pijn in middenrif - help!

gaat vandaag iets beter, heb wat beter geslapen vannacht, maar ik ben blij dat ik er morgen even mee naar de huisarts kan gaan.

Ben heel benieuwd wat de huisarts er vandaag van zegt.

Ik ben net terug van de huisarts, die neemt het (zoals gebruikelijk) niet serieus.

ik zal wel te veel spanning hebben zegt hij

ik ben net lekker ontspannen zeg ik (eindelijk balans in niet werken en schuldgevoel)

zegt hij: ws was de stress zo groot dat je nu wel last hebt

zo hebben we nog even doorgeboomd, maar helaas, geen fysio, geen oefeningen en geen oplossing.

mijn bloeddruk en urine waren goed, dus ik hoef niet bang te zijn voor een zwangerschapsvergiftiging, en ik denk dat ik maar eens een massage aan ga vragen, zodat ik wat meer ontspan.

ik geloof er niet zo in … nu ja, nog maar 7 weken

liefs, Niene

Balen Niene, dat je geen mogelijke oplossing geboden hebt gekregen. Zou verwarmende spierbalsem mogen tijdens zwangerschap? of een warme kruik gebruiken.

Zelfs als het spanning is, zou je er toch iets aan mogen proberen te doen om de pijn te verminderen.

Gelukkig was urine en bloeddruk goed.

Heel veel sterkte. Het is niet makkelijk om vaak pijn te voelen en er niks aan te kunnen doen.



Shalom

Doe je je armen weleens omhoog als je op je rug ligt?



Ik weet niet of ik hetzelfde had, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook wel eens enorme pijn in mijn middenrif gehad. Voelde als een enorme kramp en af en toe steken. Bij mij kwam het soms als ik niet goed rechtop had gezeten en als ik te snel had gegeten. Languit op mijn rug liggen met mijn armen omhoog was de enige oplossing.



Sterkte!

ik heb gisteravond met een vriendin gebeld die mensendiecktherapeut is en een paar rek-oefeningen gekregen. het komt niet door stress, maar doore de stand vanmijn rug/buik.

zij denkt dat het kramp in de spieren in mijn zij/ribben en schouder is. dit kan op t laatst komen als je stuitje een beetje voorovergekanteld is (ze noemde het een Surinaams stuitje, dan is de onderrug iets holler) dan kan er teveel spanning in de bovenrug ontstaan, Ik heb een paar rekoefeneningen en ontspanningsoefeningen voor mijn onderrug gekregen en ga die nu uitproberen, het voelt in ieder geval heerlijk om ze te doen!

bedankt voor jullie bezorgdheid, ik laat nog wel even weten of het overgegaan is.

Niene

Fijn Niene, dat je oefeningen hebt gekregen. Nu maar hopen dat ze goed helpen.

Shalom