Laura geeft sinds vanmiddag aan dat haar billen pijn doen bij het plassen, en ze huilde ook even tijdens het plassen. Meteen na het plassen was de pijn weer over. Ze heeft verder geen luieruitslag of rode billen of zo, en ik heb ook geen wondjes kunnen ontdekken, dus ik dacht, misschien blaasontsteking?
Of zouden er dan andere symptomen moeten zijn? Koorts heeft ze in elk geval niet.
Ze is trouwens op het moment aan de antibiotica (amoxicilline) vanwege bronchitis, zou het een bijwerking daarvan kunnen zijn? Lijkt me vreemd, maar je weet nooit natuurlijk.
Als het zo doorgaat, zal ik morgen even de huisarts bellen, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
ik heb er geen ervaring mee bij de kids, maar wel bij mezelf…
Als ik antibiotica moet nemen, krijg ik gegarandeerd een vaginale infectie. Kan soms gepaard gaan met pijn bij plassen.
Ik moet er steeds alert op zijn om aan ha te melden als hij antibiotica voorschrijft. Ik krijg dan een extra medicatie om die infectie tegen te gaan.
Weet nu echter de naam niet meer, :oops:
maar zeker eens bellen morgen.
Veel succes !
Gerda
ik dacht ook eerst blaasontsteking… maar als ze aan de anti-biotica is, kan het inderdaad een schimmelinfectie zijn.
Is het niet rood bij haar vagina? Schimmelinfectie zie je ook aan wat korrelige afscheiding… (weet niet of dat ook bij kleintjes zo is)… en de huid/het slijmvlies is rood, soms tot paars!!! Doet erg zeer en jeukt!!
Zeker even laten checken… b.v. morgen plasje wegbrengen…
Morgen even laten controleren door de HA en zelf al meteen de eerste ochtendurine opvangen Iig iets vragen aan de HA want het hoeft geen pijn te doen (niet bij blaasontsteking en ook niet als bijwerking van de AB-kuur)
Sterkte ermee! :thumbup:
Schimmelinfectie is een veel voorkomende bijwerking bij die antibiotica, dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Even laten controleren bij de huisarts
Bedankt voor de supersnelle reacties!
Een schimmelinfectie, daar had ik zelf nog niet aan gedacht, maar het klinkt wel heel logisch, ben bang dat dat het is.
Ik ga straks even de huisarts bellen, eens kijken wat die ervan zegt.
Nancy heeft ook pas Amoxiciline gehad vanwege een oorontsteking. Na 2 dagen had ze een een schimmelinfectie (vaak zijn de schaamlippen erg rood en is er eilandsgewijze uitslag, je herkent het direct) maar ze raakte ook aan de diaree en kreeg daardoor luieruitslag.
Laura is waarschijnlijk zindelijk (meen ik me te herinneren) waardoor je misschien minder snel uiterlijke kenmerken ziet?!
Schimmelinfectie is bij die kleintjes overigens snel te verhelpen door Canesten antischimmelcreme. Of (als het van binnenuit zit) 3 dagen een soort zetpilletje vaginaal in te brengen. Weet ff niet meer hoe dat heet.
Wij hebben er vaak langduriger last van door hormoonschommelingen en ongesteldheid enzo :roll:
Anne heeft een week na een kuur een blaasontsteking gekregen, dus weer een kuur en toen een schimmel, dus het kam allemaal. Schimmel lijkt me het meest voor de hand liggende, als je idd bv ziet dat haar schaamlipjes rood, gezwollen zijn of ze veel afscheiding heeft.
Beterschap :hug:
Als ik alle reacties zo lees, dan ben ik er ook wel van overtuigd dat het een schimmelinfectie is. Of was…
(kan dat spontaan weer overgaan?)
Het plassen lijkt geen pijn meer te doen vandaag, en het ziet ook niet meer rood (gisteravond wel ietsje), dus ik kijk het toch nog eventjes aan.
Bedankt voor het meedenken!
MAaike was vrijdag echt aan het gillen van de pijn bij haar billen, ze was verder ook erg ziek dus naar de hA.
Ze kreeg AB voor oor/keelontsteking en over de billenpijn (het werd mij niet helemaal duidelijk waar het precies zeer deed maar ze had het er al meerdere dagen over) zei de HA dat als er niks te zien was ze alleen een blaasontsteking kon hebben of ze zou er al wat in gestopt moeten hebben.
En blaasontsteking gaat ook over door AB.
Dus dat moesten we nu eerst maar even afwachten…
Dus dat verhaal zal voor Laura ook gelden lijkt mij.
Hier nog steeds af en toe klachten maar er is niks te zien dus ik wacht de AB maar af.