Photoshopvraagje

Hallo,



Durf het bijna niet neer te zetten hier, want het is vast very easy.



Ik heb gisteren de trialversie van Photoshop CS3 gedownload, maar ik zie toch echt nergens het icoontje om rode ogen te verwijderen :oops: .

Waar o waar kan ik dat vinden??



Alvast bedankt voor jullie hulp!




  • gaat zich in een hoekje zitten schamen *

Ik heb CS2, maar hoop dat het icoontje nog steeds op dezelfde plek zit… Hij zit bij de healing brush, spot healing brush en patch tool (pleistertje :eh: heb je hier wel iets aan? :shifty: :roll: )

@Juudje26 wrote:

Hallo,



Durf het bijna niet neer te zetten hier, want het is vast very easy.



Ik heb gisteren de trialversie van Photoshop CS3 gedownload, maar ik zie toch echt nergens het icoontje om rode ogen te verwijderen :oops: .

Waar o waar kan ik dat vinden??



Alvast bedankt voor jullie hulp!




  • gaat zich in een hoekje zitten schamen *






OOOOOOOOOOOOOOOO ik schaam me met je mee! Want zo eenvoudig is het volgens mij niet, ik heb er al uren naar lopen zoeken en klikken. Ik akn het ook nergens vinden! Ik wacht met spanning af wie weet hoe het bij cs 3 moet!

Nee, dat zegt me niks inderdaad. Ik heb al op internet lopen zoeken, maar kan het echt niet vinden!

Bij CS2 (en ik denk dus ook bij CS3) staat ie onder de pleister. Dus met je muis naar dat kleine zwarte driehoekje rechts onder in het vakje, dan krijg je een menuutje en daar staat het oogje wel bij (zie afbeelding). Succes!

hiermee kun je rode ogen verwijderen…het is beide versies gelijk zag ik…

zie bijgevoegd bestand



het rode gearceerde ikootje aanklikken en dan red eye tool kiezen, met het kruisje op de rode ogen klikken dan worden de rode ogen verwijderd.

Goh Heleen toch…



En ik maar denken dat je met photoshop ook plaatjes kunt verkleinen naar bijvoorbeeld 640x480 zodat ze in alle beeldschermen resoluties het forum niet vervormen.



Maar die functie hebben ze bij CS3 er zeker uit gesloopt! :angel:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:shock: Ik werk al jaren met photoshop en ik wist niet eens dat het erop zat… Ik deed het altijd met hue/saturation… :think:

Naja zal aan mij liggen maar ik snap helemaal niks van het programma,

hoe kun je een plaatje samenvoegen ??? of een stuk van een foto er uit snijden zeg maar en plakken op een andere foto ?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, gevonden :dance: :dance: !!! Mijn dank is groot!



:-*

@Karin1981 wrote:

Naja zal aan mij liggen maar ik snap helemaal niks van het programma,

hoe kun je een plaatje samenvoegen ??? of een stuk van een foto er uit snijden zeg maar en plakken op een andere foto ?






Da’s allemaal niet zo 1,2 3 uit te leggen. Simpelse is googlen op CS3 tutorial of het boek photoshop for dummies kopen. :wink:

Ik ben idd al op zoek naar een boek :mrgreen: voor Dummies dan haha

@Juudje26 wrote:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, gevonden :dance: :dance: !!! Mijn dank is groot!



:-




En de mijne ook!!! :dance: :-

@Karin1981 wrote:

Naja zal aan mij liggen maar ik snap helemaal niks van het programma,

hoe kun je een plaatje samenvoegen ??? of een stuk van een foto er uit snijden zeg maar en plakken op een andere foto ?


Ik weet niet wat je bedoelt met samenvoegen, maar je kunt een stukje uit een foto selecteren, en dat in een andere foto plakken. In het menu staat een selectie-gereedschap. Daarmee trek je een rechthoek om datgene wat je wilt knippen/kopiëren. Je toetst ctrl+c, gaat naar de andere foto en toetst ctrl + v. Er wordt een nieuwe laag aangemaakt, en daarin komt je foto te staan.

Ik heb het boek :dance: maar hebben jullie een nederlandse versie van photoshop CS3?



Ik namelijk een engselse versie

Engels alles in het Engels hier.

bah vervelend :mrgreen: :mrgreen:

Maar een nederlandse versie is er wel hoor :wink:

@ruud wrote:

Goh Heleen toch…



En ik maar denken dat je met photoshop ook plaatjes kunt verkleinen naar bijvoorbeeld 640x480 zodat ze in alle beeldschermen resoluties het forum niet vervormen.



Maar die functie hebben ze bij CS3 er zeker uit gesloopt! :angel:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




anders was de tekst niet leesbaar in het menu, ik zal hem weghalen hahaha

zij weet nu hoe het moet, en terwijl ik bzeig was te plaasten stond er ook al een andere uitleg die ik nog niet gezien had

:mrgreen: