Peuterdiarree

Mijn oudste zoon kreeg het ook op deze leeftijd (tussen 2.5 - 3 jaar): hele slappe ontlasting, maar nog net geen diarree. Bij navragen op internet en het CB noemden ze dit peuterdiarree en werd ik geadviseerd met eten en drinken erop te letten, maar hij at en dronk de dingen waardoor dit verergerd werd niet eens. Gelukkig werd ie heel gauw daarna zindelijk en gek genoeg had ie na een paar weken opeens weer echte keutels.



Nu lijkt hetzelfde weer bij mijn tweede zoon te gebeuren. Had ie voorheen gewoon keutels, is het nu een slappen derrie en ongeveer op dezelfde leeftijd als zijn grote broer het destijds kreeg. Tijd om zindelijk te worden dus :mrgreen: !



Maar ik vind het wel frappant en vroeg me af of jullie ook iets dergelijks ervaren hebben.

Thom heeft al vrij lang deze diarree. Soms is het een dagje weg maar meestal heeft hij het wel. Alleen is Thom absoluut niet van voornemens om zindelijk te worden… :lol: …

Ik ben wel benieuwd wat voor voedingsmiddelen ze afraden? Ik kan wel het een en ander bedenken, maar ben toch benieuwd wat het CB ervan zegt.

Groetjes,Monique.

We adviseren u om eerst eens de 4 V's toe te passen:

minder vocht;
meer vezels;
minder vruchten en vruchtensappen;
meer vet.

Dit is de standaard-aanpak bij peuterdiarree, die vaak goed werkt

Okee dank je CCM . Thom drinkt wel behoorlijk veel en is stapel op fruit!

Daar moet ik toch wat meer om denken dus.

Groetjes,Monique.

ik ben het eigenlijk niet eens met het lijstje:

als ik vet eet, dan merk ik juist dat mijn ontlasting minder stevig en plakkerig is

en door vezels stimuleer je toch ook een stoelgang?