pfff knutselen

Knutselen is goed voor kinderen toch? Lekker creatief bezig zijn etc… lekker klooien met papier, verf glitters en lijm…

prima… ik heb het allemaal in huis maar iedere keer eindigt het in een drama waarbij ik zo ongeveer door het lint ga…

Vandaag vechten om elkaars bakje met verf. stempels etc… verf in haren, glitters over de hele tafel etc… ik wordt gewoon hyper als die meiden bezig zijn want ze letten nergens op…

ik zet ze al in een hemd te verven… bakje water, ieder een kwast maar het gaat iedere keer weer mis… iedere keer is een van twee of allebei zo aan het stieren of knoeien dat ik het gewoon verlies ( mijn zelfbeheersing)



hoe doen jullie dat met knutselen? En dan met name met verven en plakken enzo… gewoon wat knippen is geen punt. Het is iedere keer zo’n bende!

wat voor verf gebruik je? Ik heb biocolor en dat is fijne verf behalve dat die niet uitwasbaar is…ik denk erover om dat maar te doneren voor het sprookjesfeest binnenkort kunnen de ouders ermee aan de gang of voor de hogere klassen op school… en dan maar nieuwe te halen die wel uitwasbaar is… ideen alsjeblieft… knutselen is hartstikke luek voor kids maar zo echt niet met een moeder die iedere keer flipt… :oops:

ik heb voor jan wel plakkaatverf maar ook gewoon waterverf.

vind hij net zo leuk zo niet leuker.

heb 2 doosjes staan, wanr hij vind het leuk verven als er een vriendje komt.

en waterverf geeft niet zo veel rotzooi.

wij verven en knippen plakken enorm veel, mooie resultaten worden het.



We leggen een zeiltje op tafel oude trui aan ( alle verf kan uit kleding kinderverf maar uit principe doe ik toch een oude)



We hebben 1 kist met knutsel spul waar ze zich alleen mee red ook knutseldoos waar ik me emoet helpen.



Ze knipt meestal uit oude reclame folders en oud kratoon wordt het opgeplakt, ook wc keukenrol wordt gebruikt,



gewoon met kinderschaar, kleine penseeltjes, en waterverf, een keuekenrol erbij en ze kan zo een uur knutselen , soms met hulp, lekker muziekje er op,

soms hebben we een thema, bijv herfts of pasen, dan is alleen het zoeken naar spullen in buiten of in folders al leuk.



als ze er mee gek doet ds in haren of als ze op de tafel verft oid dan is het makkelijk verf ed 1 week op de kast dan geen knutselen pech voor haar.



als ze speelt met de schaar , dan komt de baby schaarer bij en de kinderschaar een week weg.



Zo ging het in het begin, nu gaat goed en hoeft die straf niet eens meer.



wb je zelfbeheersing? jamoeilijk , ook anders met 2 kinderen, ik weet niet hou oud ze zijn anders kun je zeggen klokje er bij 10 min met 1 bezig 10 min met de andere en dan aanwijzen op de klok, doe ik ookals ik wendy heb en nog een kindje, en als de ander dan echt steeds blijft treiteren om aandacht mooi, spullen opruimen en helemaal geen verven ofzo meer.



Je ziet ik ben best streng er in of meer discipline, ik doe dat mn ook omdatikzelf weet als chaos wordt ik net als jij uit mijn slof kan schieten ik probeer het te voorkomen dus.

Succesen veel plezier, want het is echt zooooooooo leuk en gezellig.



Ow ja en opruimen moet ze zelf doen( ik help wel wat mee) zei wil knutselen dan ruimt zei ook op.

Hier hebben we een knutseldoos waarin papier, kartelscharen, kinderscharen, stickers, stiften, wasco, gelpennen, potloden en stempels zitten.



Als ze stempelen of de stiften gebruiken, zitten hun vingers altijd onder.



Verven doe ik niet met ze, daar moet je de hele tijd bijblijven en dat kan niet met een baby. Gelukkig komen ze niets tekort, want op de psz en kleuterschool wordt regelmatig geverfd. Plakband en lijm krijgen ze alleen op verzoek en dan blijf ik erbij. Dingen als dat glitterpoeder dat ze wel eens bij kaarten gebruiken, heb ik bewust niet in huis.