Pijn in m'n (boven)buik...

Tja…op zich niet raar als je bijna 36 weken zwanger ben, maar ik heb echt last van m’n bovenbuik…

Echt een lastig en pijnlijk gevoel vanaf ongeveer 3 cm boven m’n navel.

Ik heb dit sinds gisteren, maar ben tegelijkertijd ook erg aan de dunne :oops: dus als m’n baarmoeder niet zo hoog lag zou ik denken dat ik gewoon last van m’n darmen heb, maar dat kan nu toch helemaal niet daar?

Iemand ervaring hiermee? Misschien hoort het wel bij de ‘laatste loodjes’? (had het bij Rhodé niet, maar dat zegt niets natuurlijk!)

Hoi, wat voor soort gevoel is het precies?

Hier ligt beebje bijvoorbeeld met zijn/haar voetjes echt onder mijn ribben en heeft gewoon mijn zenuwen overprikkelt. Het voelt bij mij echt als een brandende pijn (weet niet of je reflexspray kent? maar zo’n gevoel is het). Dus als je dat voelt, dan zijn het je zenuwen.

Is het op 1 plek? Of verplaatst de pijn zich? Is het brandend, spierpijnachtig, voelt het als een ‘band’ (3 maal raden wat je dan mag/moet doen!), voelt het ook als werkende darmen? Waar zitten je darmen aan vast? Je maag…dus daar beginnen je dunne darmen ook (plus geloof de 12 vingerige darm…) dus het zouden je darmen kunnen zijn. Het kan zelfs dat je maag wat overstuur is als je darmen dus zo overactief zijn. Als het geen band is die je voelt, rustig aankijken, even niet teveel zuivel nemen en kijken of je darmen weer tot rust komen en het daarmee overgaat. Is het wel een band, of heb je andere reden tot twijfel of de pijn wordt meer dan echt even je VK of gyn bezoeken. :thumbup:

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga vandaag toch voor alle zekerheid de vk bellen.

Ik maak me niet ongerust, maar wil gewoon even zeker weten hoe het nou komt. Het voelt niet als een band om m’n buik heen denk ik :think: Het voelt meer alsof je maagpijn heb en daardoor je broek te strak zit (of is dat wat ze bedoelen met een ‘band’) Alsof je buik helemaal is opgeblazen zeg maar.

Ik heb ook geen hoge bloeddruk (vorige week dinsdag) Eerder laag 100/60 dus dat is ook helemaal niet aan de orde…

(eerlijk gezegd maar ik me er meer druk om dan ik laat blijken :oops: al die horror verhalen op internet kan je beter niet lezen hoor!)

Goed zo! Bellen is echt niet raar! En beter 10 keer gerust gesteld om ‘nix’ (wat is nix?, zorgen is ook niet fijn!) dan er bv te laat achterkomen dat je bloeddruk is gestegen oid waar iets aan te doen is en je stress weer zakt! :thumbup:

En daarna…niet meer op internet rondneuzen… :hand: ieder lijf is weer anders hoor! En je VK kent jouw lijf wat beter en kan dingen nakijken en onderzoeken mocht dat nodig zijn. Dat lukt ‘internet’ echt niet… :hand: