Pijn in het borstbeen!

Hallo!

Ik ben vannacht wakker geworden met pijn in mijn borstbeen, het sterkst in het midden daarvan.

Het is in de loop van de dag steeds erger geworden. Ik kan het best zitten met de schouders iets naar voren gebogen.

Het is constant aanwezig…

Heeft iemand hier ervaring mee? Of ook gehad?

hoor het graag!

Ik heb het vroeger {tiener} een aantal keer gehad. Bij mij was het een ontsteking van het kraakbeen wat tussen je ribben en borstbeen zit. Ging vanzelf over en daarna nooit meer gehad. Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is als wat jij nu voelt.

Klinkt een beetje als syndroom van Tytze, wat eigenlijk is wat Jippo zegt, maar dan zou het chronisch worden. Heel vervelend, lijkt net alsof je wat aan je hart hebt, maar is niks aan te doen en ook niet ernstig of zo.

Idd het kan heel goed het syndroom van Tietze zijn, ik heb het ook en het is een chronische ontsteking van het kraakbeen tussen je borstbeen en je ribben. Ik heb dan ook pijn vanuit mijn borstbeen naar mijn (linker) schouden uitstraling naar mijn arm en pijn achter in mijn schouders.

Ook heb ik dan steken in mijn borst (aan de kant van mijn hart)

Ik ben hier dus wel me naar de huisarts geweest om evt ernstige zaken uit te sluiten, maar zij constandeerde dus het syndroom van Tietze.

Ik kan er zo maanden geen last van hebben en dan zo ineens rukt het weer op (wel vaak in periodes dat ik druk ben geweest en/of stress heb gehad)

Ik zou je wel even willen adviseren om naar je huisarts te gaan om serieuze ziektebeelden uit te sluiten.

Ik heb het gehad toen ik ook last van mijn rug had. C. was 3 weken oud en ik kon niks meer, zelfs ademhalen deed echt vreselijk pijn. Het bleken mijn ribben te zijn die scheef zaten. Je ribben lopen van achter naar voor, dus als ze achter niet goed zitten zitten ze dat mogelijk ook aan de voorkant niet. Uiteindelijk heeft een manueel therapeut het verholpen.

Het is verergerd en als het na de nacht niet beter is ga ik maar ff met de ha bellen. Het is echt mijn borstbeen. Als ik erop druk AUWIE!!! Paracetamol werken ook niet helaas…

Merk dat ik anders ga ademen en dat resulteerd weer in hyperventilatie…

Errug lstig… :frowning:

ik heb dit toen ik jonger was ook vaak gehad ik kon dan zelfs niet meer ademen alles deed pijn.

En ook mijn HA zei dat er niks aan te doen was en ik er miss wel de rest van mijn leven last van kon hebben.

Maar gelukkig heb ik het nu al minstens 5 jaar niet meer gehad!

Ik heb sinds 2 dagen ineens ook pijn op mn borst, soort druk alsof er iemand op me zit :shifty:

Moeite met ademhaling, hoesten, niezen, zelfs gapen en beweging doet zeer.

Vandaag bij ha geweest, hartfilmpje ook laten maken. En ik heb waarschijnlijk het syndroom van tietze…

Weet niet of dat jou klachtjes overeen komen? Ben je al bij de ha geweest??