pfff brutaal

Ik weet niet of het de leeftijd is (hij is 7) of het is puur karakter maar man wat kan tigo af en toe brutaal zijn.

Altijd het laatste woord willen hebben, te pas en te onpas zeggen hoe belachelijk iets is, gewoonweg nee zeggen als je hem iets vraagt te doen(uiteindelijk doet ie wel wat we van hem vragen maar altijd eerst nee zeggen).

Zuchten als ie iets moet doen, met zn ogen rollen als we hem bestraffend toe spreken.

Zeggen dat ie ergens mee moet stoppen en het dan snel nog even 1x doen… enz enz enz…

Moet zeggen, werkt niet echt sfeerbevordelijk in huize frank@…

Kan iemand alsjeblieft bevestigen dat dit een fase is :slight_smile:

Heeeeeeeeeeeeee wat heerlijk dat Tigo zo irritant is :mrgreen:

Ik heb gisteren echt om alles ruzie gehad met iemand :wink:

AS, droog de pannen even af.

Waarom??

Ik ben nog een kind hoor en die drogen niet af.

En dit als je gewoon iets normaals zegt of vraagt: :roll:

Of gewoon weglopen als je iets probeert uit te leggen.

Echt gezellig he :mrgreen:

En dat eigenwijze… :wall:

Doe mij ook die bevestiging aub! :wall:

Hier een stiefzoon van bijna 7 (in oktober) en bijzonder onmogelijk als hij weer hier is, na een week bij zijn moeder. Geen idee hoe hij zich daar gedraagt, maar de ervaring leert me dat hij daar nog verder de grenzen probeert te betreden dan hier bij ons… :roll:

Okee dan dames, dit soort antwoorden geven mij hoop :-)En wat fijn lydia dat jij ook zon irrtitant geval hebt :lol:

Ik wil niet al te veel “klagen” over zoonlief, maar soms is het niet eens irritant meer maar gewoonweg niet leuk…

Vanochtend heel de ochtend samen aan het kibbelen geweest, ben uiteindelijk zelfs boos de klas uitgelopen (en dat laat meneer dus echt koud) toen ik hem naar school had gebacht. En dat is echt niks voor mij. Nu zit ik daar weer mee terwijl ik zeker weet dat tigo het allemaal allang is vergeten…

Nou ja… ik weet iig dat het redelijk normaal gedrag is… dat scheelt de helft

hihi ik zou dat niet kunnen, boos weglopen, maar dan meer omdat ik weet dat een dochter waarschijnlijk het karakter van een echte vrouw heeft en het dus NIET vergeet :lol:

Gisteren zou ze haar haren wassen bij het douchen en ik wist al voor ik ging kijken dat ze het vergeten zou zijn. En ja hoor…

Daarna moest dat lange haar uitgekamd, ook weer voer voor ruzie en vanmorgen zei ze: Oh mama ik heb zooo slecht geslapen door mijn haar.

En dan voel ik me schuldig precies zoals ze wil :angel:

Ow wat dat betreft is tigo een echte man, die maakt zich (al het hem goed uitkomt en mij dan juist niet) niet zo snel druk :wink:

Endat op het schuldgevoel spelen hoort er dus ook allemaal bij… :shock:

Er gaat een wereld van herkenning voor mij open :slight_smile:

Franka, hier ook een 7-jarige met precies hetzelfde gedrag, dus echt er is hoop :wink:

Hier ook eentje van bijna 7 en half,en zo herkenbaar :roll:

Hier een zoon van 9 en helaas ook veel herkenning. Wanneer zou die fase ophouden dan :pray: … Denk af en toe wel eens aan de puberteit als die brutale opmerkingen komen. Dat gaat nog wat worden over een paar jaar.

(heb trouwens ook een zoon van 7, bijna 8 en die doet het niet. Maar heeft ook echt een totaal ander karakter)

Laila kan ook erg brutaal zijn. Als we haar erop wijzen dat ze iets doet wat niet mag, krijgt ze meteen een driftbui en soms slaat ze daarbij en scheldt ze ons uit. Ze schijnt niet te begrijpen dat sommige dingen die ze doet, absoluut niet kunnen. Stenen de boom in gooien omdat ze wil dat de kastanjes uit de boom vallen, terwijl er rondom de boom kleine kinderen lopen te spelen bijvoorbeeld…ze zullen die stenen maar op hun hoofd krijgen.

Maar we kunnen uitleggen wat ze wil, ze begrijpt het niet.