Pijn in bovenbeen

Kent iemand dit? Ik ben nu iets meer dan 22 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik (vooral 's avonds) erg veel last van pijn in mijn rechterbovenbeen. Vooral bovenin vlak onder mijn bil/richting heup maar het straalt vaak uit naar mijn knie. In mijn linkerbeen blijft het eigenlijk alleen maar licht pijnlijk onder mijn bil. Rechts is het soms zo hinderlijk dat ik slecht op dat been kan staan.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik moet wel zeggen dat ik artrose heb in beide knieeen/enkels en HMS maar ik ben wel sinds het begin van mijn zwangerschap 3,5 kilo afgevallen. Ik denk niet dat dit BI is al weet ik het niet zeker want dit is de eerste zwangerschap die ik tot zover ben gekomen :wink:

Zowieso wil ik een dezer dagen even langs de HA of VK maar heeft iemand misschien al tips voor me?

Dank jullie wel!

Ik denk wel aan bekkeninstabiliteit of zwangerschapsischias.

Zou een keer langs de fysio gaan. En tot die tijd rustig aan doen en vooral niet forceren (dus ook niet op één been leunen ed).

Ik denk ook aan ischias. De enigste 2 tips die ik dan heb.

Blijf bewegen en ga naar een goede fysio.

Ik heb het zelf ook gehad in mijn zwangerschap maar uiteindelijk door goede fysio en oefeningen wel weer vanaf gekomen.

Succes.

Gisteren voor het eerst naar de fysio geweest en het is dus een slijmbeursontsteking in mijn heup. Gelukkig geen BI of ischias maar dit is ook niet echt lekker :frowning:

Zowieso 2 a 3 weken rustig aan doen en daarna zien we wel weer verder. Ook moet ik 3x per dag koelen met een icepack en mag ik maximaal 26 uur per week werken (dat is het minimum van mijn contracturen in de kinderopvang).

Voorlopig dus fysio en niet te veel belasten.