Picknickhapjes

Ik zoek picknickhapjes.

Met het feestje van mijn zoon gaan we picknicken, en ook komen er nog 2 schoolreisjes aan waar we gaan picknicken en ook nog het Sint Jansfeest op school waar ieder wat hapjes mee moet nemen. :stuck_out_tongue:



Ikzelf kom niet veel verder dan pannenkoekjes en fruitspiesjes.

miniknakworstje rollen in croissantjesdeeg (uit zon blik ) en heel even in de oven tot ze bruin zijn.



Komkommer, minitomaatjes

tortilla’s opgerold en in stukjes gesneden met sateprikkertje erin, met erop: huttekase + geraspte wortel + walnoten :drool:

of met smeerbare geitenkaas en geraspte granny-appels en walnootjes



clubsandwiches in kleine driehoekjes met vanalles lekkers erop.



groentemuffins

Kip kluifjes

Druiven

Aardbeien

mini worteltjes en baby sweet corn met houmous dip

Babybel

mini sauzijcen broodjes (spelling!??)

Wraps gerold met kokos, dat is hier bij mijn oudste dochter favoriet!

Of wraps met kruidenboter en zalm, of met sla en gerookte kip.

worsthapjes, mini knak worstjes in een driehoekje bladerdeeg rollen, evt likje mosterd op het bladerdeeg smeren.



Kipkluifjes, moet je die kleine borrelhapjes nemen, lekker marineren en bakken. Geen servetjes of nate doekjes vergeten.



Gehaktballetjes.



Schaal me allerlei rauwe groenten gesneden, komkommer, radijsjes, paprika. worteltjes, bleekselderij en dan met een lekker dipsaus.



Minisate prikkers, kipfilé marineren met sate kruiden, 3 stukjes aan een coctailprikker en grillen.



HEt vlees hoeft niet warm, gehakt enkip kan je ook heel goed koud eten.



Maar ik bedenk me nu dat je volgens mij vegetariër bent :shifty: :oops:

stukjes meloen



en knakworstjes, of soort kleine hotdogs

In een muffinvorm bak je heel makkelijk mini-quiches. Eigenlijk met wat je maar wilt, ik doe vaak geitenkaas met zongedroogde tomaatjes, of broccoli met geraspte kaas, spinazie met feta. Eerst een laagje bladerdeeg, dan dus de vulling en erbovenop ei-melk-kruidenmengsel.



Deze:

http://www.kiind.nl/articles/225/Nazomerpicknick.html



crepebuideltjes vinden de kinderen lekker, zien er feestelijk uit. Ik heb ze al eens gemaakt om uit te delen en ook gewoon voor een picknick.

Deze spiesjes zijn ook leuk:

http://www.kiind.nl/articles/209/Notenballetjes.html



wraps doe ik ook wel met geitenkaas, avocado en peer :drool:

hey lune, word jij eigenlijk betaald voor elke keer dat jij iemand naar kiind verwijst? :lol: 8)

  • je kunt ook hartige kaas-groentenmuffins maken of scones met kaas erin


  • quiche in puntjes snijden


  • gehakt of vegaballetjes met kruiden en knoflook bakken, smaken ook prima koud :thumbup:


  • tortilla driehoekjes

@fiep klophout wrote:

hey lune, word jij eigenlijk betaald voor elke keer dat jij iemand naar kiind verwijst? :lol: 8)




grof geld :lol:



Nee ik ben fan :mrgreen: Hoop dat ie ooit in de winkel komt te liggen!

fruit, groentes, kaas en worst in vorm van een bloem uitsnijden en op een lange prikker steken.

Weet niet of het vega moet zijn, maar dat kan natuurlijk ook met vleesvervanger.

En dan de prikkers in een halve sinaasappel steken. Staat feestelijk en is heerlijk voor die kids.

Oh en iets minder verantwoord.

frietjes van plakken cake snijden en dan in zelfgevouwen puntzakjes. jam als ketchup/curry en gesmolten witte chocolade als mayonaise.

Pastasalade

@Lune wrote:

@fiep klophout wrote:
hey lune, word jij eigenlijk betaald voor elke keer dat jij iemand naar kiind verwijst? :lol: 8)




grof geld :lol:



Nee ik ben fan :mrgreen: Hoop dat ie ooit in de winkel komt te liggen!




ik ook, want ik vind dat online-lezen gewoon niet zo lekker.of ben ik nou hopeloos ouderwets? maar een papieren blad is natuurlijk heel niet duurzaam, en daar zijn ze wel van…



(het is 12 juni: offtopic-dag 8) )

@Fiep, nee hoor je bent niet ouderwets. Het leest veel makkelijker en gezelliger. Toch?



Maar met al die hapjes hier krijg ik acuut trek in die dingen. :oops: :drool:

@Kwakje wrote:



Maar met al die hapjes hier krijg ik acuut trek in die dingen. :oops: :drool:




Ik ook!

Ik ga inderdaad vega hapjes maken, maar veel dingen zijn ook wel te maken met vleesvervangers.



En ik ben ook voor een Kiind blad… op duurzaam, ecologisch, hergebruikt papier ofzo 8) !

Ik heb met langere stukken ook echt moeite met dat zwarte. En ik vind het. Idd. Gewoon gezelliger!

Tegenwoordig kun je heel makkelijk en lekkere vega hapjes maken.

Ik had pas nog voor de high tea voor in de kerk ook wat vega hapjes gemaakt, die waren zo op. :wink:



Sandwiches met sla, komkommer en roomkaas.

Morgen is het schoolreisje + picknick van zoon en het worden:

  • pannenkoeken
  • pizzatjes van bladerdeeg/tomaat/kaas/kruiden
  • aardbeitjes & druifjes
  • nootjes



    En voor mezelf ga ik de wraps “van Fiep” maken! :drool:

    Zie wel of zoon daar ook van wil proeven! :wink:

    Verder nog sap en water voor mezelf mee, kinderen krijgen drinken van juf/school.