peuterspeelzaal niet verplicht/kosten

hallo,



als het goed is, is de psz niet verplicht.

maar ik wil wel dat Ilse daar heen gaat.

maar weet iemand wat ongeveer de kosten zijn. dan kan ik daar straks rekening mee houden.

het duurt nog wel een jaartje.



alvast bedankt.



gr henny

de kosten zijn voor 2 dagdelen 40 euro

per maand is dat hoor niet per week…

hier ongeveer hetzelfde,

mijn kids zijn overigens nooit geweest, gingen wel naar KDV

hier is het goedkoper hoor. iets van 28 euro per maand. ligt eraan wat je man verdiend.

bedankt voor de reactie.



Ilse is nog nooit op een kdv geweest, ik wilde wel minder werken maar dat wilde mij baas niet dus ik moest ontslag nemen.

ik wilde niet dat mijn dochter een hele week naar een kdv zal gaan.



hoelang duurt z’n dag deel?

ik heb een keer gehoord drie uurtjes ofzo.

of verschilt dit per psz.



gr henny

luuk zit er nu op. woensdagmiddag. is het vanaf kwart over een ton kwart over drie



en vrijdagochtend. kwart voor negen tot kwart over elf.

bij ons kun je de peuters brengen tussen 08.45 en 09.00 en ophalen tussen 11.45 en 12.00 (kom je pas om 12.00 staat je kind nog als enige te wachten met misschien wel al een kwartier het jasje aan dus gewoon om 11.45 komen)



wij betalen 56,25 per maand voor 3 ochtenden per week en hebben 3x per paar een uurtje schoonmaakcorve, 1x per jaar helpen met de rommelmarkt en 1x per jaar grote eindschoonmaak

Wij betalen 57 euro pmaand. De kosten zijn nl altijd inkomensafhankelijk (wat ik belachelijk vindt trouwens, dit is toch ook niet bij de scholen!) en varieëren dus per gezin.

2 dagdelen: een ochtend van 8.45 tot 11.15 en een middag van 12.45 tot 15.15.

bij ons is het trouwens niet inkomensafhankelijk

Hier is het wel inkomensafhankelijk en wij betalen 25euro per maand voor 2 dagdelen.

Ik heb net vorige maand Thomas ingeschreven, er staat namelijk een wachtlijst van ongeveer een jaar en met een beetje geluk mag hij daar dus heen als hij tweeeneenhalf is (niet dat het van mij moet hoor, als hij 3 is, is 't voor mij ook goed).

Ik betaalde € 34.00 p/m voor twee dagdelen per week. ochtend van 8.45-11.15 en een middag van 13.00-15.15. Dit was niet inkomensafhankelijk overigens.



Groetjes

weet zo het bedrag niet meer, maar weet wel het laag vrij laag ivm anderen.

een ochtend is hier van 8.30- 12.30

er staat 1 beroepskracht met 2 ouders op de groep.

ouders draaien ca. 1 per maand mee.

Hier wel inkomensafhankelijk en wij betalen 46 euro per maand voor 2 dagdelen, het 3de dagdeel is gratis voor gerben ivm zijn spraak.



Tijden: 08.30 - 11.15 en 13.15 - 15.15 uur.

Wij betalen 50 euro pm voor 2 dagdelen van pakweg 3 uur.

Daarbij wordt gevraagd op vrijwillige basis regelmatig een ochtendje mee te draaien…

heb het even opgezocht en per 1-1-07 kost het hier 31,- voor 2 dagdelen pm + 11,- inschrijfgeld