pff, ik weet het allemaal niet meer...

Nienke is gerust de hele dag wakker! Als ik geluk heb slaapt ze 's ochtends een uurtje en dan is het ook gedaan. Ze is wel heel erg moe en valt aan de borst in slaap. Maar met een peuter erbij is dat niet echt handig… Bij Jochem heb ik de Blom-methode gevolgd, maar dat voelt nu niet zo goed. Nienke drinkt wel goed, maar boert heel veel, geeft veel mondjes terug, zelfs uren na de voeding en heeft meerdere spuitluiers per dag. Verder is ze na de voeding even vrolijk, maar daarna snel ontevreden en huilen. Zelfs op schoot is dan niet goed, alleen maar aan de borst…



Wie heeft er tips???



Groetjes Sofie

Ik wil niet zo’n “zweverd” zijn of zo, maar als je nog puf hebt is een draagdoek misschien lekker voor haar Joost wass ook een enorme spuger en had veel moeite met (lees hij wilde gewoon NIET) op zijn rug liggen.



IN de draagdoek kon hij dan rechtopzitten, en had hij de troost van bij mammie zijn.



Nou snap ik wel dat dat met een peuter erbij wat minder ontspannen is, maar ja een baby die huilt ook.



Het Blom principe is leuk… als je een kind hebt die daar baat bij heeft. Mijn gevoel bij Joost was vooral dat ik graag wilde zorgen dat hij niet zo ongelukkig was en héle dikke dikke neus dan met mevrouw Blom hoor

Nu ik een "standaarvoorbeeldige baby"heb zie ik pas goed wat voor KL**tijd we hebben gehad met Joost en dat al die theoretischedingen dan gewoon ook NIET op gaan Je eigen gevoel egt het vlg mij het beste







Nb kwamen we door toenemende gechagrijn en niet slapen van kleine broer Pieter erachter dat Pieter toch echt wél sliep als hij op zijn zij werd gelegd. Omdat hij daarna graag doorrolt naar zijn buik heb ik nu zo’n aeromatrasje, Ik heb zijn matrasje IETsje schuin opgehoogd tegen mogelijk spugen ( maar pieter spuugt langggg neit zoveel als joost) en dan leg ik hem lekker op zijn zijtje.



Ik kan me nl voorstellen dat als je al last hebt van die zure rotzooi dan dan op je rug liggen vreselijk is.



Sterkte met je meisje , ik hoop dat je iets kunt vinden dat helpt

Heeft ze geen pijn van dat vele spugen? Kan toch misschien reflux zijn. :think:

Ik zou eens naar een osteopaat gaan, hij ziet vrij snel of het reflux is of KISS syndroom of zo (overstrekt ze veel?). Dat is vrij snel met enkele behandelingen te verhelpen.



Onze eerste was ook zo een huiler, sliep 9 uren op 24 uren. Hij was een echte huilbaby en dat wens ik je niet, hoop dat jullie meid snel wat meer slaapt.

Nu hebben we een tweede en is ook een zalig kind, weinig huilen en flink slapen, ook nu besef ik pas wat een gedoe het met de eerste was.



Ik wens je iig veel succes. :wink: