Isa gaat op maandagmiddag en donderdagochtend naar de peuterspeelzaal. Ik heb altijd thuis gewerkt maar het wordt steeds lastiger met 2 kinderen dus wil ik ze 1 dag in de week naar een kinderdagverblijf brengen. (ws de dinsdag of woensdag)
Is het dan teveel om haar ook nog 2x naar de peuterspeelzaal te brengen?
Wat zouden jullie doen?
Dat is niet teveel hoor, met 3 jaar gaan de meeste kinderen hier 3 dagdelen naar de psz, dus of ze nu 2keer naar de psz gaat en 1 keer naar het kdv, maakt toch niet uit. Oke het kdv zal een langer verblijf zijn dan op de psz, maar als ze 4 is moet ze volle dagen naar het basisonderwijs, is meteen zo n grote stap anders.
Bo gaat sinds kort ook 1 dag naar het kdv en 1 middag naar de psz. Vanaf volgende week gaat ze 2 middagen naar de psz. Ik heb het idee dat het voor haar goed te doen is. Psz is niet zo heel lang hè, dus dan kan ze daarna nog even lekker thuis bijkomen. Wel merk ik dat ze nog erg moet wennen op de psz. We hebben haar heel duidelijk voorbereid op de psz, omdat ze alleen het kdv kent, maar het blijft wennen. Ze kent de leidsters niet, de kindjes niet. Bo is nogal verlegen, dus die moet echt nog even haar draai gaan vinden.
@mama van anne wrote:
Dat is niet teveel hoor, met 3 jaar gaan de meeste kinderen hier 3 dagdelen naar de psz, dus of ze nu 2keer naar de psz gaat en 1 keer naar het kdv, maakt toch niet uit. Oke het kdv zal een langer verblijf zijn dan op de psz, maar als ze 4 is moet ze volle dagen naar het basisonderwijs, is meteen zo n grote stap anders.
Overigens hoeft een kindje vanaf 4 jaar niet meteen 5 volle dagen naar het basisonderwijs. Kindjes die dat nog niet volhouden, mogen bijv. 's middags thuisblijven. Pas vanaf 5 jaar zijn kinderen leerplichtig.