Hallo dames,
Misschien zijn er hier nog meer dames die last hadden van pijn aan hun ks litteken bij een volgende zwangerschap en kunnen ze zo wat van mijn ongerustheid wegnemen?
Ik voelde mijn litteken al ruim een week voor mijn nod en was voor mij een reden om te testen toen ik 1 dag overtijd was en inderdaad zwanger bleek te zijn :inlove:
Het is zo’n schrijnende, trekkende pijn en als ik wat getild heb of met de hond heb gewandeld doet het zeer.
Ik dacht dat het wel te maken zou hebben met het oprekken van de bm maar als ik het nu al zo voel hoe moet dat dan zijn als het echt gaat oprekken over een paar maanden.
Heb pas op 29 okt een afspraak bij de gyn dus kan het nog niet vragen.
Ik heb bij Lucas een keizersnede gehad en was vrij snel zwanger van Pepijn maar heb die zwangerschap helemaal geen last gehad van mijn litteken. Nu ik weer zwanger ben voelde ik mijn litteken in het begin ook wel, het deed niet echt pijn maar voelde wel zeurderig aan. Maar dat was na een paar weken verdwenen!
Ik heb sindsdien geen last meer gehad van het litteken.
Bij jou ging het dus vrij snel over.
Geen last gehad toen je buik echt flink begon te groeien.
@niek1 wrote:
Bij jou ging het dus vrij snel over.
Geen last gehad toen je buik echt flink begon te groeien.
Ik ben nu “nog maar” 17 weken en heb toch al best een grote buik, maar ik heb er echt geen pijn aan.
En zoals ik al eerder schreef in mijn 2e zwangerschap heb ik er helemaal geen last van gehad en toen had ik echt een mega buik op het eind van de zwangerschap!
Ben nu 27 weken zwanger van een tweeling, dus al een behoorlijk grote buik (sommige mensen vragen hoe lang ik nog moet, dus dat zegt wel iets) en bij de 1e ook een ks gehad. In het begin heeft mn litteken wel getrokken, maar geen pijn er aan gehad. De gyn houdt bij mij wel het litteken xtra in de gaten ivm met het oprekken van de buik, maar volgens hem hoeft hij daar pas va 30 weken op te gaan letten.
Wat me wel opvalt is dat nog steeds een groot deel van mn buik een beetje gevoelloos voelt (klinkt n beetje raar, maar weet t niet anders uit te leggen), hoe groter de buik wordt, hoe groter het gevoelloze deel. Maar heb er verder dus geen last van.
groetjes, Anne
Ik ben ook vrij snel na mn 1e (met ks) weer zwanger, en heb eigenlijk nergens last van nu. Alleen jeukt het litteken een beetje, en heb ik ook een stuk gevoelloze huid. Dat had ik ook de 1e tijd na de operatie, komt omdat er zenuwen doorgesneden zijn Niks om je zorgen over te maken.
Ook ik heb bij mijn eerste een keizersnede gehad. Het litteken heeft nog heel erg lang pijn gedaan en de huisarts had het al over het chirurgisch verwijderen van mijn inwendige hechtingen.
Ruim een jaar na de keizersnede werd ik zwanger van onze tweede. Tot ongeveer 16 weken heb ik nog erge last gehad van het litteken, maar daarna niets meer. Uiteindelijk begon ik de laatste paar weken ook weer last te krijgen toen de baby begon in te dalen. Volgens de gyn heel normaal omdat mijn buik begon te zakken en er meer spanning op het litteken kwam te staan.
Tijdens de bevalling heb ik helemaal niets gemerkt van het litteken en ook erna heb ik geen last meer gehad :dance: .
Die gevoelloze plekken heb ik trouwens nog steeds hoor!
Gevoelloze stukken heb ik ook nog en ik denk niet dat nu nog gaat terug komen.
ZIjn jullie trouwens na je ks weer gewoon bevallen of hebben jullie weer een ks gekregen??
Ik ben op natuurlijke manier bevallen :dance: .
Na mijn vorige bevalling zei de gyn dat ik het bij een volgende ook gewoon weer kon proberen omdat ze niet echt een reden hadden waardoor Luca niet indaalde en dus na 40 uur weeen met een ks is geboren.
Vind het wel een heel eng idee en ga denk ik toch maar een om een plan van aanpak vragen als ik zover ben zodat ik zeker weet dat het niet weer zo lang moet duren
Want ik heb heeel veel tijd nodig gehad om te herstellen van mijn ks omdat ik zo uitgeput was van de bevalling en een urineweg infectie die ik daardoor heb opgelopen.
Ik heb over deze bevalling bijna 31 uur gedaan en een fikse blaasontsteking opgelopen. Ik was echt doodop doordat ik al die tijd niet geslapen had, maar ik ben er nu veel beter aan toe dan na de keizersnede. Ik zou het wat dat betreft zo weer over doen.
Ik ben ook vaginaal bevallen de 2e keer. (wel met de vacuum)
ik beval aanstaande week voor de 2e keer mer ks
Fijn te horen dat er meer dames gewoon zijn bevallen na een ks.
Ik zou het graag ook doen omdat ik van iedereen hoor dat het herstel dan zoveel korter is.