De nachten worden steeds korter ipv langer. Ik trek het niet icm een peuter en een onregelmatige baan.
Nou zat er altijd in mijn hoofd dat ik 6mnd alleen bv wilde geven, maar ik begin nu aardig het idee te krijgen dat ik daar vanaf moet, het is ook nog maar een dikke 2 weken voor ze 6mnd is. Maar nu zit ik dus te twijfelen wat ik moet doen.
Ze heeft een tijd doorgeslapen (laatste voeding 23:00, eerste tussen 6 en 7. Vanaf feb is die eerste voeding gegaan naar tussen 5 en 6, op een gegeven moment echt 5 uur en niks later, en nu zitten we dus terug op een uur of 3, en dan weer 6 uur. Dat zijn voor mijn gevoel 2 nachtvoedingen. Ik ben brak en sjaggie, niet te genieten. Dus ik wil er echt wat aan gaan doen.
Maar wat nu? 's Avonds flesvoeding erbij? Of starten met groenten? Iemand advies?
poeh lastig, en vervelend dat het zo vermoeiend voor je is :hug:
Als je denkt het met alleen bv niet meer die 2 weken uit te kunnen zingen, kun je misschien ervoor kiezen de laatste voeding gekolfde melk te geven en dan aan te maken met biobim pap? Allicht slaapt ze daar net iets langer op door?
Lukt het om af te kolven? Dat zou je de laatste voeding kunnen kolven, en die met de fles en wat wat rijstebloem erdoor geven (bindt niet, vult wel)
Weet dat het slopend kan zijn, hier ook drie kids die voor het eerste jaar niet wilden doorslapen… Maar heb nu wel drie makkelijke slapers, en met dat in het achterhoofd hield ik het ook wel vol
Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of ik één van die dingen vandaag nog in huis kan halen zodat ik het vanavond kan geven.
Kolven gaat op zich wel goed, ik haal er alleen minder uit dan Esmee als ze live drinkt, dus ik kan daarna ook altijd nog mijn borst leeg laten drinken.
Hoe herkenbaar helaas. Rond de tijd dat liv bijna 6 maanden was zat ik er ook helemaal doorheen! Zij sliep ook door maar rond die tijd was het 23;00 uur 03;00 uur soms 04;00 uur weer, en dan 05;30 weer! Gek werd ik ervan!
Ik heb ook rijstebloem geprobeerd. Uit de fles wijgerde ze. Met een lepeltje ging aardig. Maar omdat het zo slecht mengt was dat een kliederboel! Niet normaal! En helaas… hel hielp helemaal niks!
Ben toen avondpapjes van bambix gaan geven. Ook dat hielp niet helaas.
Pas toen liv ging eten werd het weer 1 nachtvoeding. Tot 2/3 weken geleden. Toen heb ik haar 3 nachten laten huilen. Klinkt hard, maar ik was echt op! ze is nu 11 maanden, en eindelijk slaapt ze weer door. Van 8 tot 7 nu! :dance:
Ik heb zelf achteraf het idee gehad dat ze met 5,5 maand gewoon echt behoefte had aan meer voeding (bijvoeding). En die ene nachtvoeding tsja… dat was gewoon lekker makkelijk. Ff drinken en weer inslapen. Maar echt nodig was het niet meer toen. Maar goed. Was pas met 9 maanden dat ik het idee had dat ze voldoende at, dat ze niet meer zo afhankelijk was van bv.
Succes ermee! Hoop dat rijstebloem voor jullie wel gaat werken!
xx
@Mell wrote:
Hoe herkenbaar helaas. Rond de tijd dat liv bijna 6 maanden was zat ik er ook helemaal doorheen! Zij sliep ook door maar rond die tijd was het 23;00 uur 03;00 uur soms 04;00 uur weer, en dan 05;30 weer! Gek werd ik ervan!
Ik heb ook rijstebloem geprobeerd. Uit de fles wijgerde ze. Met een lepeltje ging aardig. Maar omdat het zo slecht mengt was dat een kliederboel! Niet normaal!
daarom begon ik over biobim ipv over rijstebloem oid. Die Biobim staat nl bekend als de enige pap-vorm die wél goed met bv mengt. Te koop bij natuurvoedingswinkels.
@fiep klophout wrote:
@Mell wrote:Hoe herkenbaar helaas. Rond de tijd dat liv bijna 6 maanden was zat ik er ook helemaal doorheen! Zij sliep ook door maar rond die tijd was het 23;00 uur 03;00 uur soms 04;00 uur weer, en dan 05;30 weer! Gek werd ik ervan!
Ik heb ook rijstebloem geprobeerd. Uit de fles wijgerde ze. Met een lepeltje ging aardig. Maar omdat het zo slecht mengt was dat een kliederboel! Niet normaal!
daarom begon ik over biobim ipv over rijstebloem oid. Die Biobim staat nl bekend als de enige pap-vorm die wél goed met bv mengt. Te koop bij natuurvoedingswinkels.
Laat ik nou in een gat wonen waar in de verste verte geen natuurvoedingswinkel te vinden is… .
je kan het bestellen bij de online drogist, misschien is dat iets voor je?
Is inderdaad misschien een optie. Ik ga vanmiddag iig ook even rondsnuffelen wat ik er vanavond evt al in kan doen.
Wat een gedoe om wat te vinden als je al 2 kids hebt, de jongste is al bijna een half jaar, en je weet niet eens waar je flesvoeding kunt vinden :oops: , tja, als je dat nog nooit gebruikt hebt. Maar eerst dus 3 winkels geweest (DA, apotheek want daar dacht ik dat ze advies konden geven, en kruidvat, ik keek bij fv, ws had ik bij hapjes en papjes moeten kijken :wall: ), sta ik in de c1000 heb ik bambix rijstebloem gevonden. Kom ik er mee thuis, zegt hub, zoiets hadden we toch nog staan? Blijkt dus dat we ooit in zo’n gratis paket rijstebloem van friso hebben gekregen. Maar ik dacht dus dat dat een soort papje was waar je alleen water aan toe moest voegen. Nu ga ik vanavond de laatste voeding afkolven en er rijstebloem bij doen.
Ik heb een tijdje bij dana nachtvoeding van nutricia gebruikt, in die blauwe doos, werkte goed, maar ik weet niet of dat goed combineert met bv.
Ik vind dat je het zoiezo al super gedaan hebt hoor!
Maar lastige keuze, eigenlijk wil je tot aan die 6 mnd volmaken, maar een vrolijke mama is ook zoveel waard.
Succes, ik hoop dat je de biobim kan vinden.
En idd, je kan ook een groente of fruithapje gaan proberen hoor, dat is de start tussen 4 a 6 mnd. Als je denkt dat ze daaraan toe is en ze daardoor snachts beter doorslaapt is er niets mis mee dat aan te bieden.
Hier hielp het ook om 's avonds zeg van 20-22u lekker op de bank te kruipen en dan clusteren; steeds maar drinken. Vaak sliepen ze dan ineens een stuk langer.
Ik vermoed dat je kindje behoefte heeft aan meer calorieen. Misschien kan je zo langzaam wel met bijvoeding gaan starten.
Als je met bijvoeding start moet je wel opletten dat het niet ten koste gaat van de borstvoeding. De moedermelk heeft op dit moment méér calorische waarde dan de bijvoeding. Het moet dus én, én worden.
grtz
Nou, dat heeft in ieder geval niet geholpen, rijstebloem erbij doen. Het was vannacht 3:30. Ik ben dus nog steeds helemaal brak.
Maar waar ik nu meer over in zit, is de hoeveelheid die ik kolf. Ik kolfde gisteren dus maar 90cc voor de late voeding af! Ik had al wel wat extra uit de vriezer gehaald maar ik baal er van dat ik er zo weinig uithaal. Ik geloof echt niet dat Esmee er zelf niet meer uit krijgt.
Nu wilde ik vandaag door de dag heen wat extra kolven om vanavond te geven, want ik wil niet dat mijn voorraad ineens terug gaat lopen, maar als ik één uur na de voeding kolf (en ze drinkt om de 3 uur, gemiddeld per dag 7 voedingen) komt er maar 20cc uit. Is dit gek? Ik word er zelf iig wel gek van.
Ik kolf ook heel weinig meestal maar tussen de 10 en 60cc per keer meer krijg ik er niet uit zelfs niet als er 3 a 4 uur tussen de voedingen heeft gezeten.
Mn meisje slaapt 's nachts ook nog steeds niet door helaas ook niet met een papfles helaas…
Als ik denk dat ze 's avonds echt te weinig binnen krijgt dan geef ik een flesje kv bij van 90cc omdat ik geen zin heb dat ze na 2 a 3 uurtjes weer komt.
Indy drinkt nu ook nog 5x per dag bij me soms iets meer zoals gister 7x.
Heeft ze 's nachts ook echt honger? ik doe nu een speen in bij Indy als ik dr hoor in de hoop dat ze gewoon verder slaapt. 7 van de 10x werkt het hier nu en dan slaapt ze door tot 6 uur (23:00 uur de laaste voeding meestal).
Anders toch alvast gaan bijvoeden met groente en fruit misschien helpt dat?
Het is erg vermoeiend weet er alles van loop soms echt op mn eind omdat ik ook nog eens 5 dagen per week werk…
:hug: hoop dat het gauw beter wordt en dat ze in iedergeval de nachten gaat doorslapen :-*
's Ochtends kolven deed ik inderdaad altijd, dan dronk zij de ene borst en kolfde ik de andere. Maar ze doet alsof het hongerwinter is, ook 's nachts, ze drinkt beide borsten helemaal leeg. En omdat ze dus 's nachts komt nu, heb ik 's ochtends niet meer genoeg aan één borst om te geven en de andere af te kolven.
Ik ga in ieder geval nog even door met het geven van rijstebloem en ga denk ik ook maar de groentehap vervroegen, morgen misschien al beginnen. Van de ene kant vind ik het ook helemaal niet erg dat ik nog nachtvoedingen moet geven, maar van de andere kant zit ik er nu ff zo doorheen dat ik het ff niet meer trek. Ik ben vanmiddag ook even gaan liggen drie kwartier toen de kids toevallig even tegelijk sliepen. Alle beetjes rust helpen wel.
@fiep klophout wrote:
Dat heb ik idd ook geprobeerd hoor. Maar liv luste dat echt niet! En heb t geproefd… vind het ook echt :sick:
Jammer dat de rijstebloem niet heeft geholpen vannacht. :hug: Ik weet hoe vermoeiend het is. Helaas is inderdaad bij/flesvoeding ook geen garantie voor dooslapen. Maar denk je dat ze te weinig binnen krijgt nu? Ik had namelijk na een tijdje het idee dat liv het gewoon gezellig vond 's nachts, en dat ze die voeding niet nodig had.
Ik heb ooit een x van iemand op een ander forum een slaapgidsje doorgemaild gekregen. Het doorslapen hoeft namelijk niks met voeding te maken hebben. Als je intresse hebt pb me ff je mailadres. Dan mail ik hem je. Wie weet heb je er wat aan. Hier hielp het wel, enigsinds. Hoewel ik moeite had met consequent blijven… en dan werkt het niet zo goed
Ik heb echt het idee dat ze voeding nodig heeft, en niet voor de gezelligheid, want ze drinkt als een tierelier, en heeft aan één borst niet genoeg, verder is het alleen bed in bij ons, drinken, en gelijk naar haar eigen bed en ze is meteen stil. Dit alles duurt eigenlijk niet langer dan een kwartier. Ik pb je even over dat slaapgidsje.
Hoi,
wat vervelend dat het allemaal niet loopt zoals je had gehoopt. Je bent zo hard op weg naar de zes maanden (en ik weet uit ervaring dat die psychische grens gewoon gehaald moet worden en erg belangrijk is) en dan ben je zo moeeeeeeeeeee. Wij zijn rond zes maanden begonnen met bijvoeding introduceren, heb me een tennisarm gekolft (handkolf) voor pap te maken met biobim, het hielp niets, de kleine boef sliep pas na 21 maanden door. En in die 21 maanden waren veel nachten met meer dan een voeding.
Wat betreft het kolven, weet je dat je dat het beste s’morgens kan doen? Dan laat je bijvoorbeeld een borst leeg drinken en kolf je intussen de andere leeg. Ik bood mijn minst volle borst aan en kolfde de andere, zo’n 120 ml was geen probleem, heb weleens over de 200 gehaald.
Bij mij scheelde het enorm toen ik een keer een vrijwilligster heb gebeld van vbn, YvonneZ, schrijft hier ook mee, zo ontdekte ik later. Ik heb mijn verhaal gedaan, ze heeft naar me geluisterd en toonde zoveel begrip. Echt heerlijk.
Flesvoeding is helaas geen garantie voor doorslapen hoor. Het is zo anders als borstvoeding, valt als een blok op de maag en veel lastiger te verteren. (de oudste twee hebben noodgedwongen van 5.5 maand en 3.5 maand kv gehad) en die moesten daar zo aan wennen, heel hun lijf was van slag.
Is het een optie voor je om eerder op bed te gaan? Zo kan je wat langer slapen en voel je je misschien wat meer uitgerust. Het clusteren vind ik ook een goed idee, zo slaapt ze in elk geval het eerste deel van de nacht met een lekker volle buik.
Ik wou dat ik een pasklare oplossing had, helaas is hier de gebruiksaanwijzing van alle drie de kinderen met het vruchtwater verloren gegaan.
Heel veel sterkte in elk geval. Denk maar eens hoeveel mensen er midden in de nacht mogen genieten van een klein lijfje wat heerlijk tevreden tegen zich aan ligt te drinken en daarna lekker met een buik vol gezonde moedermelk verder kunnen slapen.
liefs van Marloes.