Pfffffff, wordt er zo moe van, elke keer is er weer wat.

Sandra je gaat (in mijn ogen dan en dat is natuurlijk ook persoonlijk) naar een uitvaart om de nabestaanden te steunen want wij zijn ook wel eens naar uitvaarten geweest waarbij we de overledene niet heel erg goed kenden. De begrafenis bv van de stiefvader van mijn vriendin kende ik niet heel goed, maar mijn vriendin en haar zussen en moeder wel heel goed. Ik kwam om hen te steunen en dat is wel in gepaste kleding maar een pak? Nah als dat niet bij je man past dan is een nette donkere broek met een net overhemd toch ook prima? De moeder van mijn vriendin hier is 2 jaar geleden overleden en haar favoriete kleur was geel. Haar bloemstuk ook in geel laten opmaken en ik heb een geel Tshirt onder mijn zwarte colbert gedragen. Niet op speciaal verzoek maar meer om haar moeder, ik kende haar moeder dus wel en zij heeft genoten van haar leven! Ieder moment en ze was geen type voor helemaal zwart. Ze was meer een zonnetje waar geel heel goed bij paste. Je zou evt je schoonzus kunnen bellen hoe zij erover denkt en als ze ook aangeeft een pak dan zou je mss zelfs bij iemand een colbert kunnen lenen? Altijd lastig zulke situaties en zeker een SM die zich met teveel zaken bemoeit waar ze eigenlijk zelf ook een beetje buitenstaander is. :hug:

Ik denk ook wel dat het ligt aan de kringen waar de overlevende zich in bevond. Er zijn behoorlijk wat dorpen/regio’s waar men heel erg van de kerk is en gewone zwarte kleding voldoet dan niet. Dan wordt je gewoon weggekeken. Stom maar waar. Daar is het zelfs ‘not done’ voor vrouwen om zonder hoed te komen. Ben 1 keer op zo’n begrafenis geweest en dat was voor mij echt een hele openbaring hoe dat eraan toe ging. Ik rolde van de ene in de andere verbazing.

Maar normaal gesproken zou gewone nette, evt zwarte/donkere, kleding al moeten voldoen.