Peutermeisjes vraagje!

Kunnen peutermeisjes al last hebben van een soort afscheiding?

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze begin vorige week ‘net geen diarree’ had en dat het dan logischerwijs met die vuiligheid te maken heeft, maar de ‘net geen diarree’ is weg en toch heeft ze het nog af en toe.

Meisjes van elke leeftijd kunnen volgens mij afscheiding hebben, horen zelfs afscheiding te hebben, als je het mij vraagt, want ook bij hun moet de boel daar gereinigd worden…

Ik heb eens gelezen dat je het een beetje moet zien als een zelfreinigende oven… De afscheiding is dan het schoonmaakspul waarmee de oven gereinigd wordt, zeg maar. :wink:

Ja hoor, mijn meiden hebben ook wel al eens van die wittige afscheiding tussen de schaamlipjes!

Mijn oudste had het een tijdje terug ook, maar dat was wel de voorbode van een fikse blaasontsteking, dus het is niet altijd iets normaals en onschuldigs. Je zou voor de zekerheid even een plasje door de huisarts kunnen laten nakijken. Heeft ze buikpijn, pijn met plassen of koorts?

Die van mij heeft het ‘as we speak’… alleen is dat gecombineerd met rode schaamlipjes en rode huid in het gebied tussen vagina en anus.

In haar geval is het een schimmelinfectie!!

Krabt ze veel? Die van mij krabt zich helemaal gek, maar het is dan ook geen gewone afscheiding… :?

Dus toch niet zo abnormaal als ik verwachtte :eh:

@Paultje wrote:

Heeft ze buikpijn, pijn met plassen of koorts?

Niets van deze dingen eigenlijk, maar toch nog maar even in de gaten houden! Wie weet dat het er dan toch aan zit te komen, want die net geen diarree zat toch overal en tussen :silenced:

@Muze wrote:
Krabt ze veel? Die van mij krabt zich helemaal gek, maar het is dan ook geen gewone afscheiding…

Oei, dat is ook niet niks! :hug:

Maar hoe bedoel je geen gewone afscheiding? Qua kleur of zo?

Hier krabt ze niet gelukkig. Tuurlijk als die luier uit gaat wordt er wel gevoeld, maar niet echt overduidelijk krabben.

Wat mij wel opvalt en eigenlijk niet gewoon lijkt is met afdrogen. Zowel als ze uit de douche komt en als ze op het potje heeft geplast. Ik weet zelf niet beter dan dat je de zijkanten goed moet drogen (uit de babytijd nog!), maar er tussen toch ook oppervlakkig? Dat laatste lijkt ze wel panisch voor, maar dat is al heel lang en met rustig praten en uitleggen krijg ik het toch meestal wel voor elkaar.

Zou dat dan iets betekenen :think:

ons meissie heeft het af en toe ook dus erg normaal en zoals boven al stond het is pas iets om in te grijpen wanneer ze een rode en jeukende plasser heeft…