Piemels opnoemen

Hoi allemaal,

mn zoontje is nu 2 1/2 en heeft ontdekt dat hij een piemel heeft.

Allemaal leuk en aardig, maar hier is het nadeel eraan: meneer noemt nu iedereen op waarvan hij weet of denkt dat diegene een piemel heeft. Dat gaat dus zo Rohan (hijzelf) piemel, opa piemel, papa piemel, opa Dick piemel, Daniel (mijn vriend) piemel, Taai (zijn knuffel) piemel. Mama niet piemel, oma niet piemel, tante niet piemel. Dat is niet de hele dag door, alleen wanneer hij plast, zn luier wordt verschoont of als hij naakt is (tijdens douchen of aan/uitkleden). Maar soms komt het ook zonder dat er een aanleiding voor is, omdat hij er aan denkt waarschjnlijk.

Volgens andere moeders die ik ken is het een fase, op de creche kijken ze er ook niet erg raar van op en het consultatiebureau heb ik nog niet gebeld.



Mijn vraag is eigenlijk of andere ouders hier ook (soortgelijke) ervaringen mee hebben en wat hiermee aan/mee gedaan is?

Vast bedankt.

Ik zou zeggen: je kleine man heeft helemaal gelijk!



De mensen die hij opnoemt met een piemel kloppen en die zonder ook nog!

Helemaal prima op die leeftijd :mrgreen:



Maar ff serieus, ik zie het niet als een probleem eigenlijk. Meer als een manneke dat Piemel nu even heel interessant vindt, er komt ongetwijfeld ook een periode dat hij zodra hij enigszins kan er aan zal zitten…dat hoort er gewoon bij bij die kleine knulletjes.



Consultatiebureau bellen hiervoor? Ik zou het persoonlijk zeker niet doen, maar gewoon wachten tot deze fase voorbij is.



Over een tijdje is de fase pies en poep aangebroken, ook altijd leuk alles wat ze zeggen begint of eindigt met een van deze woorden (of soortgelijk zoals scheetje of plassen ofzo) en dan hebben ze daar zelf de grootste lol om.



Niets om je zorgen om te maken, alleen soms ernstig vermoeiend

@mamy wrote:

Ik zou zeggen: je kleine man heeft helemaal gelijk!




ik ook.

ik zie het probleem ook niet zo. Je zoontje heeft een lichaamsdeel ontdekt dat sommige mensen wel hebben en sommige mensen niet, alleen daarom al reuze-interessant. Net zo interesssant als dat sommige dieren een staart hebben en sommige kunnen vliegen. Ook daar vinden we het niet gek dat een kind dat benoemt zodra hij het doorheeft. Jij als ouder hangt er blijkbaar een extra lading aan door het een probleem of nadeel te noemen. Wslk enkel en alleen omdat voor ons die piemel ook nog een andere lading heeft. Maar voor een kind niet. Zou me er geen enkele zorgen om maken.

@fiep klophout wrote:

@mamy wrote:
Ik zou zeggen: je kleine man heeft helemaal gelijk!




ik ook.

ik zie het probleem ook niet zo. Je zoontje heeft een lichaamsdeel ontdekt dat sommige mensen wel hebben en sommige mensen niet, alleen daarom al reuze-interessant. Net zo interesssant als dat sommige dieren een staart hebben en sommige kunnen vliegen. Ook daar vinden we het niet gek dat een kind dat benoemt zodra hij het doorheeft. Jij als ouder hangt er blijkbaar een extra lading aan door het een probleem of nadeel te noemen. Wslk enkel en alleen omdat voor ons die piemel ook nog een andere lading heeft. Maar voor een kind niet. Zou me er geen enkele zorgen om maken.


En ik ook..
Opa, vriend etc hebben toch ook een piemel?

Dus, gewwoon lekker laten benoemen, lijkt mij echt niets mis mee.
Zelfs niet op straat en in de supermarkt. :D

Gaat vanzelf wel weer over.



Onze zoon had het toen hij net zindelijk was de hele tijd over poep :roll:

Heel saai maar sluit me aan bij de dames hierboven… :thumbup:

@faizaa wrote:

Heel saai maar sluit me aan bij de dames hierboven… :thumbup:




idd! :slight_smile:

Dito…

Hoe groter je het ‘probleem’ maakt, hoe interessanter het wordt.

Lekker meedoen, dus :wink:



Het is een lichaamsdeel, net als alle andere lichaamsdelen.

Ik zou me er ook niet druk om maken. Fiep legt het mooi uit met sommige dieren die wel of geen vleugels hebben etc en dat dit ook wordt opgenoemd. Hij vind het nu even heel interessant. Het is onschuldig en ik vind het ook wel schattig.



Als het niet overgaat, kan je er altijd nog afspraken met hem over maken. (b.v. elke ochtend en avond samen even de piemels doornemen :mrgreen: en de rest van de dag niet meer over hebben)

@meisje1974 wrote:

Ik zou me er ook niet druk om maken. Fiep legt het mooi uit met sommige dieren die wel of geen vleugels hebben etc en dat dit ook wordt opgenoemd. Hij vind het nu even heel interessant. Het is onschuldig en ik vind het ook wel schattig.



Als het niet overgaat, kan je er altijd nog afspraken met hem over maken. (b.v. elke ochtend en avond samen even de piemels doornemen :mrgreen: en de rest van de dag niet meer over hebben)




Zo heeft het hier dus idd WEL gewerkt…

Vooral Peet heeft lang iedereen opgenoemd met Piemels… toen hij bijna 3 was zeiden we dan idd bij het opstaan als hij er over begon… oke, noem iedereen maar op, dan is het klaar, de rest van de dag hoeft mama niet meer te horen wie er piemels hebben, oke?

Dan was het ook goed.



Werkte ook goed toen ze net in groep 1 zaten en ineens met grove taal thuiskwamen.

T werd al snel standaard vanuit school om 15.30… mama zet nu de kookwekker op 3 minuten en dan mogen jullie in die 3 minuten alle lelijke woorden opnoemen die je kent, daarna is het klaar en wil ik er geen 1 meer horen… en dan kwamen de poepie piesie kakkie enz… 8)

Ik zie het probleem niet…



Waarom mag hij wel bijvoorbeeld de neus benoemen naar niet de piemel? Voor hem is het gewoon een deel van het lichaam, en dat is nog waar ook. Alleen wij volwassenen met onze maffe brein hebben we andere ideeen bij.

@Cell wrote:

@meisje1974 wrote:
Ik zou me er ook niet druk om maken. Fiep legt het mooi uit met sommige dieren die wel of geen vleugels hebben etc en dat dit ook wordt opgenoemd. Hij vind het nu even heel interessant. Het is onschuldig en ik vind het ook wel schattig.



Als het niet overgaat, kan je er altijd nog afspraken met hem over maken. (b.v. elke ochtend en avond samen even de piemels doornemen :mrgreen: en de rest van de dag niet meer over hebben)




Zo heeft het hier dus idd WEL gewerkt…

Vooral Peet heeft lang iedereen opgenoemd met Piemels… toen hij bijna 3 was zeiden we dan idd bij het opstaan als hij er over begon… oke, noem iedereen maar op, dan is het klaar, de rest van de dag hoeft mama niet meer te horen wie er piemels hebben, oke?

Dan was het ook goed.



Werkte ook goed toen ze net in groep 1 zaten en ineens met grove taal thuiskwamen.

T werd al snel standaard vanuit school om 15.30… mama zet nu de kookwekker op 3 minuten en dan mogen jullie in die 3 minuten alle lelijke woorden opnoemen die je kent, daarna is het klaar en wil ik er geen 1 meer horen… en dan kwamen de poepie piesie kakkie enz… 8)




haha, zo hadden wij vroeger vaak als we onderweg in de auto waren zo’n vieze woorden momentje. Mijn ouders deden dan ook mee. Lachen gieren brullen natuurlijk, maar na 3 a 4 woorden wisten we trouwens niks meer te verzinnen :wink:

Mijn jongste dochter doet het met Neus, wijst de hele dag iedereen zijn neus aan.

Oudste dochter bespreekt vaak met papa wie er piemels heeft.



Best saai maar niet erg.