Hoi meiden,
ik heb de laatse week zo’n pijn in mijn onderrug.
Dat heb ik bij de vorige zwangerschappen helemaal niet zo gehad.
Ik vroeg me nu eigenlijk af heb ik daardoor nu ook meer kans op rugweeën en hoe voelt dat dan?
Groetjes Wendy
of het de kans op rug weeen vergroot… volgens mij niet maar pin me er niet op vast… heb bij me eerste rug weeen gehad… het voelt echt als en enorme kramp vanuit je rug
normaal voel je echt aan de voorkant on je puik het opkomen en in je rug voel je het van onder echt uistralen naar iets naar boven… vond ze heftig hoor
Rugweeen heb ik 3 dagen mee gelopen, voordat de bevalling goed op gang kwam. Ik persoonlijk vond ze erg heftig en naar.
Kon ze ook tijdens de bevalling niet meer opvangen, haalde wel alle pijn weg van me buikweeen haha.
Voeld indd als hele hele erge krampen, waar je niks tegen kunt doen.
Wou dat het anders was, maar helaas. Ze zeggen ook dat als je het bij de eerste of zo hebt gehad, een daarna komende bevalling je ze weer krijgt. Nou dat hoop ik dus van niet haha
Ik heb ze bij alle drie gehad, precies zoals al omschreven werd (alsof er een grote kramp komt opzetten, en het straalt uit naar mijn buik, schaambeen, benen… Bij de derde heb ik trouwens hele lichte weeën gehad, die waren niet krachtig genoeg hoorde ik achteraf…
Maar of je nu pijn in de rug hebt, dit de kans op rugweeën vergroot weet ik ook niet. Wel weet ik dat het bij mij begon met kramp in de rug, en daarna dus de weeën… (het begin voelde alsof ik ongesteld moest worden, dan zit mijn rug ook zo ‘vast’.)
Hier ook bij beide kids rugweeën gehad. Bij Tes had ik een ware weeën storm en toen wist ik ook echt niet meer waar ik het zoeken moest. Ik heb teegn mijn man gezegd: hoe kan dat nou? Ik heb al eeder een kind gebaard, maar nu weet ik niet waar ik het zoeken moet :mrgreen:
Uiteindelijk was de bevaling zo veel sneller mooier en liefdevoller (minder medische ingrepen) dan bij Mik, dat ik het alleen daarom al een keer weer zou doen (doen we niet hoor)
Rugweeën, voor mij een hell!! Heb daarvoor onwijs veel pijn onder in me rug gehad, dus weet niet of het er te maken heeft gehad.
ik ben twee keer bevallen en beide keren had ik alleen maar rugweeen :thumbdown: ze zijn een ellende al heb ik geen idee hoe buikweeen dan moeten voelen.
mijn man mocht tijdens de 7 uur durende bevalling en de eerste keer 14 uur durende bevalling geen sec van mijn zijde wijken…hij mocht nog niet gaan plassen omdat hij die vuisten in mijn rug moest drukken (de arme ziel) :oops:
Hier ook rugweeën, achter elkaar door…
Dat was zo erg dat ik de buikweeën niet eens gevoeld heb 8)
Heb na de bevalling ook nog lang rugpijn gehad, maar dat kan ook van de ruggenprik van de KS zijn geweest :think: . Geen idee eigenlijk
Maar ik heb geen rugpijn gehad VOOR de bevalling, dus of dit samenhangt…geen idee
Afwachten maar dus
Ohja, nu je het schrijft mayo: ik heb ook een tijd last van mijn rug gehad na de bevalling, een soort spierpijn was het… Alsof de krampen zo erg waren dat mijn spieren een opdonder hadden gehad ofzo, heel vaag… Maar ik ben gewoon thuis bevallen, dus geen pijnstiller waar het van kon komen…
en dat heb ik juist niet zo erg gehad, pijn in de onderrug na de bevalling. Had helemaal nergens meer last van, heerijk vond ik dat!
Zat een paar uur na de bevalling al in de klerenmakerszit op mijn eigen bank met Levi in me armen!
Bedankt voor de reacties meiden,
Nou het is gewoon maar afwachten he geloof ik.
Heb nog steeds erg veel last van m’n onderrug echt kramp, ik wordt er gewoon misselijk van zo’n pijn doet het met lang staan.
De vk zei gisteren tot dat echt door de grote van m’n buik komt (en dat is niet niets, kijk maar in het sf )
Heb me ook laten vertellen dat rugweeën net als gewone weeën opkomen en weer wegtrekken en geen constante kramp is.
Grote mooie buik! :mrgreen:
Geen constante kramp idd, maar bij mij voelde het zo omdat ik dus geen goede weeën had… Normaal (net zoals bij de eerste twee) komen ze rustig op, zijn ze hevig, en zakken ze weer af… Bij mij bleven ze echt hangen, alsof ik een kramp had…
Ik ben ook bevallen met 100% rugweeën (ok,99,9…ik heb 3 buikweeën gehad waar bij ik dacht…wat dat alles…?). Het ‘verloop’ van rugweeën is hetzelfde als van buikweeën (opkomend met een ‘punt’ en afgaand) maar ik voelde inderdaad de buikweeën ook niet meer.
Tegen de tijd dat ze wegen niet vorderende ontsluiting en uitputting een ruggprik gingen zetten had ik er voor mezelf een woord voor hoe het voelde, maar het lijkt me slimmer dat niet te zeggen :roll:
(maar uiteindelijk geldt: je kunt het wel ‘handelen’ want je doet het met een doel!!!)