piekstok

Even een vraagje over een zgn. piekstok, voor bij het ledikantje. Zijn die piekstokken allemaal standaard hetzelfde, ik bedoel dezelfde maat/hoogte? Of zijn ze in hoogte verstelbaar?

Ik ben nl. van plan om er een via marktplaats te kopen, maar meestal staat er geen lengtemaat o.i.d. bij.

Groetjes,

liefie

Piekstok :think: Nooit van gehoord…ik ga ff googlen…

Ja, zo’n stok die je achter of naast je ledikantje kan zetten om er dan een hemeltje aan te hangen. Zo’n stok heet een piekstok, is mij verteld… :roll:

Zie het al, is voor een sluier o.i.d.

Kan je niet helpen, heb geen ervaring dus geen idee …

Er zijn 2 verschillende maten. 1 is volgens mij eigenlijk bedoeld voor een wiegje en de ander voor het ledikantje. De kortste (voor de wieg) was dacht ik 25 euro of zo (hebben wij dus gekocht) de andere 60 euro en vond ik toch wel teveel van het goede.

Wij hebben een gewone sluier gekocht (bij de leenbakker ! Erg leuke kleuren!) en deze korter gemaakt zodat hij ook op de piekstok kan.

Je kan ook zonder piekstok werken en de sluier aan het plafond vastmaken.

zo staat ie dus bij ons (zie alleen dat ie scheef staat…)

Cariska, ja, zo één zoek ik dus. Voor een ledikantje. Hoe lang is die van jullie dan?

60 Euro… Pfff! Dan idd. maar hopen dat ik er eentje via marktplaats op de kop kan tikken.

En bedankt voor de tip van Leen Bakker! :thumbup:

O ja, en zonder piekstok werken wil ik niet. Vind het niet zo mooi zo’n sluier helemaal aan het plafond. Hangt dan zo hoog.

Dus heb toch ècht een piekstok nodig! :smiley:

Op marktplaats zoeken standaard hemeltje en je vindt er een hele boel. Hoeft echt niet duur te zijn hoor.

Ik heb er ook gewoon 1 via marktplaats gekocht (8 euro). En die is 1.50 hoog. Ik heb zelf het hemeltje erbij gemaakt (nouja, daar ben ik nog mee bezig). Maar of 1.50 standaard hoogte is, zou ik niet weten.

die van ons is 1.50 hoog en was rond 25 euro ofzo. En kan prima hoor bij een gewoon ledikantje!!

Ik heb er een bij Leen Bakker gekocht, ongeveer 1,50 m hoog en die kostte €17,-

Ze hadden ook nog een lagere, geloof ik.

Ik heb een klamboe gekocht (is eigenlijk voor een eenpersoonbed) en hebben deze aan het plafon gehangen. Waren voor €3 euro klaar bij Leen Bakker. Ze hadden ook leuke met figuurtjes erop!

Wij hebben een piekstok bij Prénatal gekocht voor het hemeltje van het wiegje. Deze kan je aan het bedje vastmaken en staat dus niet op de grond en is ook in hoogte verstelbaar. Was EUR 15,-- geloof ik…