peuterspeelzaal vraag

sophie is gisteren voor het eerst naar de psz geweest en vond dit zo enorm leuk dat ze nu al de hele morgen verdrietig is dat ze vandaag niet naar "school"mag.

hoe maken jullie je kindjes duidelijk dat ze maar 2 keer per week daarheen mogen gaan?

Dat lukt me nog steeds niet, en Justin heeft al een heel jaar achter de rug.

Hij is standaard boos op maandagochtend als Mischa wel mag en hij niet.

Ben benieuwd naar de oplossingen van anderen.

vind het wel heel fijn hoor, dat ze het zo leuk vind, maar vind het ook wel sneu want krijg haar maar niet uitgelegd dat ze vandaag neit mag.

dacht eerst aan een soort kalendertje te maken, dat ze die elke dag mag omdraaien, maar weet niet of dat effectief zal zijn…

het idee van kalendeertje maken is prima idee ze zal snel door hebbenn welke dagen het voor haar school is.kunt evt andere vaste activiteiten ook op kalendertje aangeven

Ik heb hier een weekkalender hangen en ik heb Jesse op de maandagen en donderdagen stickertjes laten plakken. Die dagen mag hij naar de psz en had het systeem snel door.

Nu vraagt hij bijna elke dag of het maandag of donderdag is :D.



Ik heb hem niet voor het hele jaar laten plakken hoor, maar gewoon voor de eerste 10 weken ofzo. Daar zat ook een vakantie tussen, dus daar kwam geen stickertje.

weekplanner. Gebruik hier al een tijdje een weeplanner met aangegeven op welke dag ze naar oppas of kdv gaat, ook omdat ze daar steeds naar vroeg. Nu kan ik aangeven wanneer ze daar heen gaat. Zo ook straks voor psz.