peuters snel zindelijk door..............

‘Peuters snel zindelijk door muziekluier’

Uitgegeven: 21 april 2009 20:46

Laatst gewijzigd: 21 april 2009 20:46

BRUSSEL - Een Belgische wetenschapper heeft een muziekluier bedacht die kinderen sneller zindelijk zou maken. Ouders moeten een kleefbare strip met urinedetector bevestigen in een wegwerpluier die geluid maakt als het kind plast.

Dat maakte de Universiteit van Antwerpen dinsdag bekend. De onderzoekster, Alexandra Vermandel, stelde vast dat 80 procent van kinderen in thuissituaties binnen vijf dagen zindelijk was met de muziekluier.

De onderzoekster benadrukt echter dat grote betrokkenheid van de ouders noodzakelijk is. Ook moet het kind eraan toe zijn om te beginnen met zindelijkheidstraining.

Peuters zijn twaalf tot vijftien maanden later zindelijk dan zestig jaar geleden. Absorberende wegwerpluiers die kinderen een nat gevoel besparen, zijn mogelijk een oorzaak.

Hmmm… :think:

Ik begrijp dat er staat in thuissituaties…

Maar krijg alleen ineens zo’n beeld dat je net in de supermarkt loopt en de billen van je kind muziek beginnen te maken… :lol:

klink idd wel lachwekkend… lekker boodschappen doen en je hoort ineens muziek… nee geen mobieltje maar de luier van je kind :lol: :lol: :lol: :lol:

kan toch ook averechts werken want kan me voorstellen dat een kind dat zooo leuk vind dat hij niet meer op het potje wíl omdat hij het muziekje wil horen wanneer hij plast… :eh: :mrgreen:

@Bietje wrote:

kan toch ook averechts werken want kan me voorstellen dat een kind dat zooo leuk vind dat hij niet meer op het potje wíl omdat hij het muziekje wil horen wanneer hij plast… :eh: :mrgreen:

dat dacht ik ook hahahaahah! Nee lijkt me 10 keer niks als je door zo’n winkel loopt. :lol: