Hmm…ik weet niet waarom ik niet kan kopiëren en plakken vanaf die site, dus dan maar even zo;
http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/pompoensoep/pompoensoep
Ik vond hem echt :drool:
(heb alleen dat van die yoghurt niet gedaan)
Gisteren pompoensoep gemaakt. Wat een werk om zo’n pompoen te slachten! Ik heb nog flink wat soep over en ook nog wat stukken gekookte pompoen. Dus vanmiddag nog maar de rest opmaken voor in de vriezer. Ik ga er binnenkort nog één maken met een groene pompoen, ben benieuwd of die erg anders zal smaken. De soep was trouwens heerlijk :drool: !
@romata wrote:
1 groentebouillonblokje
1 liter water
Die bouillonblokjes zijn toch altijd twee op een liter? Was de soep niet gewoon om die reden te flauw?
@Deerntje wrote:
Gisteren pompoensoep gemaakt. Wat een werk om zo’n pompoen te slachten! Ik heb nog flink wat soep over en ook nog wat stukken gekookte pompoen. Dus vanmiddag nog maar de rest opmaken voor in de vriezer. Ik ga er binnenkort nog één maken met een groene pompoen, ben benieuwd of die erg anders zal smaken. De soep was trouwens heerlijk :drool: !
ik had er nu een groene pompoen inzitten en de smaak is, in mijn ogen, minder vol dan bij een oranje pompoen. Als je er alleen al aan ruikt dan ruik je ook niet de echte pompoengeur.
maar hij was wel lekker