Pfffffff eigenwijs!

Daan is op het moment ontzettend eigenwijs, echt ontzettend vermoeiend.

Als ik hem roep of als ik iets van hem vraag dan doet hij het gewoon niet, of in ieder geval niet direct.

Hij doet alsof hij niets hoort en wacht dan net zo lang tot ik geen geduld meer heb en tot 3 ga tellen (bij 3 moet hij dan naar de gang).

Op het moment moet ik echt bij alles tot 3 tellen voordat hij iets doet dat ik van hem vraag pfffffff word er een beetje moe van.

Heeft iemand tips? Of herkenbaar?

ik ben 3 en ik doe het lekker toch nie :mrgreen:

heb helaas geen tips , ik lees wel even mee want tygo zal die fase ook vast krijgen :smiley:

oh heel herkenbaar :zzz: Luna roept hier al niet tellen!! niet tellen!! :oops: :lol: :lol:

herkenbaar!!!

Ik begin me nu wel meer en meer af te vragen of het nu de leeftijd is of gewoon de tijd van het jaar :? Dat de kinderen (net zoals ikzelf bijvoorbeeld :mrgreen: ) weer toe zijn aan de lente en zonneschijn enzo :thumbup:

hier ook heel herkenbaar… tel al zo vaak tot drie, dat Matteo het inmiddels ook kan :mrgreen:

misschien moet je dan nu eens tot 10 proberen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@poeizie wrote:

misschien moet je dan nu eens tot 10 proberen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :lol:

Wel fijn dat het herkenbaar is.

Soms moet je gewoon even “horen” dat je niet de enige bent.

Laten we hopen dat deze fase gauw voorbij is.

Mijn geduld erin word wel steeds een beetje minder dat is denk ik mijn probleem.

Nou ja dat denk ik niet dat IS gewoon mijn probleem :mrgreen: .

Ja hoor, en het gaat nog even door ook!! Gnoom hier is bijna vier (dat rijmt ook) en vertikt nog steeds een heleboel.

Als ik ga tellen zegt ze, nadat ik “ÉÉN…” heb gezegd: “goed 1 gezegd, mam!” :mrgreen:

Dan nu het mantra: ‘het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase’…

Mantra net zolang herhalen totdat er geen stoom meer uit je oren komt!

:mrgreen: pffffff het is een fase, het is een fase, het is een fase, pfffff het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase, pfffff het is een fase, het is een fase, het is een fase… :mrgreen: .

Dank je ik ben al een beetje afgekoeld nu :wink: .

Straks krijgen we toch: “ik ben vier en het interesseert me geen zier” :shifty: .

@Monique (Mo) wrote:

Straks krijgen we toch: “ik ben vier en het interesseert me geen zier” :shifty: .

en dan weer: het is een fase, het is een fase, het is een fase , het is een fase

ZENNNNNNN!!! OHMMMMMMMMM!!!

inhaleeeeeeeee… exhaleeeeeeeeeeee

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hier ook zo 1tje al denk ik dat hier de zwangerschap ook nog mee helpt.

bah en het voor mij nu dubbel vermoeiend is :x

Wij hebben er ook zo eentje…

Op sommige dagen heb ik het gevoel dat ik de hele dag aan het dreigen ben…

Als je nu niet ophoudt dan…

… ga je naar de gang

… vertel ik je geen verhaaltje voor het slapen (dat vindt ze heeeel erg)

… krijg je geen koekje

… gaan we niet naar de balletles vandaag (want de balletjuf wil alleen kindertjes die goed luisteren)

Pfff, ik word gewoon moe van mezelf, wil helemaal niet lopen dreigen, straffen en verbieden, maar ja, wat moet je dan als ze gewoon niet luistert?

Ik hoop ook maar dat het gauw overgaat. En ik denk dat het wel scheelt als het straks wat mooier weer is en Laura haar energie lekker buiten kwijt kan, binnen zitten vindt ze maar niets.

In America is de “babyplanner” nu helemaal hot toch? Echt te belachelijk voor woorden gewoon.

Die neemt dan de vervelende dingen van het opvoeden van je over, misschien maar eens proberen voor een jaartje ofzo :mrgreen: :mrgreen: .

Een keer zeggen dat je niet tot 3 gaat tellen… de jas neerleggen (bij jas aantrekken uiteraard) en zeggen dat je zo weggaat. Dan zelf heel druk je tas pakken en je jas aandoen, zonder hem nog een keer te vragen. Pas bij de deur heel kort… “nou… kom”…

moet je wel zeker weten dat het een leuk iets is dat je gaat doen.

Met eten b.v… ik vraag noooooit meer Wessel kom je eten, of kom je aan tafel.

Ik vraag alleen…

Wessel, wil je jus? (en dat wil ie altijd… dus komt ie vanzelf… :mrgreen: :mrgreen: )…

maar somssssssssssssssssss

AAAAAAAAAAAAAARCH… :evil: :evil: :evil:

met andere woorden: ik herken het wel hoor…

:shock: en ik hopen dat het 2=nee tijdperk met 3 over zou zijn…

en wat lees ik 3= ik doe het nie(t) :wall: :naughty:

:think: ik ben 33 mag ik dan dubbel ik doe het nie-en hahahahaha

5 = ik vind m’n moeder is een zeurend wijf

6 = ík vind m’n moeder is een zeurende bes

7 = ik luister maar heel even

8 = ik doe wat ik zelf heb bedacht

9 = ik ga net zo lang door tot ik m’n zin heb gekregen!

:lol:

:shifty: :shifty: :shifty: :shifty: :shifty: :lol:

@colle wrote:

:shock: en ik hopen dat het 2=nee tijdperk met 3 over zou zijn…

en wat lees ik 3= ik doe het nie(t) :wall: :naughty:

:wall: ja dat dacht ik ook! Weer een illusie armer hè :mrgreen: .

Madam wil hier ook werkelijk alles bepalen op het moment.
En ik lach me dood om de uitspraken hoor maar oh :roll: je wordt er ook horensdol van :twisted: .