Ons zoontje moet woensdag een PH-meting van zijn slokdarm ondergaan. Wie heeft dit nog meer meegemaakt en kan er wat over vertellen?
Op dit moment verblijven we al sinds dinsdag in het ziekenhuis.
X Do
Pepijn heeft een PH Metrie gehad.
Wat wil je precies weten?
Pepijn spuugde al heel erg lang met hele bogen, en om te kijken of hij een reflux had (hij lag al een week in het ziekenhuis) wilde ze de PH metrie doen.
Hij kreeg een sonde via zijn neus, die ze precies op moesten meten want die sonde moets precies op een bepaalde plek zitten.
Als de sonde te lang was konden ze zelfs door de maag prikken en als de sonde te kort was was het onderzoek zinloos geweest.
Daarom werd er na het inbrengen een rontgen foto gemaakt om te kijken of de sonde goed zat.
Gelukkig was dit bij Pepijn meteen goed.
Hierna werd het meet-apparaatje bevestigd . Elke apparaatje is verschillende hoorde ik, maar bij die van Pepijn zaten maar een paar knopjes waarvan 2 knopjes. die voor het onderzoek nodig waren.
De hele meting duurde 24 uur.
In die 24 uur moesten we bij elke handeling het apparaatje verzetten als hij eten kreeg moest dat knopje ingedrukt worden (zodat ze konden zien wat het effect was als hij voeding kreeg) en zodra hij ging slapen/plat ging liggen moest het knopje omgezet worden.
na die 24 uur werd het apparaatje naar de kinderpoli gebracht om in de computer af te lezen. Hieruit kwam dat het onderzoek geslaagd was (anders moest het weer opnieuw gedaan worden) en dat Pepijn een forste reflux had. En toen mocht de sonde uit zijn neusje.
Ik vond het plaatsen van de sonde het ergste van het onderzoek, en je moet vooral opletten dat je de knopjes niet vergeet om te zetten.
Pepijn was nog maar 6 weken dus die kon de sonde er ook niet uittrekken dus daar hadden we geluk bij, oudere kinderen die dus al wel veel met de handjes doen kunnen vastgelegd worden zodat ze niet bij de sonde kunnen komen.
Pepijn zijn spugen bleek later toch een andere oorzaak te hebben (pylorus hypetrofie) een afsluiting bij de maaguitgang en hier is hij toen hij 7 weken was aan geopereerd
Hoe het bij mama jeanet ging ging het hier ook. Layla was toen 8 weken. Alleen trok zij de sonde er wel uit dus deden wij een sokje om het handje.
Veel sterkte! Je leven staat even op zijn kop. Maar het gaat voorbij!!! :hug:
Mmmhhh, dat gaat nog een heel gevecht worden dus…Hij is al 4,5 maand dus ik vrees dat het moeilijk wordt om die sonde erin te houden!
Jarid spuugT niet met hele bogen, maar geeft op en slikt in. Dan kucht hij vaak ook en krijst.
X Do
Als ik alles zo lees van je mannetje breekt mijn hart ik vind het zo zielig, voor hem, maar ook voor jou dat jij moet toezien hoe hij pijn heeft…
even een :hug: hoor, hoop zo dat er gauwe iets wordt gevonden dat hij weer lekker in zn vel zit! :-*
Do, hoe gaat het nu???
De PH-meting is een week verschoven… We mochten niet komen want er heerste waterpokken. Nog een week in spanning dus en een week met aanvallen .
Ach wat zielig zeg!!
:hug: kunnen ze hem dan niet in een ander ziekenhuis helpen?
Nee, daar heet het dan geen spoed voor
Vanmorgen nog naar de huisarts geweest en die mag er nog geen medicijnen voor geven omdat dat de PH-meting kan beïnvloeden.
En dan krijg je ook nog je werk over je heen omdat hij niet ziek genoeg zou zijn… (het kdv en oma durven niet op hem op te passen als ik niet in de buurt ben. Op dit moment ben ik de enige die de aanvallen redelijk snel kan kalmeren.)
sjonge jonge zeg wat een situatie :?
Wat raar dat ze op je werk zo belachelijk reageren zeg. Werken zeker niet veel vrouwen?
Sterkte! :-*
wordt er ook gek van!
mijn baas is notabene een vrouw met kind! :shock:
Femke ligt nu voor hetzelfde in het ziekenhuis en daar hebben ze vanmiddag de sonde bij ingebracht! Dus wij moeten ook nog even geduld hebben