Peuterpuberteit of kleuterpuberteit????

Hoi,

We zitten op het moment in een heftige fase met onze S.

S is 22 maart 3 jaar geweest en giert er de hele dag op los. Hij is heel koppig, chagerijnig, boos, opstandig etc etc. Niets is goed…

Ik herken deze fase van toen hij 1 1/2 was, maar vind het nu toch wel een stukje heftiger.

Valt dit nu onder peuterpuberteit of kleuterpuberteit? En wanneer is het einde in zicht van deze fase?

:-*

Hoi,

Nova heeft ook zulke fases gehad…

en altijd weer verschillend waar het aan ligt.

Ze heeft ook best een beetje last gehad van de komst van een nieuw famililidje…toen ik zwanger was van Jonas was ze best lastig en dat heeft ze nu ook weer (zwanger van nr 3)…

daarnaast is het tussen 2 en 4 volgens mij een periode van komen en gaan met koppigheidsfases…lastig…

ik probeer altijd te bedenken dat ze nog maar zo klein zijn en niet goed weten dat ze zo vervelend zijn en zeker niet zichzelf kunnen corrigeren (dat neemt niet weg dat het ENORM vervelend kan zijn en dat ik natuurlijk regelmatig mijn kalmte verlies!

sterkte ermee!

ohhh heel herkenbaar,

Lucas wil echt niet meer luisteren, heeeel vermoeiend.

Het zal inderdaad wel een fase zijn, verstrekt door het feit dat hij voelt dat er wat gaat veranderen, nu die kleine bijna komt.

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik er mee moet :think:

Dus ik lees even mee hier…

Net drie jaar vind ik nog peuterpuberteit…

Maar laat ik nou net hier kijken om ook een topic te starten met de

vraag ‘bestaat er ook een kleuterpuberteit?’

Want Stan wordt over een maand 4, maar ik heb hem nog nooit zo dwars meegemaakt als nu! Nou gaan we overmorgen op vakantie en gaat ie morgenochtend voor het eerst wennen op school, dus ik hoop maar dat het de spanning is…