Pff, wegbreng drama

Onze dame is een kat uit de boom kijker, wel erg snel met bepaalde dingen, sociaal nog moeilijk. Met name met kinderen. Zet haar in een winkel en ze gaat zo afrekenen enz. Eenmaal los vaak juist weer ander uiterste, plakker enz. Ze had zo’n zin in school, maar wegbrengen was drama, later werd het wisselend. Ene moment huilen, andere keer zonder kik vrolijk zwaaien op haar stoel. Is er iets anders, bijv feest dan kan het bijv al huilen zijn. Gister na een week vakantie weer naar school. Drama dus, even wennen zegt ze zelf. De middag geen enkel probleem. Meestall komt ze tevreden uit school en volgens juf is het zo over. (ben zelf juf dus dat weet ik ook best, maar toch) Net weer drama, ik moet haar echt de klas inslepen, anders rent ze weg. Er zat een nieuw meisje op schoot, dus had al gezegd dat de schoot van de juf vol was… op haar stoel huilend, maar ze zat. Ik zwaai, loop de deur uit, komt ze weer achter me aangerend en moest ik haar weer de klas inslepen… Nu dus ander kind van schoot en zij toch bij de juf. Zielig voor het andere kind, vervelend voor mijn dochter en ik vind het gewoon genant worden. Begin het toch echt wel vervelend te vinden… Hoe lang gaat dit duren? Ze komt er ook niet echt in, feestdagen, vakanties, vrije dagen, aparte dingen… poepoe. Iemand nog tips? We hebben het al heel positief geprobeerd, toen was ze zover dat ze zei, je hoeft geen duim meer te doen mama, maar nu komen we niet eens in die richting. Daarna nog een peuter huilend weggebracht… bah!

Oooh, vervelend he :hug:

Ik herken het van onze oudste zoon. Die gaat 3 ochtenden naar school (woon in Belgie). Voor mijn gevoel gingen alle kinderen vrolijk lachend naar school en die van ons schreeuwde elke keer moord en brand en moest ook door de juf aan de hand genomen worden omdat hij anders weg liep :?

Bij het kdv heeft hij dat het laatste half jaar ook gehad. Hij begon al in de auto te protesteren als we voor de deur stopten…



Ik kan je geen andere tip geven dan gewoon volhouden en consequent zijn. Afscheid niet te lang maken.

En er aan blijven denken dat het idd snel weer over is. Dat ze vrolijk uit school komt.



Waarschijnlijk gaat het straks na de zomervakantie wel beter omdat er dan weer meer structuur in de dagen zit (weet niet hoe lang jullie nog moeten, maar ik werk zelf op een school in het zuiden en hier is het nog 3,5 week.) Die laatste weken voor de vakantie zijn gewoon “rommelig” met schoolreisje, verjaardagen, laatste schoolweek-activiteiten etc.



Succes!! :-*

Hier precies hetzelfde, en Amélie is in februari al 4 geworden :?



Geen tip, alleen zeker weten dat het écht over gaat! (oudste dochter heeft het ook een aantal maanden gehad)

Thanks, inmiddels is het sinds een week of 2 zonder huilen, pfff… nog wel een beetje het eieren loop gevoel hoor, maar geen tranen en wat meer zin! Kost dus gewoon tijd. Zal na de zomervak dan wel weer ff wennen zijn…