peuterpuberteit of verlatingsangst?

meiden help me even…ik weet niet meer of ik het juiste doe of niet.!!! :roll:

floris is ruim een week ziek geweest (kroep) dat is nu wel over,maar flink verkouden is hij nog wel…

sinds 3 dagen kan ik niets meer met hem beginnen,maar dan ook echt niets meer.

hij huild de hele dag en schreeuwd en is zoooo kwaad op alles .

de hele dag hoor je mama doennnnnn mama doennn mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. niemand mag hem aanraken ,aankleden met hem spelen enz enz enz…zelfs mijn man niet.

hij krijst de hele dag door en ik weet het gewoon niet meer :cry:

ik krijg adviezen hier van man en fam die zeggen dat hij me aan het uittesten is en ik nu op moet treden door bv hem op de gang te zetten /time out .

ik heb zelf het idee dat het geen uit testen is maar dat hij echt heel bang is voor iets en me niet uit het oog wil verliezen.niemand mag iets met hem doen terwijl hij voorheen altijd met iedereen meeliep…

is dit nu peuterpuberteit die ik aan moet pakken of is het verlatingsangst?

ik weet het niet meer.ik blijf constand heel erg rustig en probeer met hem te praten,maar niets helpt…

wie herkent dit en kan me tips geven? ik word hier echt moedeloos van…

ik ben bang dat als het wel verlatingsangst is (wat ik niet snap ,ik ben er nml altijd) en als ik hem zou straffen door bv een time out dat ik dan juist het tegenovergestelde bereik…

met andere woorden hellepp :cry:

Misschien voelt ie zich nog altijd ellendig door de verkoudheid (hoofdpijn?), ondanks dat de kroep over is.

Ik zou eerder denken aan extra knuffels dan aan een time-out op dit punt. Tenzij hij echt dingen doet die niet kunnen, zoals expres met dingen gooien ofzo. Dan nog ben ik niet voor ‘time outs’, ik ga voor de Gordon manier. Maar dat is persoonlijk.

@blue_fairy wrote:

Misschien voelt ie zich nog altijd ellendig door de verkoudheid (hoofdpijn?), ondanks dat de kroep over is.

Ik zou eerder denken aan extra knuffels dan aan een time-out op dit punt. Tenzij hij echt dingen doet die niet kunnen, zoals expres met dingen gooien ofzo. Dan nog ben ik niet voor ‘time outs’, ik ga voor de Gordon manier. Maar dat is persoonlijk.

wat is de gordon manier?

hij word dus zo kwaad dat alles het moet gelden.het drinken vliegt door de kamer en alles moet stuk en hij wil dan slaan en schoppen

Agos… ik vind het heel zielig klinken en helemaal niet peuterpuberig. Eerder een nasleep van het ziekzijn.

Ik zou bevestigen wat je ziet; ik zie dat je boos bent, ik zie dat je verdriet hebt. Kun je vertellen waarom je boos bent? Je mag niet slaan/ x stukmaken enz als je boos bent, maar je mag wel… (bijv kranten scheuren, hier een groot succes bij enorme frustratie).

Lekker op schoot nemen en wat extra aandacht geven.

@Lune wrote:

Agos… ik vind het heel zielig klinken en helemaal niet peuterpuberig. Eerder een nasleep van het ziekzijn.

Ik zou bevestigen wat je ziet; ik zie dat je boos bent, ik zie dat je verdriet hebt. Kun je vertellen waarom je boos bent? Je mag niet slaan/ x stukmaken enz als je boos bent, maar je mag wel… (bijv kranten scheuren, hier een groot succes bij enorme frustratie).

Lekker op schoot nemen en wat extra aandacht geven.

heel goed plan dank je wel…tevens een goeie manier om van je oud papier af te komen :lol: