Laura geeft sinds vanmiddag aan dat haar billen pijn doen bij het plassen, en ze huilde ook even tijdens het plassen. Meteen na het plassen was de pijn weer over. Ze heeft verder geen luieruitslag of rode billen of zo, en ik heb ook geen wondjes kunnen ontdekken, dus ik dacht, misschien blaasontsteking?
Of zouden er dan andere symptomen moeten zijn? Koorts heeft ze in elk geval niet.
Ze is trouwens op het moment aan de antibiotica (amoxicilline) vanwege bronchitis, zou het een bijwerking daarvan kunnen zijn? Lijkt me vreemd, maar je weet nooit natuurlijk.
Als het zo doorgaat, zal ik morgen even de huisarts bellen, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
ik heb er geen ervaring mee bij de kids, maar wel bij mezelf…
Als ik antibiotica moet nemen, krijg ik gegarandeerd een vaginale infectie. Kan soms gepaard gaan met pijn bij plassen.
Ik moet er steeds alert op zijn om aan ha te melden als hij antibiotica voorschrijft. Ik krijg dan een extra medicatie om die infectie tegen te gaan.
Weet nu echter de naam niet meer, :oops:
maar zeker eens bellen morgen.
Veel succes !
Gerda
ik dacht ook eerst blaasontsteking… maar als ze aan de anti-biotica is, kan het inderdaad een schimmelinfectie zijn.
Is het niet rood bij haar vagina? Schimmelinfectie zie je ook aan wat korrelige afscheiding… (weet niet of dat ook bij kleintjes zo is)… en de huid/het slijmvlies is rood, soms tot paars!!! Doet erg zeer en jeukt!!
Zeker even laten checken… b.v. morgen plasje wegbrengen…
Morgen even laten controleren door de HA en zelf al meteen de eerste ochtendurine opvangen Iig iets vragen aan de HA want het hoeft geen pijn te doen (niet bij blaasontsteking en ook niet als bijwerking van de AB-kuur)
Sterkte ermee! :thumbup:
Schimmelinfectie is een veel voorkomende bijwerking bij die antibiotica, dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Even laten controleren bij de huisarts
Bedankt voor de supersnelle reacties!