peuterschaal of kleuterzitje

Na een half jaar kijken, proefrijden en zoeken is volgende week onze bakfiets een feit.



Maar nu zit ik met het volgende, tijdens het proefrijden op een babboe gleed R. telkens weg. Las dat een peuterschaal soms wel tot 2 jaar gebruikt kon worden, terwijl op de site 18mnd staat. Hoelang heeft jullie kindje erin gezeten? Of is het verstandig om meteen een kleuterzitje te kopen?

Niemand???

ik heb ook weer een babboe, maar Suus is nu 15 maanden en ik gebruik niks behalve een zitkussen met een antislip matje eronder en een los kussen in de rug zodat de gordels iets strakker langs haar lijfje lopen. En ze zit altijd op het bankje net achter het stuur, met de hoge rug.

De gordels zijn op haar maat gesteld en het gaat echt prima. Ze glijdt niet weg ofzo… :think:

Dankjewel voor je antwoord! Valt Suus ook nog vaak in slaap op de fiets? Ro namelijk wel. Die vind fietsen lekkerder dan de auto :lol: Maar denk dat ik dan eerst kijk hoe het gaat met kussentjes, voordat we geld gaan uitgeven aan een peuterschaal.

eh nee :shifty: Maar ik heb dan ook kinderen die nagenoeg allemaal (op de 1 na jongste van 3 na) enorm hechten aan ritme en regelmaat.

Dus slapen doen ze in bed en ik ga dus niet fietsen als ze eigelijk in bed horen te liggen en dus moe zijn.



In de ochtend tussen 9 en 13.00 is Suus niet moe genoeg om in slaap te kukelen, ze zit, zeker in de bakfiets altijd geboeid om zich heen te kijken en te giechelen omdat ze zo geniet.



En voorop de fiets eigelijk eender.



Je zou evt zo’n opblaasbaar nekkussentje bij halffords kunnen halen, als hij dan in de bak in slaap kukelt, zit hij vast in zijn gordeltjes en steunt zijn hoofdje op het kussen. :thumbup:



Overigens heb ik wel een babyschaal gebruikt en daar is ze pas sinds 8 weken uit ofzo…

Onze tweeling heeft tot een maand of 21/22 in de schalen gezeten. Ze zijn er niet uitgegaan omdat ze er niet meer in pasten, maar omdat ze aangaven lekker rond te willen kijken.



Nu zitten ze in de kleuterstoeltjes. Ze zouden ook best op de kussens kunnen, maar ik vind dat afgebakende stukje per peuter ook wel prettig. :smiley:

Angelbaby, bedankt voor je reactie!

Ik heb hier ook besloten om de kleine man nog in een peuterschaal te gaan vervoeren. Hij valt me iets te vaak in slaap, en ben bang dat hij dan last krijgt van zijn rug. Mocht ik hem maar kort gebruiken, dan kan hij altijd een jaartje in de kast blijven liggen voor de volgende :smiley:



Cell, ik probeer hier ook een vast ritme aan te houden, maar ik moet Ro de ochtend doortrekken tot 12.30 om hem dan pas in bed te leggen. Maar ga ik rond 9 uur weg, dan valt hij alsnog in slaap. Blijkbaar vind hij fietsen gewoon een goed moment om te gaan slapen :lol:

In onze bakfiets zit een bobike zitje gemonteerd op het bankje. Tot ongeveer 2,5 jaar kunnen ze daar makkelijk in en zitten veel steviger. Zonder zitje wurmen ze zich te makkelijk uit de gordel of glijden er gewoon onderuit.

Hey,



Even een ander vraagje, maar moet de peuterschaal vast zitten aan de bevestigingsplaatjes of kan het ook zonder?

Zover ik weet kan het niet zonder.

Oke, want in de webshop waar ik de schaal wou bestellen, verkoopt de plaatjes niet.

Zonder die plaatjes heb je niets om hem vast te schroeven aan de bak. :slight_smile: