Pfff, 41 weken en nog niets

Morgen dan ben ik 41 weken zwanger en er is in de verste verte nog geen voorbode dat er iets op gang aan het komen is.

Begin nu toch wel een beetje frusti er van te raken :roll:

Morgen dan moet ik naar zkh voor 41wk controle waarbij ze, zover ik het begrepen heb, een hartfilmpje maken om de baby goed te controleren.

Ik hoop zo dat het vandaag of morgen op gang komt en dat het niet zover als inleiden hoeft te komen, dat lijkt mij helemaal geen pretje…

vervelend is dat he, je bent dan zooo nieuwsschierig en eigenlijk die ongemakken ook wel erg zat.

Ik weet er alles van de oudste kwam met 40+6 en de jongste met 41+4

Sterkte nog even deze laatste zware loodjes!!

Is het bij jou toen alsnog spontaan op gang gekomen?

Hier nog eentje Met 41+5 naar het zkhs en met 41+6 ingeleid.

Uiteindelijk is het een keizersnede geworden en is ze geboren met 42 weken.

Maar idd de laatste loodjes zijn het zwaarst! Rustig aan en ik hoop voor jou dat het alsnog zelf op gang komt!

Groetjes

mijn oudste is met precies 41 weken geboren.

smorgens naar de vk geweest en die zei dat het echt nog niet ging komen.

Die nacht om 4 uur de vk gebelt en om half negen is K geboren gewoon spontaan, dus geef de moed niet op.

Kijk, dat zijn bemoedigende berichten :slight_smile:

Net bij de VK geweest. Morgen eerst controle afspraak op het zkh en daarna uitslag daarvan even bespreken met VK om te zien of we misschien strippen gaan proberen.

Maar wie weet komt het vanavond of morgen alsnog op gang, ik hoop het zo…

Bij de oudste bij 42 weken ingeleid omdat ze er nog echt geen zin in had. Uiteindelijk met 42+1 geboren.

Bij de jongste was de dreiging met 41 weken genoeg. Hij is met 40+6 geboren.

Het overtijd raken is erg vervelend. Sterkte ermee :hug: :hug:

Ik ben bij Pete met 41 weken en 3 dagen bevallen.

De week ervoor was ik al een keer gestript, maar zonder resultaat.

De dag voor mijn bevalling ben ik weer gestript en die dag heb ik verder niks gemerkt dat er iets op gang zou gaan komen.

Op de dag van mijn bevalling had ik 's ochtends een afspraak staan om eventueel een verwijzing naar de gynaecoloog te krijgen, maar die ochtend zijn de weeen begonnen en 's avonds was Pete er.

@Clair wrote:

Ik hoop zo dat het vandaag of morgen op gang komt en dat het niet zover als inleiden hoeft te komen, dat lijkt mij helemaal geen pretje…

Ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Vervelend! :hug:

Waarom lijkt inleiden je helemaal geen pretje?

Ik ben 1 keer spontaan bevallen en 1 keer met inleiden.

Eerlijk gezegd vond ik de bevalling waarbij ik ben ingeleid prettiger verlopen dan mijn “spontane” bevalling. Het hoeft dus niet uit voorhand al minder prettig te zijn.

He meis,

Ben bij mijn beide jongens met ruim 41 weken bevallen. Beide keren zonder enige voortekenen en zonder inleiden, hoewel ik bij de jongste wel net was gestript.

Sterkte met wachten, wat gaat de tijd dan laaaaaaaangzaaaaaaaam…

Groetjes,

LaBruja

Net terug van de controle in het zkh. Op zich is alles goed met de baby, hartslag was goed maar er dreigt wel een tekort aan vruchtwater te ontstaan. Het is nu nog niet te weinig maar het duidt wel aan dat er niet of amper nog aangemaakt wordt.

Dus het wordt het weekend ingeleid. Morgen dan was er geen plaats, wel moet ik dan terug komen voor weer een hartfilmpje en zondag zou het dan ingeleid worden.

Spannend joh, succes alvast! :smiley: :thumbup: bijna kan je lekker gaan genieten!

spannend meid!

Spannend! En zet 'm op. Nog even en dan is je kindje er!

En dan gewoon morgen nog even bevallen.

Zo ging het hier bij onze jongste…

Ik moest me maandag 12 juli 's ochtends om 7 uur melden bij de verlosafdeling voor inleiding, ik was toen 41+3

Maar zondagavond 9 uur met 41+2 braken de vliezen, gebeurde nog niks.

00.05 begonnen de weeen en 02.00 's nachts precies is ze geboren :inlove:

Omdat ik zou worden ingeleid zo vroeg al, sliepen de 3 oudsten al bij opa en oma en toen wij dus om 7.00 uur belden, dachten ze dat het was om te melden dat we in het zkh waren…

Maar toen was het dus… Nee, ze is er al, vannacht geboren om 2 uur, half vijf al weer thuis :mrgreen:

Blijkbaar was dreigen met inleiden al zat en ook bij mij was er nog maar weinig vruchtwater…

Dus ik hoooopppp zo dat het woord inleiden door jou prutsje is gehoord en dat hij/zij binnen afzienbare tijd alsnog zelf komt kijken naar papa en mama :inlove:

Vanmorgen rond 06.00 uur leek het er even op dat mijn vliezen braken dus op naar het zkh.

Bij nader inzien bleek het de slijmprop te zijn waarachter nogal wat vocht zat. Aangezien ik niet veel vruchtwater meer heb was het moeilijk af te leiden of het nu vruchtwater was of niet.

Gelijk is er weer een hart- en weeën registratie gedaan, er leek iets meer weeënactiviteit als gisteren maar nog steeds niets bijzonders.

Dus weer naar huis gestuurd en volgens plan morgen terugkomen om in te leiden.

Vandaag gedurende de dag wel iets meer last gehad van “voorweeën”, althans ik denk dat het lichte voorweeën zijn maar zeker weten doe ik het niet. En ook nog een hoop slijmverlies maar geen vliezen gebroken.

Dus misschien als het een beetje mee zit is het morgenochtend tegen de tijd dat ik naar het zkh moet al iets meer opgang en hoeft er iets “minder” ingeleid te worden of misschien wel niet.

@Pé wrote:

Waarom lijkt inleiden je helemaal geen pretje?

Het lijkt mij vooral minder prettig indien je baarmoedermond nog niet week/verstreken is. Dus ik hoop nu met de lichte activiteit die er dan toch plaatsvindt dat al een beetje in werking gezet wordt.

Spannend Clair, ik blijf duimen voor je!!

En hoe staat het ervoor?

Was wel benieuwd eigenlijk, hahaha

Nou, intussen ben ik bevallen :wink:

Sorry dat ik nu pas weer reageer… Niet netjes eigenlijk maar ja!

27 november is onze kleine man geboren. Uiteindelijk zou ik ingeleid worden op de 27ste om 07.00 maar 'snachts om 02.00 begon het spontaan uit zichzelf.

Om 7 uur had ik al volledige ontsluiting maar hij lag nog te hoog en daarom mocht ik niet persen, dus toen heb ik nog een uur de pers weeën moeten weg puffen en om 08.00 mocht ik gaan persen en om 08.28 is hij geboren :slight_smile:

Hij woog 3445 gram, 53cm lang met alles er op en er aan. Hij was alleen een beetje onderkoeld, ik heb hem toen een uur lang met thermodekentje e.d. op moeten warmen.

Het was spitsuur op de verloskamer in het zkh, dus ik zelf kon ook pas rond 11.00 uur gehecht worden en ook toen pas is hij volledige gecontroleerd.

Rond 12:30 konden we we naar huis.

Gefeliciteerd met je zoon! Enne… toch soortgelijk als wat ik vertelde met Suus dus… hier ook afspraak voor inleiding op 12 juli om 7.00 uur… ze kwam om 02.00 uur uit haarzelf op 12 juli…

Dus jou Stuart heeft het woord inleiden toch gehoord! :mrgreen: