Peuterdiarree

Onze kleinste man is al weken aan de diarree … niet de hele dag door hoor, maar toch zeker 3x per dag, waarbij het soms echt de broekspijpen uit loopt…de diagnose (vooralsnog): peuterdiarree :?



Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben nu bezig de drie V’s toe te passen: Vet (volle melk en yoghurt) Vezels (bruin brood etc), Vruchten(sap) (liever minder sap, maar wel fruit) Vocht (niet TE veel drinken geven). Het zou dan met zo’n twee weken over moeten zijn … maar niets is minder waar :frowning: We zijn nu al aan de derde week en nog steeds hetzelfde.



De HA is helaas op vakantie, maar ik heb een consult staan voor 29 oktober … maar ondertussen ben ik eigenlijk nieuwsgierig wie dit wel kent en wie er misschien nog tips hebben …



Hij heeft er al met al niet heel veel last van, maar leuk is het iig niet …



D.

Mijn neefje van 2 heeft dit ook al weken, bij hem wordt het nou juist erger als hij bruin brood eet dus die eet alleen wit brood. Mijn schoonzusje heeft een monster genomen en dat opgestuurd, ze krijgt eind deze week de uitslag binnen.

In bruin brood zitten meer vezels, dus ik denk ook dat het daardoor erger wordt.

Probeer eens: rijst, worteltjes, appel (eerst een tijdje laten liggen zodat ie bruinig wordt !).



Veel succes

liefs

Gerda

Had bij het topic Bijvoeding al gereageerd maar hier ook nog maar :wink: . Drinkt je zoontje veel appelsap want dat is een van de grootste veroorzakers van peuterdiarree?

ethan heeft het ook al een paar jaar en wisselt zo nu en dan.

ik geef hem alleen nog maar spa clear of christel claer te drinken en 1a2 bekers melk. het is sinds die tijd wel minder geworden.

maar echte diaree is water dun zonder ook maar iets erin.

bij ethan is het vaak breierig waardoor het ook langs zijn pijpen gaat.

maar ik heb er nooit zorgen om gemaakt omdat ik weet dat het niet erg is zolang het maar niet water is en bijna geen kleur heeft.



zijn ontlasting stinkt ook heel erg. soms duurt het een dag dat de lucht ontrokken is uit zijn kamer zelfs met het raam open.

leuiers moeten ook meteen naar buiten anders zit de lucht zo in je huis zelfs met zo`n speciaal luier zakje.

herkenbaar?

@debbel wrote:

Had bij het topic Bijvoeding al gereageerd maar hier ook nog maar :wink: . Drinkt je zoontje veel appelsap want dat is een van de grootste veroorzakers van peuterdiarree?




ja idd dat is echt zo, daarmee was ik ook acuut meegestopt.

en soms krijgt hij het nog wel eens maar dan weet ik wel dat hij binnen een uur een broek vol heeft.

Appelsap geef ik al heel lang niet meer. …



@ Monique, mijn zoontje had dit dus eerst nooit. Hij heeft een week of 6 wel “echte” diarree gehad (van kindje van een vriendin) en daarna is het niet meer weggegaan …

Zijn eten vind ik ook onverteerd terug, dus hij krijgt de voedingssoffen ook niet echt binnen. Iets klopt er niet, maar wat ??



Ik ga straks naar de waarnemende huisarts … ben dus benieuwd.

Ze heeft spullen meegegeven om de ontlasting op te sturen en een kweekje van te maken. Ze vond het ook wel erg lang duren, maar er was geen acute zorg omdat Jarno toch erg vrolijk is, geen koorts heeft en hij schijnt toch nog genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Verder zei ze gewoon door te gaan met “gewone” voeding geven en een goede tip was wel om als drinken sportdrank te geven, AA of dextro-energy, omdat daar ook alles inzit wat je nodig hebt.



Maandag kan ik mijn eigen huisarts weer bellen voor de uitslag en dan zien we dus wel weer verder …

Nou even afwachten dan maar…succes iig!

dat het al zolang echte diaree is klopt zeker niet.

dat van die onverteerbare resten herken ik wel dat heeft ethan ook wel eens maar zeker niet altijdt.

goed dat de dokter het even gaat onderzoeken. ben benieuwd.

succes.

:-*

Was even aan het speuren naar tips omdat mijn zoontje ook alweer bijna een week diarree heeft. We hebben allemaal buikgriep gehad overigens maar ik was op zoek naar tips om weer normale poep te krijgen.



Ik schrik overigens wel van de term peuterdiarree en dat dat zo lang kan duren hoor!



NOg iemand anders tips? Hoe is het trouwens nu met je zoontje?



Natas

Mijn zoontje heeft het ook gehad.

Toen we bij de kinderarts kwamen adviseerde hij om echt heel veel vet te geven.

Slagroom op zijn toetje, roomboter op brood, vette jus, veel mayo enz.

Het hielp wonderbaarlijk goed.



Veel succes.

hoi hoi !



Met mijn zoontje gaat het inmiddels weer erg goed. Na drie verschillende huisartsen, zijn we toch nog bij onze eigen HA geweest en die denkt dat Jarno rotavirus heeft gehad. Dat schijnen we allemaal te krijgen en de een reageert er anders op dan de ander en Jarno had blijkbaar erg veel pech. Ze kunnen daar niet echt iets tegen doen. De huisarts raadde wel aan yakult te geven, en blijven doorgaan met de vier v’s toe te passen. Hij krijgt dus nog steeds volle melk, extra boter op brood en volle yoghurt. Niet zoveel fruitsappen en verder alles volkoren. We hebben hem ook een tijdje weer babypotjes voeding gegeven, maar na een tijdje keek hij de aardappeltjes van ons bord. Hij blijft gevoelig denk ik, maar gelukkig is het over en is hij weer het vrolijke knulletje wat we kennen …



Succes ermee!