pijn

Ik ben 35 weken zwanger en heb steeds pijnrecht onder mijn borst zeg maar…

Ik ken het wel van mijn eerdere zwangerschappen maar dit keer is het wel erger…Kan bijna niet normaal zitten.

Het lijkt of het kindje daar ergens hard heeft getrapt en het gekneusd is ofzo, zou dat kunnen :think:

Het is minder als ik lig dus dat doe ik nu graag :mrgreen:

Of misschien zit de kleine in zo’n positie dat hij/zij telkens tegen die plek aan zit geduwd met de voetjes? :think:

Ben ook maar aan het gissen hoor.

Ik had met beide zwangerschappen in de laatste weken sowieso constant pijn in de omgeving van mijn bekken en romp. Had op den duur het gevoel of de kleine meid de hele tijd met haar teentjes “harp” zet te spelen op mijn onderste ribben :wink:

Maar als je twijfelt of er iets meer aan de hand is dan alleen de laatste loodjes-ongemakken, dan zou ik gewoon even contact opnemen met de verloskundige of de HA.

ik heb ook pijn onder mn borst gehad toen ik 38 weken zwanger was, het voelde alsof mn rib gekneusd was en het deed ook pijn met ademen, ik heb toen contact opgenomen met de verloskundige en die is meteen komen kijken, mn bloeddruk was niet goed en later in het ziekenhuis bleek dat ik het Helppsyndroom had , wil niet zeggen dat jij dat misschien ook hebt maar ik zou het toch maar even laten nakijken bij de verloskundige :hug:

Wat Kim zegt denk ik ook meteen aan… Hier dezelfde klachten gehad en bleek ook Hellp te hebben… Bloeddruk even na laten kijken zou ik ook zeggen… al is het maar om het uit te sluiten!

Ik heb de vk net gebeld en zij zegt dat het waarschijnlijk komt door de positie waarin de baby ligt…

Ik heb geen pijn bij het ademen dus zij maakt zich verder geen zorgen. Goed op mijn houding letten en als het wel pijn gaat doen met ademen weer bellen.

Gelukkig maar, ben je er nu gerust op?

Anders gewoon doorzetten dat er even gekeken wordt hoor.

Stress omdat je je zorgen maakt kun je er niet ook nog eens bij hebben.

@Happy mommy wrote:

Gelukkig maar, ben je er nu gerust op?

Anders gewoon doorzetten dat er even gekeken wordt hoor.

Stress omdat je je zorgen maakt kun je er niet ook nog eens bij hebben.

Ik ben wel redelijk gerust ja (maak mij tijdens een zwangerschap altijd wel zorgen maar ja dat hoort er bij geloof ik :shifty: ). Dinsdag heb ik sowieso een afspraal en ik hou mezelf goed in de gatgen, en de baby natuurlijk, dat ik nog genoeg leven voel…

Wat waren bij jullie verder de symptonen bij hellp?

Ik was de donderdag middag voor koninginne dag nog bij de verloskundige geweest voor controle, alles was helemaal goed, incl bloeddruk.

Die nacht werd ik wakker van de pijn aan mn ribben onder mn borst, het gevoel alsof er een band heel strak omheen zat, had een paar paracetamol genomen maar dat werkte niet, toen gewacht tot het 8 uur was en de verloskundige gebelt, die is toen langsgekomen om bloeddruk op te meten en ik kon meteen door naar het ziekenhuis omdat mn onderdruk veel te hoog was, in het ziekenhuis ben ik opgenomen op koninginnedag dus en die maandag na het weekend zijn ze begonnen met inleiden omdat de bloeddruk niet naar beneden ging zonder medicatie, ik ben 4 dagen ingeleid en de vrijdag daarna is D gehaald met een spoedkeizersnede…het kan dus echt heel snel gaan.

Het enige waar ik last van had was veel vocht vast houden, mn enkels waren niet meer zichtbaar en mn kuiten en handen waren ook dik, dat had ik al een paar weken, daarna heb ik dus 1 nacht last gehad van die pijn onder mn borst en het gevoel dat er een band om mn borst zat, en ik had ook hoofdpijn die nacht.

Ik zou als ik jou was gewoon even je bloeddruk laten meten…better save then sorry…

maar het voelt bij mij dus niet als een band…

Het is alleen aan de rechterkant. als het als een band voelt trek ik aan de bel, of als ik mij neit goed voel e.d.

bloeddruk kan je zelf toch ook meten? Iemand enig idee hoe dat kan?

bedankt alvast.