Pijn aan oogjes

Jim is al vanaf het weekend ziek met flinke koorts t/m gisteren (vandaag lijkt het nog mee te vallen). Hij is ook flink verkouden dus spray ik met Xylometazolinespray (o.a. om oorontsteking tegen te gaan) heeft last van kriebelhoest (en wil geen hoestdrankje spuugt het gewoon weer in mijn gezicht :wall: ) maar nu heeft hij last van zijn oogjes, zit er steeds in te wrijven en klaagt ook al dagen over pijn maar kan er niet uit krijgen wat er nou precies pijn doet. Hij krijgt het in vlagen volgens mij erger en het zal wel van zijn holtes afkomen want die zitten vol, kan ik behalve stomen en sprayen nog iets anders doen om te verlichten, of moet ik toch maar even de ha bellen? Die doen hier namelijk helemaal niks met verkoudheden of oor- en keelontstekingen dus daarvoor is het de moeite niet…

zijn oogjes af&toe schoonmaken met afgekoeld gekkokt water en een doekje…( net als bij een ontsteking)

op zijn oortjes een warme doek leggen…



paracetamolletje geven…



misschien een beetje camillethee laten drinken…voor het hoesten…

Nou toch maar even de ha gebeld en die heeft hem bekeken, amandelen zijn ontstoken maar nog niet heel erg en linker oortje is ook ontstoken. Hij zag ook geen buisje meer zitten, die zijn er dus sinds kort allebei uit, toeval of niet? De ha doet verder niks, behalve als de koorts hoger wordt of aanhoudt, dan moet ik even bellen, dus als het zaterdag nog zo is ga ik gewoon even naar de HAP dan heeft hij al een week koorts…