Peuterspeelzaal én kinderopvang?

Zonder psz komen ze er ook hoor! Afgelopen jaar twee jiet psz of kdv kindjes gehad, ze waren nog eerder gewend dan andere wel psz en kdv gaande kindjes

Inmiddels zit mijn ventje sinds september ook op de peuter en hij vindt het helemaal geweldig! En het is wel degelijk anders dan de opvang, hij leert er veel meer, kunnen we uit zijn praatjes opmaken. Zo schattig! :slight_smile:

Hij gaat nu op maandagochtend naar de peuter en op woensdag naar de opvang en vanuit daar naar de peuter. Gelukkig hoeven we daar niet dubbel voor te betalen, we betalen voor dat dagdeel peuter slechts 1 euro.

En zo kan hij de rest van de dagen lekker bij mij blijven! :inlove:

De keus is dus al gemaakt :wink: Hier gaan ze nog maar 1 dag naar het kinderdagverblijf (Jesse is tot 3 jaar en 3 maanden 2 dagen gegaan en Thijs dus tot 1,5 ) en ik heb geen reden om Thijs nu in te schrijven voor een peuterspeelzaal eigenlijk :think:



Jesse had geen nut gehad want de wachtlijst is te lang, maar ook voor Thijs zie ik het nut niet. Hij speelt 1 dag id week met andere peuters nu, hij heeft daarnaast ook nog eens 4 dagen id week zn broer om zich heen en zn zus. Hij gaat 4x per week mee naar school met het ophalen en brengen en ziet dus de klassen daar ook.



Het geld dat het kost (100 euro voor 2x 2,5 uur) vind ik te hoog voor wat het oplevert en de tijd die het me geeft schiet ook niet op want ik ben 1 kwartier ong onderweg om Thijs te halen en te brengen en de tijden komen dan ook nog eens niet overeen met school ( waar de PSZ naast zit)

Wat veel zeg, zijn reguliere peuterspeelzalen dan zoveel duurder geworden?

Ik herinner me nl dat ik de enige was die dergelijke absurde bedragen betaalde (voor de vrije peuterspeelzaal). Die is hier nog steeds die prijs en mijn jongste zal dus hoogsws ook niet gaan. Wellicht als ik heeeel veel behoefte aan een ochtend voor mezelf krijg volgend jaar :wink: Nu hebben we iig 1x per week speelochtend (zelf geregeld groepje moeders met peuters) en 1x peutergym en dat vindt hij harstikke leuk :smiley: