Pffff wie wil ze hebben...

Bach bloesem is geen wondermiddel, maar een middel ter ondersteuning!

Als je alleen bachbloesem gebruikt maar de situatie niet veranderd zal je waarschijnlijk ook niet het resultaat boeken dat je wilt bereiken.



In dit geval zou bach bloesem denk ik wel uitkomst kunnen bieden om de visieuse circel te doorbreken, maar dat neemt de strees in je huishouden niet weg. Honden voelen stress feilloos aan en zijn er erg gevoelig voor.



2 Dingen die kunnen bijdragen aan het probleem:

  1. Probeer wat 1 op 1 aandacht te geven op momenten dat het kan. Jij, roedelleider begint het “spel” en eindigt het “spel” ook. Zodra het spel over is, geef commando plaats en laat de hond af gaan in zijn mand of op kleed. Geef duidelijkheid in wanneer het hun tijd is en wanneer het kindertijd is (en zij dus even op hun plaats moeten)


  2. Beloon het gehoorzame en gewilde gedrag (met stem, een aai of af en toe met een brokje), negeer het ongewenste gedrag(volledig!!! Dus ook geen oogcontact!!! Draai bijvoorbeeld volledig weg van de hond) .



    Verder: Jij en je gezin altijd eerst de deur uit, dan pas de honden. Jij en je gezin altijd eerst eten, dan pas je honden. Laat de hond altijd naar jou komen en niet zelf naar de hond gaan (Een ranghogere gaat nooit zelf naar een ranglagere). Beloon direct (met stem, enthousiast) zodra er iets goed gaat en negeer weer volledig bij ongewenst gedrag.



    Neem de leiding.



    Hoop dat je hier iets mee kan. het is soms even lastig, maar als je de hond op zn “honds” benaderd, zal hij je beter snappen en ook beter reageren.

@Ellen69 wrote:

Bach bloesem is geen wondermiddel, maar een middel ter ondersteuning!

Als je alleen bachbloesem gebruikt maar de situatie niet veranderd zal je waarschijnlijk ook niet het resultaat boeken dat je wilt bereiken.




Wij hebben het ook gebruikt in combinatie met gedragstherapie. Maar helaas dus zonder resultaat.

De rangorde is bij ons duidelijk en dus gelukkig geen probleem, dus daar hebben we toen ook nauwelijks mee hoeven te oefenen.

Tante Soesa ik hoop dat jij bij jou wel eea kunt veranderen doorbreken, want dat lijkt me wel fijn voor jullie rust :wink:

@Marielle77 wrote:

@Ellen69 wrote:
Bach bloesem is geen wondermiddel, maar een middel ter ondersteuning!

Als je alleen bachbloesem gebruikt maar de situatie niet veranderd zal je waarschijnlijk ook niet het resultaat boeken dat je wilt bereiken.




Wij hebben het ook gebruikt in combinatie met gedragstherapie. Maar helaas dus zonder resultaat.

De rangorde is bij ons duidelijk en dus gelukkig geen probleem, dus daar hebben we toen ook nauwelijks mee hoeven te oefenen.

Tante Soesa ik hoop dat jij bij jou wel eea kunt veranderen doorbreken, want dat lijkt me wel fijn voor jullie rust :wink:


Ik refereerde ook niet naar jullie en het vuurwerkprobleem, maar naar het probleem dat tante Soesa aangeeft :) Als honden echt panisch zijn voor knallen en vuurwerk, is dat heel moeilijk te doorbreken... (weet ik ook uit eigen ervaring, wij hadden er 1 die bij de eerste knal niet meer naar buiten wilde, zijn urine liet lopen en echt onherkenbaar was. rest van het jaar een super hond... maar in December was het elk jaar weer drama)