden vanwege buikpijn en ik ben haast nooit ziek.

Zes jaar geleden heb ik een cyste (6 cm doorsnee) gehad in een eierstok waar ik flink ziek van ben geweest. Die is verwijderd en daarna ben ik een tijd “buikpijnvrij” geweest. Volgens de gyn is er nu niks aan de hand.

morgenochtend moet ik voor Sarah naar de ha en dan zeg ik meteen mijn klachten en als hij het nodig vind maak ik wel een afspraak voor mezelf.

heel slim van je meid :thumbup: