Pijn rechts in de bovenbuik net onder de ribben

Sinds donderdag heb ik pijn rechtsboven in mijn buik net onder mijn ribben.

Het voelt alsof er inwendig een flinke grote blauwe plek zit.

Met name met zitten en liggen heb ik er erg last van…heb er nu ook al 2 nachten slecht door geslapen.

Ik heb het donderdag al aan de verloskundige doorgegeven maar ik kreeg er geen duidelijk antwoord op…

Ik heb al wat gezocht op het internet maar vindt meerdere opties…lever, gekneusd door schoppen en door psychische klachten.

Echt ergens duidelijk iets gevonden heb ik niet.

Mijn baarmoeder zit nog niet zo hoog dus van het schoppen zal het niet komen. En het kindje schopt voornamelijk onder in mijn buik.

Zijn er meer van jullie die dit hebben of hebben gehad?

Mijn baarmoeder komt nu net boven de navel uit, maar als ik zit kan ons mannetje mijn ribben toch echt al raken!

Dus ik denk bij jou ook…

(En ja, dat kan ook erg pijnlijk zijn… :?)

ik had bij silve ook zo een plek… opeengegeven moment was die plek ook helemaal gevoelloos.

volgens de vk een zenuw die knel zit? misschien dat jij dat ook hebt???

Hier ben ik tegen week 30 ook een gekneusde rib geschopt. Voetballer in spé zullen we maar denken :mrgreen:

Mijn baarmoeder rijkt die kant echt nog niet…ook niet als ik zit.

En mijn kleintje ligt vaak overdwars en schopt eigenlijks alleen maar aan de onderkant…:s

Voor zover ik weet heeft jouw kindje nog alle ruimte om te tuimelen, dus 's nachts zou het best kunnen dat hij/zij rondjes draait en ergens een rib raakt :think:

Maar goed, ikke geen dokter :angel:

Heb je er nog steeds last van?

Ik heb ook zo’n plek. Het is een pijn als of het gekneusd is of blauw van binnen uit. Het is niet van het schoppen, zo’n pijn is het niet… Ik kan het niet goed uitleggen. Ik dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar zijn er meer die het hebben…

Jep heb er nog steeds last van. Mijn mijn baarmoeder zit net 1 vinger boven mijn navel…dus die raakt echt mijn rib nog niet…

Maar ik moet woensdag weer naar de verloskundige…een andere dus zal ik het nog een keer zeggen…

Ik heb dit ook bij beide zwangerschappen gehad, bij de eerste ook al heel snel zodat ik wist dat het niet van het schoppen kwam. De vk had er toen ook geen verklaring voor :thumbdown:

Ik ben zelf nog op zoek geweest naar mogelijke verklaringen en het zou een geirriteerde aanhechting kunnen zijn van je middenrif of van een buikspier.

Bij mij zat de pijn links onder mijn borst en het ging helaas beide keren niet meer over…sorry

ik merk dat als ik goed op mijn houding le en rechtop zit de pijn minder is als dat ik met een kromme rug op de stoel zit…ook na het douchen of een warm bad lijkt het wel even weg te zijn…maar ik heb het dus nog steeds…:frowning: helaas