Pijn bij me stuitje na bevalling

De titel zegt t al wel,…

gek wordt ik ervan

Sins de heftige bevalling van Emma

(staand onder de dousch bevallen in 17 min)

heb ik pijn,.iedere dag voornamelijk bij zitten en t ergste bij fietsen

Vanaf dag 1 heb ik geroepen dat Emma niet goed door t geboortekanaal is gekomen,…ze had een rare plooi over d’r koppie

en het eerste jaar huilde ze voornamelijk,.

gelukkig gaat t met haar inmiddels beter

Alleen hoe kom ik nu eens af van mijn vervelende klachten ?

Ja hier hetzelfde na de geboorte van de eerst en die is inmiddels net 7 geworden.

Ik kan je helaas niet zeggen dat het beter wordt, want bij mij wordt het inmiddels erger.

Wil je er wel succes mee wensen en hopen dat het bij jou wel over gaat

Mijn oudste is in aangezichtsligging geboren en heeft daarbij een klapper tegen mijn stuitje gemaakt.

Het heeft heel lang geduurt voor de pijn over was. Nog steeds, als ik erg moe ben, kan het gevoelig zijn.

Het is helaas iets wat je de tijd moet geven :hug:

Hier ook 1 die last heeft van dr stuitje, al voor de zwangerschap en bevalling. Moet wel zeggen dat het nu wel steeds minder wordt.

Vriendin van mij heeft tijdens de bevalling haar stuit gebroken, ze heeft veel baat gehad bij fysiotherapie. Misschien is dat iets?

En vooral niet gaan forceren, rust inlassen (dat is natuurlijk heel lastig met kinderen, maar het heeft mij wel geholpen zodra ik last kreeg rusten dmv (even) liggen).

Heb je het idee dat je stuitje zweeft? of dat die beweegt (klinkt raar maar bij mij was dat wel het geval dat hij soms tijdens een bepaalde beweging heen en weer ging).

:hug:

Je bent duidelijk niet de enige, mijn Emma heeft tijdens anderhalf uur persen lekker tegen m’n stuitje zitten rammen met d’r harde kop: hele handel beurs/gekneusd. Het is wel een heel eind weggetrokken maar soms voel ik het nog als ik lang op een harde stoel zit of zwaar til.En nu tijdens de zwangerschap is het wel weer wat aanweziger bij vlagen, al valt het me nog wel mee. Wat al gezegd is: niet forceren en als het blijft mss toch es bij een fysio langs.

M’n collega heeft het ook heel erg gehad, die heeft het tijdens de bevalling echt voelen ‘knappen’ vertelde ze :shock: Is uiteindelijk wel weer goedgekomen maar ze heeft de eerste tijd geen kant op gekund.

Na de geboorte van mijn oudste heb ik ook heel veel last van mijn stuitje gehad. Kon de eerste maanden niet recht zitten, lopen ging moeizaam en ik voelde steeds geknak.

Ik denk dat het pas met 2 jaar bijna helemaal weg was, ook na de bevallingen erna had ik last maar gelukkig niet zo erg als bij de eerste. Maar nog steeds kan ik niet op een harde grond of stoel zitten.

Ik denk idd dat fysio wel iets voor je kan betekenen.

Oh bah wat vervelend dat t blijkbaar vaker voor komt

ik heb bij mijn 1,2.3 echt nergens last van gehad

maar nu blijft t

Morgen heb ik een afspraak staan bij de ha

iig dan ook bespreekbaar maken

& hopen dat t toch snel beter gaat

En nog bij de HA geweest of heb je een afspraak gemaakt?

Zit m in de naam denk ik… :mrgreen: Bij oudste was hele boel ontwricht en gekneusd. (ook speedy bevalling, ze is zo ongeveer gelanceerd bij wijze van spreken) Sindsdien bekken/stuitklachten, inmiddels is oudste al tijdje 4. Zeker niet mee blijven lopen, stuitje heeft met je si gewricht te maken, je bekken enzo houd daar misschien dus ook wel mee verband. Fysio kan wonderen doen! Ik kom nog wekelijks bij de fysio, sport onder begeleiding. Heb soms heftige terugslag maar ben steeds vaker pijnvrij. Blijft zwakke plek en kan nog steeds niet alles. Trainen en juiste houding helpt! Succes!

ha kan er op dit moment niets mee

voorlopig kijk ik t nog aan,… :oops:

al schrik ik heel erg van t verband op si gewricht

heb zelf een spina bifida oculta (gesloten,open rug) versleten si gewrichten…en 2 lekke wervelschrijfen

aantal jaren infiltratieonderzoeken gehad,om de zenuwen dood te krijgen

maar dat gaat ook redelijk goed nu (gelukkig)

Ik heb tijdens Benthe haar geboorte ook mijn stuit gebroken.

Ik heb maanden niet kunnen zitten en na een half jaar ging het langzaam aan beter, maar het is nu nog steeds niet over.

Het is alle dagen merkbaar, maar dragelijk…

Heb me zelfs verdiept in het laten verwijderen van het stuitbot, maar de meeste artsen doen het niet eens meer en 80 % houdt fantoompijnen… Nou, dan zit ik maar even een dagje wat minder, daar ga ik geen operatie voor over hebben…

Voor het fietsen is een schapenbontje over je zadel een uitkomst! Dat scheelt echt enorm!

En weet niet of je weleens in bad ligt: handdoek eronder… dat verzacht ook…

Verder kan idd therapie helpen…

Sterkte!!