Ik heb sinds vanacht een hele nare pijn aan de binnenkant van mijn (rechter)bovenbeen, niet bij alle bewegingen maar wel bijna bij iedere beweging.
Als ik loop heb ik er veel last van, en als ik op mijn zij, op dat been ga liggen heb ik ook veel pijn. het lijkt ook iets naar mijn baarmoeder door te trekken.
Ik heb het de VK al voorgelegd maar die denkt dat een kantelende baarmoeder de oorzaak is.
Ik vertrouw het niet en maak me zorgen.
Ik weet dat jullie geen artsen zijn maar misschien herkent iemand het…?
alvast bedankt! :-*
Heb je misschien een geschiedenis met spataderen? Of in je familie? Mijn moeder is er bv nu ivm haar diabetis gevoeliger voor maar verder niet gelukkig. Toch is het iets wat heeel vaak voorkomt tijdens een zwangerschap.
Je zou eens kunnen navragen of het dat zou kunnen zijn. En natuurlijk kan het ook zo zijn dat je iets verrekt hebt waardoor je zo’n last hebt. Alle pijn nu betekend vaak dat je er ook wel iets van in je baarmoeder voelt want vaak verstijf je zelf iets door de pijn. Beterschap!
bedankt voor je reactie.
nee geen geschiedenis met spataderen.
Ja neig ook meer naar het verrekt hebben van een spier ofzo, maar het leek erger te worden en schrok er wel van. het lijkt wat minder te zijn, maar heb dan ook nog haast niets gedaan
bedankt! :-*
Ik heb sinds gisteren soortgelijke klachten en denk na zoeken online dat het bekkeninstabiliteit is. Het is dan bijvoorbeeld ook pijnlijk om je voet over de grond naar voren te schuiven. En van je knie optrekken als je staat heb je vaak weer minder last.
Weet niet of BI al zo vroeg in de zwangerschap kan ontstaan, maar wel dat het veel voor komt ondetr zwangeren (50%?).
Misschien even googlen?
Bij mij begon bekkeninstabiliteit met een soort van spierpijn ergens in mn lies.
Ik vond het al zo’n vreemde plek om spierpijn te hebben. Daarna kwamen
er snel meer klachten bij.
Dus als je meer klachten hebt/krijgt, zou ik zeker op pad gaan voor een
goede fysio of mensendieck :thumbup:
(boek van cecil rost is een aanrader dan)
hier is zo idd mijn grote vriend de spatader ontstaan krijg die krengen iedere keer tijdens de zwangerschap tot nu toe alle 2 de keren weg gegaan maar deze keer ligt die wel inmiddels erg dik op de huid dus heb er een hard hoofd in:-(
Volgens mij is het ook bekkeinstabiliteit.
Ik heb het in mijn zwangerschap ook gehad. Ik heb heel lang gedacht dat ik een spier had verrekt. Na het te hebben voorgelegd aan mijn vk zei zij dat het bekkeninstabiliteit was die uitstraalt naar het been. Ik had het vooral als ik had gezeten en dan ging lopen. Of de trap op…soms ging het goed, soms kwam ik de trap haast niet op. Ik kreeg dat al vroeg in de zwangerschap. met 15 weken had ik het al wel.
Groetjes Karin