pijnlijke borsten....help...

mijn borsten zijn nogal gevoelig. Ik heb het idee dat dat komt omdat seline de borst misschien niet helemaal leegdrinkt?

Wat kan ik doen om iig een bo tegen te gaan? Na elke voedinf nog na kolven? moet ik beide borsten trouwena aanbiedden? Als ze nu los laat dan geed ik haar de andere borst…

Wie heeft even tips voor mij?

hoi Marlous

Bedankt voor je reacties!

Nav je eerste reactie ben ik beter op het aaanbieden/aanleggen en leegdrinken gaan letten.

Nu bied ik inderdaad de borst 2 tot 3 x aan alvorens ik eventueel de andere nog aanbied.

En dat helpt.

De borsten voelen nu veel soepeler ook vlak voor een volgende voeding.

De pijn voelde als stuwing maar dan de hele tijd door zeg maar.

Maar dankzij jouw tip lijkt het nu beter te gaan.

En ja ik wil ook heel graag een fijne bv periode juist omdat het bij mijn eerste niet wou… het verlangen om het te laten slagen is dus heel groot en daarmee de motivatie ook.

Erg lief van je om zo met me mee te denken!

:-*

Ingrid

Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ze is nog zo klein en vraag en aanbod moet nog helemaal op elkaar afgestemd worden. Ik zou eerst kijken of ze een borst goed leeg drinkt en dan pas de volgende aanbieden.

Pas op met kolven, dat kan je wel een keer doen maar niet te veel want dan krijgt je lichaam het seintje dat er meer aangemaakt moet worden waardoor je overproductie krijgt.

Groetjes van Marloes

Ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes voor je, om je te kunnen helpen met achterhalen waarom jij pijnlijke borsten hebt.

Wanneer doet het zeer? Met aanleggen, als je borst zich vult, soort stuwing of constant? En hoe voelt het? Is het schraal, of prikkelend (hete naaldengevoel)? En is het aan het begin van de voeding, constant of na het voeden? En als het zeer doet, heb je dan stuwing?

En hoe bied je de borst aan? Eerste borst minstens twee keer aanbieden voor het wisselen zodat je zeker weet dat je borst leeg is kan schelen. Zou je spruw kunnen hebben? ligt je kleine goed aangelegd? Doet je tepel zeer?

sorry hoop vragen, ik weet het maar ik heb het met je te doen. Je meisje is nog zo klein en ik gun je zo graag een goede borstvoedingsperiode.

Ik hoop meer van je te lezen.

Groetjes van Marloes

Graag gedaan. Fijn dat het nu beter gaat. Dat geeft je moed voor de toekomst! En mocht er nog wat zijn dan lees ik het wel en probeer je verder op weg te helpen maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Groetjes van Marloes