Hier is het meer anders om.
Waar de een gaat, gaat de ander. Om GEK van te worden… Nu zal je zeggen, wat is het probleem, maar als ze boven spelen en de 1 moet plassen, komt de ander mee., gaat dan in de gang staan wachten…
De hele vakantie hand in hand lopen, ‘vreemde’ vakantievriendjes komen er niet tussen.
Gelukkig is nu de school weer begonnen en hoorde ik de oudste net zeggen tegen haar zus: ‘op school heb ik mijn EIGEN vriendinnen, ja mag zwaaien op het schoolplein, maar verder wil ik alleen met ze spelen’.
Ik lig in een deuk om dit topic :lol:
Eén van mijn vriendinnen twijfelt enorm of ze nog een tweede wilt… Ik zal haar dit topic even laten lezen… :mrgreen:
Zoals laatst iemand tegen mij zei: 1 en 1 is geen 2 (eerder 5 ofzo…pffff)
Hier vakantie… maar ik zou liever werken… :oops: Ze zitten ook telkens aan elkaar… etteren… uitdagen… grommen… haren trekken… zoeken elkaar telkens op… jij bent stom, nee jij bent stom… jij bent een poepluier… nee jij bent een poepluier… grrrrrrrrrrrrr…
Ik wil wegrennen… ze aan de verwarming binden met een bak eten en drinken… en wegrennen… :lol: :lol: :lol:
Heel herkenbaar en wij moeten nog 3 weken :shock:
Hier worden ze om en om wel uitbesteed (maar ook vooral omdat ik nu weinig kan ivm bi).
Nu is de oudste bij opa aan het spelen gisteren was de jongste op het kdv.
En morgen gaat de oudste weer logeren bij oma.
En zo redden we ons een beetje…als je ze samen zet is het steeds ruzie, janken, bijten, slaan enz enz.
Zal blij zijn als de school begint
Alex… jij ook al… ik schaam me er gewoon een beetje voor… maar vind het zo niet gezellig nu… :oops: ik vind het niks, dit weer… vakantie… kinderen zijn van s’ochtends vroeg tot s’avonds laat soms zo vermoeiend… :evil:
Even eruit? Kinderen uitlogeren ? Of iig 1 :think:
eruit gaan en hoogzwanger is natuurlijk wel lastig,
@Fai, aan de verwarming :o :lol:
@Alex, gelukkig is het het grootste deel van de vakantie hier wel goed gegaan hoor. De eerste dagen moesten ze echt even wennen/ afkicken van school en ritme, maar daarna ging het prima. Maar nu merk je gewoon dat ze graag weer willen en ook wel weer behoefte hebben aan dat ritme, vriendjes etc.
Succes nog als het echt nog zo 3 week verder gaat bij jullie!
@Karin1981 wrote:
Even eruit? Kinderen uitlogeren ? Of iig 1 :think:
eruit gaan en hoogzwanger is natuurlijk wel lastig,
Nou 14,5 week is niet hoogzwanger natuurlijk :mrgreen:
Maar deze mama heeft deze keer een nogal kort lontje… en dat in combi met 3 kids die elkaar heel lief, maar soms ook heeeeeel vervelend vinden is gewoon geen succes.
Logeren zit er helaas niet meer in… helaas werken mijn ouders ook allebei nog, dus dat soort logeerpartijtjes zijn over het algemeen in het weekend (zijn allebei net een keertje geweest los van elkaar). Verder geen logeeradresjes eigenlijk (ja mijn broertje, maar ja die werkt ook, zijn net terug van wereldreis, dus de vrije dagen zijn wel op :lol: )
Alex is natuurlijk wel hoogzwanger :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tja… dan is het wel lastig, herken trouwens dat korte lontje wel :oops: kan ook niet zoveel hebben. EN ik heb er maar 1 rondlopen :oops:
kan papa niet met 1 even eruit? of de oudste bij vriendje spelen?
hier heeft papa helaas geen vakantie meer, dat is wel een les voor volgend jaar… dan is papa de laatste week van de vakantie dus wel vrij he :lol:
Vriendjes zijn grotendeels nog weg… had ik niet verwacht eigenlijk.
Denk dat ik zo eens ga bellen met oma of die toevallig een kort dagje heeft vandaag… al zou het voor een kopje thee zijn… eeeeeeeeven andere omgeving.
Heel herkenbaar…
Opeens begint Kaylee ook weer te slaan, Jayden knijpt, ze duwen mekaar tegen de grond. Als de één wat heeft pakt de ander het af en vice versa en daarna gaan ze mekaar ermee op het hoofd timmeren.
Eergisteren was ik aan het koken en keek ik om de hoek, hadden ze de bus zonnebrandolie over de laminaatvloer uitgesmeerd. Fijn. Vlek is er nog niet uit.
Dag erna ging Kaylee opeens uit het niets met stift op haar hobbelolifant tekenen. Waarom? Geen idee… ze weet heel goed dat het niet mag.
Verder een hoop gekrijs, geroep, getier. Tegenspreken, heel veel tegenspreken. Alles ter discussie stellen.
Tig keer per dag “ik vind het hier niet meer leuk!”.
Aaargh.
Zennnnnnnnnnnnnnnnnn.
@Vicky wrote:
Tig keer per dag “ik vind het hier niet meer leuk!”.
Ja die is ook herkenbaar!
Heb laatst de koffertjes gepakt (pyjama, favo knuffel erin en een set schoon ondergoed). Nou als je het hier niet leuk vindt… dan zoek je toch een ander plekje? Ben benieuwd of je iets vindt waar je wel mag slaan, schoppen en een grote mond mag geven, doooeeei!!!
Dan binden ze wel voor eventjes in… tis alleen maar van zo korte duur.
Of ‘mama ik wil jou hier niet meer zien!’
Dan doe je lekker je ogen dicht :mrgreen: (daar kan de oudste dus niet tegen he… hij weet dat het klopt wat ik zeg met zijn ‘commentaar’ dus kan er weinig tegenin brengen, maar het altijd wel proberen he… of er achteraan 'ja nou dan wil ik je niet horen… ‘daar zijn je vingers, stop maar in je oren’ )
Normaliter helpen grapjes enzo wel om de boel weer wat open te breken, maar dat is blijkbaar ook uitgewerkt.
Voor nu… lang leve de snorkels op de digitale tv, ze zien het nu voor het eerst, maar vinden het geweldig. Ze zitten zomaar naast elkaar zonder te klieren :dance: (heeeeeerlijk zo pedagogisch onverantwoord de tv als oplossing inzetten :lol: )
Denk dat het volgende week even een paar dagen wennen zal worden, maar dat we uiteindelijk allemaal wel gaan varen bij de regelmaat van school.
Hier ook…Einde van de vakantie laat ik maar denken…
Nog een paar dagen en dan heeft mama vrij. 8)
Ik herken er niets van.
Mijn kindren staan om een uur of negen vrolijk op, maken mij wakker met lieve kusjes.
Daarna eten ze heel lief hun ontbijt, gaan zich zelf aankleden en daarna rustig spelen.
Ze slaan mekaar niet de hersens in, zeuren nooit wat we nu weer gaan doen of dat ze bij die en die willen spelen.
Ook hebben ze de hele vakantie nog niet gehuild en gejengeld :mrgreen: :mrgreen: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:
Maandag weer school: halleluja!!!
Kusjes in de ochtend krijg ik dan weer wel.
Rond 6 uur ofzo…
Nog even volhouden allemaal :-*
De vakantie is hier al weer voorbij; heb de afgelopen 2 dagen gewerkt; kid’s naar de oppas en voorschoolse opvang, dus vroeg op etc. En vandaag ben ik VRIJ. En zijn de dametjes naar school en de peuterspeelzaal en zit ik al dik een uur met een kop koffie achter de laptop helemaal NIETS te doen zonder Nick jr. op de achtergrond en gezeur aan m’n hoofd. Zalig. En straks haal ik ze weer op en knuffel ze helemaal plat omdat ik ze toch ook wel weer mis. Rare wezens eigenlijk, moeders.
eeeeindelijk is het maandag zover. Alles wat boven is genoemd…heel herkendbaar.
Echter worden hier ook de discussies gevoerd die echt nérgens over gaan. ( voorbeeld. We zaten in de auto, zegt de een: dat is een koe …zegt de ander :nee een schaap …een koe …een schaap …een koe een schaap een koe…en dan bleren aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Erg vermoeiend.
Ben blij als ik weer naar het werk mag en souf naar school is. :silenced: :mrgreen: ( maar ik heb dan al 16 weken “vrij”)
Ja Stijn krijgt babbels :lol:
Hier heb ik juist het idee dat de jongste er wel erg aan toe is om afentoe weer even de kamer voor zichzelf te hebben… mij zal die waarschijnlijk als achtergrond wel accepteren :mrgreen:
Gewoon geen grote broer die boos wordt als je per ongeluk de treinbaan dwars doormidden loopt… en heeeeeel erg boos wordt als het ‘expres’ gaat (hij wil gewoon meespelen, maar ja…).
Maandag doe ik HELEMAAL NIKS heb ik me al voorgenomen :thumbup:
Spul naar school, paar boodschapjes met de jongste, dan naar huis, kan hij lekker rondkeutelen en spelen, boekje lezen etc.
Het huis wacht nog maar een dag langer :dance: Maandag heb ik ‘vrij’
ik herken het totaal niet! wij zijn niet op vakantie geweest deze vakantie! maar het is echt super verlopen allemaal… heel af en toe kleine ruzies… maar verder ging het eigenlijk altijd oke! ik vind het dan ook wel jammer dat de vakantie al bijna is afgelopen!
Ha, Marije, dat heb ik ook met mezelf afgesproken :lol: Kinderen weer naar school, zoals het nu lijkt mooi weer en ik in de tuinstoel met een boekje :thumbup:
Sinds gistermiddag half 3 is hier vakantiepret echt voorbij :? Ze plagen elkaar, ze zeuren en als mijn eigen jongens het niet doen dan doen de buurkinderen het wel :evil:
Morgen nemen mijn ouderd ze mee naar Verkeerspark Assen en ga ik de slaapkamer van de jongste uitmesten. En alle kasten opruimen. Heerlijk zonder gezeur :mrgreen:
Max is nu naar een vriendje. He mama ik heb mijn vrienden echt gemist! Goed teken toch?