Door mijn zwangerschap heb ik pigmentvlekjes ontwikkeld in mijn gezicht (voorhoofd)
Net zoals mijn navel ook nog steeds donkerder is dan normaal.
Nu weet ik dat mijn navel uiteindelijk weer de normale kleur gaat krijgen door ervaring bij mijn vorige zwangerschappen. Maar ik heb geen ervaring met die vlekjes in mijn gezicht :?
Weet iemand of dit daar ook weer weggaat?
Het is niet superlelijk, maar ik erger me er wel aan :wall:
Het hoort niet bij me, heb normaal egaal huidje.
Nu met een bruin zomers gezicht, valt het minder op, maar ik vraag me af hoe dit stand houdt in de winter. Dus als iemand weet dat dit zo blijft, dan ben ik meteen op zoek naar een goede huidkliniek, hahaha.
Het gaat wel weer weg, maar ik weet niet meer hoe lang het duurde. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik er ook niet zo heel erg op gelet heb.
Ik had donkere pigmentkringen rond mijn ogen, beetje panda-look. Ik kreeg ze al toen ik nog maar 7-8 weken zwanger was, terwijl ik nooit in de zon zit.
Zijn het wel pigmentvlekken?
Ik heb hier ook pigmentvlekken, vanaf m’n geboorte (die gaan niet weg). Maar goed ik heb dan ook sproeten over m’n hele lichaam zitten (heel eerlijk? ik vind dat ook erg lelijk).
Geen idee hoe lang ze blijven. Zelf ook pigment vlekjes en sproeten. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee. In de zomer oog ik daardoor tenminste minder bleek. :mrgreen:
Ik heb rond mijn ogen wat plekjes overgehouden aan de zwangerschappen. Maar die komen juist als het zomer wordt meer opzetten. In de winter zijn ze niet echt zichtbaar. Dus die blijven niet bruin zeg maar.
Ik weet niet of het pigmentvlekjes zijn, ik dacht dat het zo heette. Heeft dezelfde kleur als sproeten, maar deze zijn wel iets groter.
Mmm :think: verschillende ervaringen dus…
Ik ga ook maar eens even googelen
Wat ik wel op internet vond was een soort van creme. Misschien was je die ook al tegengekomen?
Als je zoekt op zwangerschapsmasker kom je wel het een en ander tegen. Ik heb het ook gehad en dat was na een jaar wel weg. Ik had het maar een klein beetje. Ik heb er niets aan gedaan.
Kwakje, bedoel jij creme Jacob Hooy? Dat was ik namelijk tegen gekomen, ga ik misschien wel proberen.
Die was ik nog niet tegengekomen… wel de Melanil (heb niet gekeken naar ervaringen).