Mijn mannetje wordt heerlijk pas om 8.00/8.30 wakker, dan pas krijgt hij zijn voeding (vanaf morgen fles) Heel soms wordt hij eerder wakker of hij blijft wakker of hij valt binnen 5 min weer in slaap. Hij krijgt nu rond 15.30 liga hap en dan 18.30 groente alleen merk ik dat hij tegen 18.30 bekaf is en dan niet wil eten. Als ik de groente om 18.00 doe moet dan de liga hap ook eerder?
moet ik hem eerder wakker maken voor de 1e fles?
hoe laat kan ik hem het beste fruit geven?
hoe laat gaan jullie beebs ;s ochtends slapen en 's middags?
Ik zit even te denken… Mss is het handig als je even zijn schema neer zet…
Kleine baas: ( is wel vroeg wakker)
06.45: pap fles ( 200 ml)
08.15 slapen
10.00 fruit plus water
12.15 2 broodjes
13.00 slapen
15.00 drinken met iets erbij
16.45/17.00 warm eten
18.30/18.45 fles melk ( 200 ml)
Wat ik namelijk wel vind is dat jij de kleine man nogal laat zijn warme hapje geeft, want ik neem aan dat hij ook nog een fles krijgt in de avond?!? Deze gaat er wel goed in? Ik zou iig proberen zijn warme hapje rond uurtje om 5 te geven…
Ik zou gewoon de groentenhap eerder geven, liga om 15.30 is een prima tijd hoor. Ik deed het ook altijd, nooit problemen mee gehad. Probeer het eens, als je merkt dat hij nog te vol zit van de liga kun je die altijd eerder gaan geven. Fruit deed ik rond 9.30/10.00 (daarna het eerste slaapje).
Wakker maken voor een fles zou ik niet doen hoor! Hij slaapt heerlijk, laat dat maar lekker zo
Ik zit even te denken… Mss is het handig als je even zijn schema neer zet…
Kleine baas: ( is wel vroeg wakker)
…
Alles is relatief natuurlijk das voor ons uitslapen.
schema onze mooie meid:
5.30/6.00 wakker en 1e voeding
7.30/8.00 slapen
9.30 2e voeding
10.00 fruit/groente (begin net met bijvoeden) daarna lang slapen
13.30 3e voeding
15.00 slapen
18.00 bordje pap
19.00 slapen
22.30 laatste voeding
Zou niet perse hem eerder wakker gaan maken, lekker toch dat je zelf nog zo lang kan slapen! Misschien idd de liga iets eerder gaan doen zodat de groentehap eerder kan, vind 18.30 ook wat laat voor de groente.
Probleem is dat de groentehap niet eerder kan omdat ik 4 dagen werk tot 18.00. Mijn man x in de 3 week van 15.00-23.00 dan is hij dus ook tot 18.00 op de chreche. Mijn mijn gaat hem nu tussen kwart voor 6 en 18.00 de groentehap geven. De laatste fles gaat er nu nog zonder problemen in hoor.
Vanochtend werd hij dus pas om 9.00 wakker :oops:
normaal is zijn schema
8.00 fles 180 + 6 schepjes
9.30 fruit plus thee of water
dan slapen
12.00 broodje of pap
13.30 slapen (soms slaapt hij 's middags maar een uurtje, soms langer)
15.30 sap plus iets erbij
18.00 groentehap soms met yoghurt
Dan is het even spelen nog en dan in bad
19.45 fles 180 + 6 schepjes als hij slecht gegeten heeft dan krijgt hij 210 + 7 schepjes
karin hier Jade haar schema ik werk net als jij in de kinderopvang (3 dg) en ben dus ook laat thuis dus eten we laat…
7.00 fles 1 ( als ik vrij ben dan kan het zo half 9 worden, want dan kan ze ook uitslapen)
10.00 fruit
slaapje
11.30 / 12.00 broodje
13.00 fles 2
slaapje
15.00 sap en eventueel een liga of ander koekje (met uitloop naar 16.00 als ze nog slaapt)
18.00/ 18.30 groente en toetje ( ligt eraan of ik moet werken of niet)
20.00 fles 3
slapen
soms valt ze tussen half 7 en 8 uur ook even in slaap… ach maakt toch niets uit… ze slaapt daarna gewoon lekker verder in haar bedje.
je ziet het schommelt allemaal een beetje… zo heb je een beetje ademruimte als het een keer wat later wordt dan geef je een half koekje of helemaal niet… het is geen MOETEN he… het is een extraatje.
je moet het zien als het koekje dat jijzelf bij de koffie neemt
wat ik wel doe, als ze met het middagslaapje weer vroeg wakker is dan probeer ik haar nog een klein tussen slaapje te laten doen… zodat ze neit te moe is om te avond eten… misschien kan je dat ook doen met Ivan :think:
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: