Pictogrammen

Hoi,



Onze oudste zoon heeft autisme, en we zitten echt steeds vaker met onze handen in het haar wat betreft zijn gedrag :frowning:



Nu ben ik wat aan het kijken naar pictrogrammen. Via een cursus autisme en de thuisbegeleidster weet ik van de site sclera.be :thumbup:

Maar nu kwam ik al surfend op de website van Geheugenhulp, en zag daar picto’s van Kidspicto.

Op het plaatje zag het er wel leuk uit. Degelijk materiaal, duidelijke plaatjes.



Heeft er iemand ervaring met deze picto’s? Zijn het veel bruikbare plaatjes?

Het is nl wel behoorlijk prijzig. Op zich heb ik dat er wel voor over, maar als ik met het een avondje uitprinten en lamineren van sclera.be hetzelfde kan bereiken, dan kan ik momenteel beter de portomonnee even sparen :wink:



Alvast bedankt!

Geen idee eigenlijk

Tygo heeft ook autisme maar ik krijg gewoon de pictos van school

Als ik iets nodig heb dan printen. Ze die voor me uit en lamineren ze

Helemaal top

Marieke, ik maak gebruik van de pictogrammen van Sclera.

Dat doe ik met Pictoselector. Je kan daar alles vinden wat je nodig hebt.



Ik zou voor sclera kiezen, omdat dat degene zijn die het meest gebruikt worden. Ook op school, mkd enz.

Als je met andere plaatjes (bv. Diddle, winnie de pooh enz ) gaat werken, heb je kans dat hij niet overal de picto’s snapt.



Sclera en pictoselector zijn gratis.

MvI, ik ga ook geen picto’s gebruiken van winnie de pooh ofzo hoor. Die vind ik leuk om in mijn klas te gebruiken om aan te geven dat we in de kring gaan, werken, fruit eten en buitenspelen, maar niet voor thuisgebruik :wink:



Pictoselector ken ik niet, ga ik eens even bekijken. Bedankt!

Ik gebruik ook die van Sclera. Komen heel goed aan, niet alleen bij de oudste, maar ook bij z’n broer. :thumbup:



De pictoselector is een programmaatje dat je (gratis) kunt downloaden op je computer en waarmee je de pictogrammen van sclera makkelijk kunt opzoeken (offline) en uitprinten.

Die van kidspicto zijn erg duidelijk, ik vind ze prettiger dan andere picto’s.

Maar ze worden erg weinig gebruikt.



Ik zou meer voor de gangbare gaan van Sclera, omdat die voor veel mensen ook bekend zijn, en omdat je ze inderdaad gratis kan uitprinten.

is het een idee om aan je zoon zelf te vragen welke hij prettig vind?



even vanuit mijn (professionele) oog gekeken, check of hij de picto’s ook snapt. ik begeleidt verstandelijk beperkte mensen en ik heb vaak de ervaring gehad dat terwijl wij dachten dat de picto’s duidelijk waren, dat helemaal niet zo was.

@MamavanImke wrote:

Marieke, ik maak gebruik van de pictogrammen van Sclera.

Dat doe ik met Pictoselector. Je kan daar alles vinden wat je nodig hebt.



Ik zou voor sclera kiezen, omdat dat degene zijn die het meest gebruikt worden. Ook op school, mkd enz.

Als je met andere plaatjes (bv. Diddle, winnie de pooh enz ) gaat werken, heb je kans dat hij niet overal de picto’s snapt.



Sclera en pictoselector zijn gratis.




Hier hetzelfde.



even een tip, ook daarbij heb je dat ze verschillende picto’s hebben voor dezelfde handeling dus check dit ook nog ff bij het mkd of opvang.



N had op het mkd dus een andere picto voor eten (voor de rest echt alles hetzelfde) maar raakte hier enorm van in de war. Is nu opgelost gelukkig maar voor we daar achter waren…