Mijn kinderen hebben het nooit eerder gehad, dat geklier, geschreeuw, geruzie en geklooi naar elkaar toe in vakanties maar dit jaar blinken ze erin uit! Veel afleiding, af en toe eentje weg en eentje thuis en we kunnen beter ergens anders zijn dan thuis. Nou ben ik gastouder en dus zijn mijn kinderen ook gewoon thuis de laatste weken van de vakantie maar ben IK ook wel alweer aan het werk. Ik heb 4 gastkinderen van 0 tot 4 jaar en 2 eigen kinderen. Raden aan wie ik de hele dag mijn handen vol heb…
Nog 1 1/2 week en dan begint het gewone leven weer. Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ik het fijn zou vinden als ze weer naar school mogen :oops:
ik herken het niet… en dan ben ik ook nog bevallen in de eerste vakantie week en waren hier de papa vakantie dagen al op na amper een weekje… dus ik stond op dag 9 van Suus d’r leventje er al weer alleen voor.
Zelfs gisteren, zelfs toen was het heeeeeeel rustig overdag… ik heb heerlijk met mijn zus kunnen keutelen, kreeg nog een vriend op visite enz.
Pas toen ik kort erna de tuin inliep kreeg ik zo ongeveer een hartverzakking…
Ze hadden heerlijk lol gehad met het uitsmeren van de zandbakblubber over het terras, de tuinmeubelen, de tuindeuren, de parasolvoeten, een deel van het grasveld, onder en op de schommels en als toppunt… op de trampoline…
De tuin was dus een enorme ravage en ik was eh… behoorlijk van de leg zeg maar.
Toch hebben ze weinig moppers van me gehoord… een klein beetje maar.
Ik kon vooral mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet eerder was gaan kijken, maar ja… het was nu wel lekker rustig verlopen en eerlijk is eerlijk… ook de ravage was met een klein uurtje weer schoon. :shifty:
nog een paar dagen, dan mogen ze weer en ook hier houd ik maandag vrij voor mezelf :lol:
Hier is het meer anders om.
Waar de een gaat, gaat de ander. Om GEK van te worden… Nu zal je zeggen, wat is het probleem, maar als ze boven spelen en de 1 moet plassen, komt de ander mee., gaat dan in de gang staan wachten…
De hele vakantie hand in hand lopen, ‘vreemde’ vakantievriendjes komen er niet tussen.
Gelukkig is nu de school weer begonnen en hoorde ik de oudste net zeggen tegen haar zus: ‘op school heb ik mijn EIGEN vriendinnen, ja mag zwaaien op het schoolplein, maar verder wil ik alleen met ze spelen’.
Ik lig in een deuk om dit topic :lol:
Eén van mijn vriendinnen twijfelt enorm of ze nog een tweede wilt… Ik zal haar dit topic even laten lezen… :mrgreen:
Zoals laatst iemand tegen mij zei: 1 en 1 is geen 2 (eerder 5 ofzo…pffff)
Oh zo herkenbaar. Echt, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. En dat eeuwig aan elkaar zitten. Het helpt hier nog wel dat ze elkaar dan maar een kus moeten geven als ze per se aan elkaar willen zitten. Dan is het iew, bah, net of ze melaats zijn.
Vooral de oudste, die al geen lang lontje heeft van nature, is echt megagefrustreerd. Het moet op zijn manier en anders maar niet, wat dus vaak in niet resulteert.
Nog vijf nachtjes slapen en ze mogen weer naar school. Ben alleen bang dat het de jongste wel zal tegen vallen, zo zonder zijn broers. Alhoewel hij ook wel suggereerde om de oudste weer bij opa en oma te brengen. :mrgreen:
Wat een heerlijk vooruitzicht! :mrgreen:
Maandag is manlief vrij, dus dat vind ik toch al anders maar dan vanaf dinsdag weer helemaal gewoon. De enige man die getolereerd wordt is die onder de meter. Kijk er nu al naar uit. :oops: :mrgreen: :inlove:
Oh zo herkenbaar. Echt, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. En dat eeuwig aan elkaar zitten. Het helpt hier nog wel dat ze elkaar dan maar een kus moeten geven als ze per se aan elkaar willen zitten. Dan is het iew, bah, net of ze melaats zijn.
Vooral de oudste, die al geen lang lontje heeft van nature, is echt megagefrustreerd. Het moet op zijn manier en anders maar niet, wat dus vaak in niet resulteert.
Nog vijf nachtjes slapen en ze mogen weer naar school. Ben alleen bang dat het de jongste wel zal tegen vallen, zo zonder zijn broers. Alhoewel hij ook wel suggereerde om de oudste weer bij opa en oma te brengen. :mrgreen:
Wat een heerlijk vooruitzicht! :mrgreen:
Maandag is manlief vrij, dus dat vind ik toch al anders maar dan vanaf dinsdag weer helemaal gewoon. De enige man die getolereerd wordt is die onder de meter. Kijk er nu al naar uit. :oops: :mrgreen: :inlove: