hey,
Omdat ik de keuze voor bv heb gegeven en natuurlijk van tevoren niet weten kan of het enigsinds kan vraag ik me nu wel wat af.
zolang ik weet al heb ik met koudere periodes en soms zelfs zomers nog last van raynauds’ (koude, witte pijnlijke of dode vingers). nu blijkt dus sinds mijnn zwangerschap dat dit ook in de tepels kan gebeuren. wat dus in zou houden dat de doorbloeding daar niet goed is, en ondragelijke pijnen geeft wat soms zo een uur aan houd.
heeft iemand misschien ervaring hiermee of weet iemand of bv hiermee wel enigsinds mogelijk is? mijn vk van de laatste keer was er makkelijk over, gewoon niets aan te doen en afwachten… maar zou het natuurlijk wel fijn vinden een beetje inzicht te hebben of bv enigsinds mogelijk zou zijn zo. om na elke voeding met zoveel pijn te zitten is niet te doen.
alvast bedankt!
hmm, ik had op dezelfde site ook een stukje gevonden maar deze is beter hihi.
zo wat ik begrijp dus als het met de voeding straks neit beter gaat, is er weinig optie over… medicatie krijg ik er niet voor bij mnn huisarts omdat het in mijn geval geen duidelijke oorzaak of onderliggende ‘ziekte’ heeft. dat zijn dan de woorden van mijn huisarts…
stress enzo vermijden doe ik zowiezo al zoveel mogelijk maar dat heeft eigenlijk weinig effect erop. kou vermijden ook, dat is wel een oorzaak inderdaad maar soms is een beetje temperatuurverschil al te veel :? en al ga ik dan gelijk terug de warmte in, duurt het zeker een uur voordat het weg is…
hopelijk heeft die site gelijk en kan het minder worden door juist wel bv te doen
thnx! :-*
ha knuffeldraakje, lang geleden! vraag anders Miekje van de sept. 2009 mama’s, uit je oude clubje. zij heeft ook raynaud. gaat het goed verder? mijn dochter is inmiddels 12 weken, tis genieten joh! succes zometeen!
hee beebie! alles verder goed hier hoor zwangerschap loopt erg voorspoedig op sommige kwaaltjes dan na zoals dit… maar mag eigenlijk neit klagen hoor hihi
eens even Miekje opzoeken:) ik kijk wel eens in het september-topic maar echt schrijven… nee dat wil nie echt :oops:
maar ook voor jou natuurlijk wel gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!!! :inlove:
aan je HA vragen om een dosis vitamine b.
mn m heeft rainoud, heeft 4 kinderen met erg veel suc6 bv kunnen geven!!
Zij zorgde er altijd wel voor dat ze niet te koud werd.
Ik heb ook last gehad van Raynaud toen ik Em voedde (heb 's winters ook altijd last van m’n vingers). Gek genoeg begon het in de lente / zomer, toen ik al een maand of 6 voedde. Wat bij mij hielp, was meteen na de voeding een warme kruik tegen m’n tepels houden. Na een maand of wat had ik er geen last meer van.
Was wel een gek gezicht hoor: ik kreeg eerst witte en daarna paarszwarte tepels na het voeden!
Ik heb uiteindelijk nog jaren gevoed zonder klachten. En nu met Thijmen heb ik (nog?) geen last. Het kan dus even lastig zijn, maar als je maar meteen iets warms tegen je tepels houdt na het voeden, gaat het prima, is mijn ervaring.
zo te lezen, moet het wel mogelijk zijn
dankjulie wel allemaal voor de reacties, links en tips! ben een stuk gerust gestelder.
het warm houden werk voor nu gelukkig nog meestal wel, op sommige momenten na wanneer de pijn plotseling aan komt. dus zonder kou als oorzaak… vrijdag bij de vk ga ik er nog even naar vragen of er eventueel nog een andere oorzaak kan zijn
hupsakeebij mij word het alleen wit tot nu toe, daarna heel erg rood dan weer normaal. zou het aan het voeden kunnen liggen dat de kleur dan extreem veranderd?
@knuffeldraakje wrote:
hupsakeebij mij word het alleen wit tot nu toe, daarna heel erg rood dan weer normaal. zou het aan het voeden kunnen liggen dat de kleur dan extreem veranderd?
Ik heb geen idee. Na paarszwart komt bij mij ook rood. Mijn handen zijn ook altijd rood-wit-blauw in de winter.
Bij het voeden is het vooral de overgang van het warme mondje naar de koude lucht. Ik zou je borst nu ook met een extra laagje inpakken. Misschien een wollen hemd?
Hallo! Ik geef ook BV en heb erg veel last van Raynaud. Heb met de lactatiekundige overlegd en zij adviseert me de medicijnen die ze op borstvoeding.com noemen. Dan zou het binnen twee weken over moeten zijn. Ik heb het zelf niet zo heel erg op medicijnen en ben begonnen met vitamine B6 (los van het warm houden). Het is wel erg pijnlijk (alsof er een heet strijkijzer tegen mijn tepels wordt aangehouden) maar ik ben vastbesloten om door te zetten. Maar pijnlijk is het zeker.